Обществено обсъждане на проекта за изграждане на градска железница (леко метро) във Варна се проведе в късния следобед вчера в зала „Пленарна“ на Община Варна. Проектът беше качен преди три седмици в сайта на Общината, а линкът за отварянето му беше обявен и на пресконференция тогава.
Варненци: Липсва икономическа обосновка в цифри за необходимостта от изграждане на железница
С какво е аргументирано подземно трасе през Морската градина и археологически резерват „Одесос”?
Това е заложено в Част 3 на проекта, която единствена от общо седемте части на железницата не е заложена в настоящия ОУП на Варна, приет през 2012 г., отбеляза инж.Марин Михайлов от проектантския екип. Самата Част 3 има три разработени варианта, от които да избере възложителят Община Варна, допълни Михайлов. Един от тях предвижда лекото метро да минава подземно през Морската градина до ж.п.гарата.
Ако Част 3 бъде одобрена ще се наложи да бъде актуализиран настоящият ОУП на града, поясни проектантът
От проектантския екип уточниха, че подземното преминаване през историческия център ще е на дълбочина от 6 метра и повече, така че да не се засяга културно-историческото наследство.
Стратегията и обосноваността на лекото метро е във връзка с развитието на промишлената зона в община Аксаково, каза заместник-кметът Христо Иванов. Варна и региона нямаме такава зона. Цялата идея е, че двата проекта трябва да вървят паралелно, тъй като са изключителни мащабни като обхват от една страна. От друга страна реализацията на всеки един проект, нило иконимическата зона, било лекото метро, като връзка между индустриалната зона и Варна, и бул.Цар Освободител. За всички това са необходими време и пари, допълни заместник-кметът. По този повод хора от залата му от отговориха, че на този етап липсва информация за даване на мотивирана подкрепа или отхвърляне на проекта.
Христо Иванов обяви още, че предстои обявяване на задание за проектиране, след което отново ще има приемане и обществено обсъждане. След това е етапът на обявяване на обществена поръчка за избор на изпълнител и накрая поетапна процедура за финансиране, което се очаква да бъде държавно и проектно.
Предпроектните проучвания са извършени от „СПАТО“ ООД. Анализите разглеждат различни варианти на изграждане на железницата, успоредно с разширяването и продължението на бул. „Цар Освободител“ до Летище-Варна, както и до Индустриална зона-Варна. Проектът е съобразен изцяло с изискванията на ЕС за нови екологични системи за транспорт в градски условия.
Разработката предвижда 7 участъка на трасето на железницата, на които е направен подробен анализ на възможностите за реализация на скоростен екологичен транспорт:
1. От Летище Варна до бул. „Христо Смирненски“ по бул. „Цар Освободител“. Дължина – 6,635 км, наземно автономно жп трасе, съгласно ОУП на Варна. Особености – слабо застроена градска част, територии за отчуждаване, пресичания с булеварди и улици.
2. От Летище Варна до Индустриална зона Варна. Дължина – 16,618 км, наземно автономно жп трасе, южно от АМ „Хемус“, съгласно ОУП на Аксаково. Особености – незастроена извънградска част, територии за отчуждаване, пресичания с пътища и улици.
3. От бул. „Христо Смирненски“ до жп гара Варна. Дължина – 4,394 км, подземно железопътно трасе. Особености – силно застроена градска част, територии за отчуждаване, пресичания с булеварди и улици.
4. От бул. „Христо Смирненски“ до КК „Златни пясъци“. Дължина – 18,019 км, наземно, автономно железопътно трасе, съгласно ОУП на Варна. Особености – смесено застрояване в градската част и незастроена извънградска част, територии за отчуждаване, пресичания на булеварди и улици.
5. Отклонение от участък 2 от общински път VAR 2021 (/I-2/-Игнатиево) през село Казашко и планиран мост над Варненското езеро, направление – с. Приселци и град Бяла. Дължина – 14,933 км, наземно, автономно жп трасе, съгласно ОУП на Варна. Особености – незастроена извънградска част, територии за отчуждаване, пресичания с пътища и улици.
6. Отклонение от бул. „Цар Освободител“ до ул. „Девня“ по бул. „Република“, дължина – 2,885 км, наземно, автономно жп трасе. Особености – слабо застроена градска част, територии за отчуждаване, пресичания с пътища и улици.
7. Отклонение от пътен възел до Летище Варна до гр. Аксаково. Дължина – 3,35 км, наземно, автономно жп трасе, съгласно ОУП на Аксаково. Особености – слабо застроена градска част, територии за отчуждаване, пресичания с пътища и улици.
Използването на социалните мрежи безопасно и ефективно трябва да се съотнася и към понятието медийна грамотност. Социалните платформи се развиват много по-бързо, отколкото групи в обществото ни, които остават силно уязвими към всички техни тъмни страни, включително и към начина на предлагане на сделки. Коментарът е на основателя на онлайн платформата..
Добри са условията за туризъм в планините. Времето е слънчево, съобщиха от Планинската спасителна служба на БЧК, предаде БНР . Планинските спасители предупреждават, че съществува опасност от заледяване. Съветите към туристите са да са добре облечени и да спазват маркировката. Температурите са от минус 5 градуса до минус 10 градуса, снежната покривка е..
На тържествена церемония в Младежки дом – Варна, днес бяха връчени отличията на призьорите в XIX Национален конкурс за компютърна рисунка „Морето, морето, морето…“. Специалната награда на г-н Благомир Коцев, кмет на Варна, отиде при Борил Панчев от школа по графичен дизайн "Велани" при ЦПЛР - Общински детски комплекс, гр. Варна. Специалната награда на..
Има връзка между бавенето на избора на председател на НС и предстоящия избор на нов главен прокурор. Това каза в предаването „Позиция“ на Радио Варна депутатът от „БСП Обединена левица“ Наталия Киселова. Велислав Величков: Изборът на председател на НС се протаква, за да стане Сарафов главен прокурор Доц. Киселова съобщи, че..
В писмото, което ГЕРБ изпратиха днес до ПП/ДБ не се споменават конкретни имена за председател на парламента и премиер. Това каза в предаването „Позиция“ на Радио Варна Божидар Божанов от ПП/ДБ. Той подчерта, че ще се отзоват на поканата за среща с първата политическа сила в Народното събрание и първата точка, което ще предложат за обсъждане ще..
В началото на тази седмица Община Варна предложи актуализация на общински такси и цени на услуги. Сред тях такса битови отпадъци, таксите за технически и административни услуги, строителните разрешителни, таксите за ползване на тротоари и терени за разполагане на строителни материали. Според администрацията, п овишаването на цените не е..
Напълно е възстановено движението по автомагистрала "Тракия", след верижната катастрофа тази сутрин между тежкотоварен автомобил и четири коли. Повече от три часа трафикът в района на област Пазарджик се пренасочваше през пътен възел Цалапица, което доведе до образуване на опашки от автомобили. При инцидента загина 49-годишна жена от София, а шофьорът на..