В INTELLIGENT MUSIC PROJECT винаги са свирили страхотни музиканти. И не само това – а музиканти, които са световни звезди. Рони Ромеро е един от най-търсените рок гласове. За барабаниста на TOTO Саймън Филипс не е нужно да казваме каквото и да било. Карл Сентанс от NAZARETH, Джон Пейн от ASIA... А сега към голямото семейство на доктор Милен Врабевски се присъединява и Боби Рондинели – барабанист, на когото във визитната картичка стоят албуми с RAINBOW и BLACK SABBATH, AXEL RUDI PELL и BLUE OYSTER CULT. Всички тези звезди ще дойдат утре на крака пред варненската публика, защото INTELLIGENT MUSIC PROJECT представят новия си албум „The Creation” с турне, което минава през Солун, Букурещ, Пловдив, София, а днес, 27 май, спирката е Варна, Летния театър.
Здравейте, Мистър Rondinelli, скоро идвате в България с INTELLIGENT MUSIC PROJECT. Защо станахте част от проекта на доктор Милен Врабевски?
Получих имейл от тях в средата на ковид-кризата. В него ме питаха дали бих е съгласил да свиря в новия албум „The Creation”. Чух материала. Много ми хареса. Съгласих се. Проектът е много добър и се радвам, че съм част от него.
Как възприемаш музиката на проекта?
За мен има два вида музика – добра и лоша. Албумът на INTELLIGENT MUSIC PROJECT e много добър. По принцип не сравнявам бандите, в които работя. Ако ми харесва да изпълнявам музиката им, свиря, ако не ми харесва, не се занимавам. А на мен ми харесва да изпълнявам песните на INTELLIGENT MUSIC PROJECT.
Как се промени музиката за теб през последните години?
Тя е такава, каквото е. По албума на INTELLIGENT MUSIC PROJECT работихме като си разменяхме файлове. Аз записвах моите парти и ги изпращах до другия край на света. Не съм записвал диск, докато всички от групата са в една стая от може би 20 години.
Кога беше последният, който записа по старомодния начин?
Мисля, че беше „Cross Purposes” на BLACK SABBATH. Тогава при записите всички бяхме заедно. Или май бяха албумите на BLUE ÖYSTER CULT. Точно така. Тогава бяхме на едно място. Но това беше преди много години.
Липсва ли ти нещо от миналото?
Липсват ми много от приятелите, които вече не са между живите. Липсват ми Лесли Уест, Феликс Папаларди… Толкова много добри музиканти си отидоха от този свят. Също така ми липсва свиренето на живо, но това ще стане доста скоро, в България и нямам търпение.
Какво не осъзнават за музикалния бизнес младите музиканти?
Мисля, че много от младите музиканти трябва разберат, че в този бизнес веднъж работиш с добри хора, друг път попадаш на лоши. В INTELLIGENT MUSIC PROJECT каквото ми бяха споделили, се оказа истина. Правят онова, което казват. В музикалния бизнес обаче не винаги е така. Така че всичко, от което трябва да се притесняваш, си ти самия. Винаги трябва да бъдеш професионалист. Винаги трябва да си подготвен. Смятам, че младежите трябва да подхождат към това много сериозно. Тук не става въпрос за голям рокендрол купон. Точно обратното – те трябва да свирят музика. И в същото време винаги трябва да се опитват да стават все по-добри. Да, това е тяхната работа, но трябва да я вършат добре.
Преди години купонът в бекстейджа е бил задължителен. Днес кое е най-важното там?
Преди концерт се разгрявам. Опитвам се да се концентрирам. Може би се подкрепям с чаша кафе. И в него вече не присъстват наркотиците. Излизам и свиря рокендрол. Времената вече са други.
А след концерта?
Обичам да си почивам, да се усамотя в стаята си, евентуално да гледам някой филм. Сексът, наркотиците и купонът останаха в миналото. Това вече не е за мен. Щастлив съм и без тях.
Връщам те на новия албум на INTELLIGENT MUSIC PROJECT, в който свириш. Какво ти направи най-голямо впечатление?
Музиката на INTELLIGENT MUSIC PROJECT е с много високо качество. Наистина създават много добър материал. Страхотни песни, много хубави текстове. Певците са невероятни, останалите музиканти също не им отстъпват по нищо. Всеки един от групата – басистът, китаристите, клавиристът, са пълни професионалисти. Този проект може да постигне много и да стане световно известен. Може би в други времена щеше да е един от най-известните. Разбираш, какво искам да кажа. Защото, албумите на INTELLIGENT MUSIC PROJECT са наистина много добри.
Защо днес не се появява голяма група, както в миналото?
Защото не мисля, че младите банди са достатъчно добри. През 60, 70, 80 се появяват страхотни банди. Днес също има добри групи, но няма нищо като LED ZEPPELIN, DEEP PURPLE. Според мен музикални телевизии като MTV и подобните им не помагат на музиката. Защото карат хората да мислят как изглеждат, вместо да ги провокират да работят върху звука си. Няма групи като THE WHO и THE ROLLING STONES… Но нещата винаги могат се променят. Следващото голямо име може да се е притаило зад ъгъла.
Съвсем скоро с AXEL RUDI PELL ще издадете нов сборен албум с кавъри.
Записах „Diamonds Unlocked II” от Ню Йорк заради пандемията. Когато работя по албумите на групата, винаги летя до Германия и работя на място. Ударните за всички предишни албуми съм ги записвал в Германия. Този път обаче работих от САЩ и изпращах моите партии. За мен това беше голямо облекчение. Обикновено летя до Германия за записите. А сега работих от вкъщи. Не беше необходимо да ходя до летището, защото всъщност мразя да пътувам. Обичам да свиря на живо, но пътуването е най-отвратителната част от турнетата. Мразя да ме проверяват на границата. Иначе в албума влязоха доста интересни песни. THE ROLLING STONES, направихме кавър на RAINBOW, на Том Джоунс. Все хубави неща.
Виждам зад теб златни плочи на „Difficult to Cure” на RAINBOW от различни страни и сингъла "I Surrender".
Това беше първият албум, който направих с тях. Интересното е, че го записвахме в Копенхаген. Греъм Бонет вече беше напуснал групата. Ричи Блекмор май го изхвърли по време на записите. Тогава работихме без вокалист. Композирахме песни, без да знаем кой ще пее в албума и дали ще му подхождат на гласа. След като завършихме материала, се върнахме в Ню Йорк и тогава към нас се присъедини Джо Лин Търнър.
Златните плочи имат ли същата стойност, както в миналото?
Разбира се. Винаги е хубаво да получиш златна плоча. Има албуми, в които съм участвал, но не съм получил златния сертификат, а би трябвало да го притежавам. Просто са пропуснали да ми го пратят. Като албума на SCORPIONS „Love at First Sting”. Т.е. трябва да имам осем платинен диск, защото участвам в този запис. Винаги е супер, когато получиш златна плоча. Всеки иска да достигне подобно ниво. Това е целта пред мнозина. Но най-важното е да създадеш добър запис. С който да си щастлив и да се гордееш. Смятам, че го постигнахме с „The Creation” на INTELLIGENT MUSIC PROJECT.
Има ли рецепта как се правят добри албуми?
Разбира се, че има. Работи с добър инженер по записите, покани добри музиканти, които да изпълняват добри песни. Разбираш, че на първо място е песента. Нуждаеш се от добра композиция, от добри изпълнители. Рецептата е да намериш най-доброто от всичко и да го събереш на едно място, и да го направиш с най-добрите. Винаги трябва да се стремиш към най-доброто. Но всичко започва с музиката и музикантите. Ако добри музиканти свирят в некачествена песен, няма как да се получи. Но добрата композиция е добра рецепта.
Какво търсиш в една група, когато те поканят да свириш с тях?
Първо трябва да чуя материала. Ако ми хареса, участвам. Това е много важно. Не искам да се занимавам с глупости. Първото важно нещо е да харесам музиката. Ако ме търсят, защото искат да работят с Боби Рондинели, трябва да харесам песните.
Последен въпрос - ако имаше шанса да срещнеш 20-годишния Боби Рондинели, какъв съвет би му дал?
Човече, това е най-добрият въпрос, който някой някога ми е задавал! Ще кажа на 20-годишния Боби Рондинели да се пази чист, да ограничи купоните, да е възможно най-сериозен, защото когато остарее, няма да иска да е онова, в което се е превърнал. Това е най-добрият въпрос, човече!
Варненският драматичен театър взе участие в Деветото издание на Международния театрален фестивал "Interferences" в Клуж-Напока в Румъния. Във форума се включиха членове на Съюза на театрите от Европа, а варненските актьори се представиха със спектакъла "Както ви харесва" на Шекспир, в режисура на Габор Томпа, президент на Съюза на театрите в Европа...
Интервю с Tom Englund (EVERGREY, REDEMPTION, SILENT SKIES) В средата на 2024 година шведските прогресари EVERGREY издадоха изследванията си върху празнотата под формата на албума „Theories of Emptiness“. На 29 ноември бандата ще го представи и на българските си фенове, с подкрепата на алтернативната метъл банда KLORG и швейцарската..
Отчетен е 150% ръст на фалшивите сайтове за онлайн пазаруване в световен мащаб от началото на октомври, сочат доклади на различни лидери в киберсигурността. Това каза Обретен Обретенов, отговарящ за информационната сигурност в международна компания, базирана във Варна. Занимава се също с експертизи по компютърна криминалистика към Съда и..
Интервю с Björn Johansson (ARCTIS) ARCTIS са нова група, създадена от музиканти, със стаж в метъл музиката. Само преди дни бандата издаде едноименния си дебют. Съвсем скоро на 28 ноември ARCTIS ще го представят и пред българските фенове, защото групата прави турне като съпорт на APOCALYPTICA. Китарисът на ARCTIS Björn Johansson даде..
Елементарните сметки за мнозинство за съставяне на правителство сочат, че най-логично е то да е формирано от коалициите ГЕРБ-СДС и "Продължаваме промяната - Демократична България". Всеки опит да се прави мнозинство с други партии около едната от двете коалиции е игра. Това каза политологът Даниел Стефанов в предаването на Радио Варна Post Factum. Той..
По традиция преди Коледните и новогодишни празници варненската галерия "Арт Маркони" представя сборната изложба "Изобилие". В нея със свои творби участват редица художници - Ангел Атанасов/Ачо, Ангел Веселинов, Васил Петров, арх. Владимир Рачев, Димитър Манолов, Дима Ненова, Димитър Кавръков, Емилия Бояджиева, Ивайло Евстатиев, Илиян Пеев, Клементина..
Интервю с Eicca Toppinen (APOCALYPTICA) APOCALYPTICA започнаха кариерата си с албум с кавъри на METALLICA. Близо 30 години по-късно финландците издадоха и втора част отново с кавъри на METALLICA. На 28 ноември групата ще представи „Plays Metallica Vol. 2“ и в София по покана на „EventEase“ в Зала 3 на НДК. Това ще бъде деветия концерт на..