Вече целият ноември е Черен петък. И търговци, и клиенти се объркаха тотално.
В магазините у нас всеки си прави "намаленията", когато реши.
Дори в някои търговски обекти, колкото и парадоксално да звучи, Черният петък бил минал, според думите на продавач-консултант в магазин за дрехи в центъра на Варна.
Във физическите магазини рисковете по време на кампании за намаления са свързани най-вече с различен тип нелоялни търговски практики, каза Габриела Руменова от платформата „Ние, потребителите“ .
„Най-често срещаната нелоялна практика в търговската мрежа са изчерпаните наличности. Когато пазаруваме от онлайн магазин, можем да проверим дали тази стока все още се предлага, докато виждайки една брошура или реклама, която ни кани да отидем във физически магазин, за да си купим конкретни стоки на определени цени, ние може да останем неприятно изненадани, че количествата вече са изчерпани“, посочи Габриела Руменова. Тя обясни, че това е нелоялна практика, защото при шумна реклама законът задължава търговеца да осигури доставката на стоките за периода, за който е обявил кампанията. „Ако не може, това е нелоялна практика. Най-малкото, защото потребителят вече си е създал усещането, че ще си купи нещо, инвестирал е време и допълнителни средства, за да отиде до този обект и се предполага, че за да не си тръгне с празни ръце, ще си купи нещо друго, като така могат да бъдат увредени икономическите му интереси“, добави тя.
„Не би трябвало уговорката, че промоционалната цена важи до изчерпване на количествата, да защитава по някакъв начин търговеца, защото когато контролният орган отиде на проверка, той може да установи за периода, от който е стартирала кампанията, какви количества от тази стока са продадени. Ако се окаже, че те са твърде малко на фона на обема на направената рекламата, мотивите са безспорни, че е налице нелоялна търговска практика“, коментира Руменова.
„Можем да видим на витрината съобщение за намаление до 90%, а в обекта да има 3-4000 артикула и да се окаже, че само 2 или 3 са с толкова голяма отстъпка и то само единични бройки. Ако говорим за дрехи, може да са сред най-непопулярните размери, а останалите да са много по-малко намалени или дори на редовните им цени. Това също е класическа нелоялна търговска практика“, подчерта тя.
„Понякога търговците представят законовите права на потребителите като изключителни за кампанията за намаление. Например, правото да предявят рекламация за стоката до две години от покупката. Казват – ако си купите тази стока от тази кампания, вие ще можете за ползвате гаранция до 2 години. Но това не е изключително право - законът ни го гарантира във всеки един момент, независимо от това дали търговецът е предоставил своя търговска гаранция или не“.
Намаление от 70% + 20% не прави намаление от 90%. Например, ако една стока струва 100 лева и се намали първо със 70%, новата й цена ще бъде 30 лева. Ако тя бъде намалена с нови 20%, крайната нова стойност на продукта ще бъде 24 лева. Това не е равносилно на намаление от 90 %, когато новата по-ниска цена би била 10 лева. „Особено когато говорим за кампаниите за Черния петък и предстоящите Коледно-новогодишни е много вероятно тази практика да се появи, тъй като от едното намаление ще влезем веднага в друго. Потребителите са емоционално приповдигнати, защото бързат да купят нещо уж по-изгодно на пръв поглед, много хора сега осигуряват подаръците за Коледа и Нова година и това допълнително ги довежда до емоционално състояние, което често им пречи да вземат рационални решения, а това се използва от недобросъвестните търговци“.
6,5 милиона лева ще поискат с официално писмо до правителството Община Варна, Общинският съвет и синдикатите "Подкрепа" и КНСБ. Това стана ясно след срещата в общината на кмета на Варна Благомир Коцев, председателят на ОбС Христо Димитров, Георги Кулински - председател на Комисията по транспорт, Николай Антонов - изпълнителен директор на "Градски..
Представители на рибарски сдружения утре ще се срещнат с ръководството на Министерството на земеделието. На срещата ще бъдат обсъдени текущи проблеми и казуси, които са свързани със съставяне на актове и наказателни постановления на ловците на бяла мида, както и други проблеми на бранша. Това каза за Радио Варна д-р Йордан Господинов, който е..
Общоарменски благотворителен съюз "Парекордзаган" във Варна ще отбележи 101-годишнината от рождението на Шарл Азнавур, с поднасяне на венци и цветя на монумента на Маестрото на 22 май (четвъртък) от 18:30 ч., площад "Съединение". "Шарл Азнавур е световноизвестен писател, певец, поет и актьор, който ще остане завинаги сред най-големите имена в..
Първото издание на фестивала Animalia Art Fest посветен на децата и животните ще се проведе днес, 26-ти май понеделник, до кривото дърво в Морската градина във Варна. Работилниците ще са тематични – децата ще моделират с глина и пластилин и ще рисуват животни. Включени са и два безплатни демо класа на художничката Светлана Димитрова, която ще..
На 20 май отбелязваме Световния ден на клиничните проучвания. По този повод организаторите на кампанията „Пациентите от бъдещето“ напомнят колко важни са те за разработването на нови терапевтични решения. Над 2800 са активните клинични проучвания в България, а 304 набират пациенти в момента по данни на международния портал cliniclatrails.gov...
Експерти от Световната банка в момента изготвят анализ на възможностите за развитие на пристанище Варна и до края на годината ще обявим процедура за публично-частно партньорство. Целта ни е да привлечем международни фондове и компании, които да осигурят достатъчно инвестиции за модернизацията му, да привлекат нови товародатели и да увеличат..
Над 162 000 дружества и еднолични търговци вече обявиха доходите си пред Националната агенция за приходите, повече от месец и половина преди изтичането на крайния срок. Над 12 000 са във Варна. За цялата страна близо 30 000 са подадените до момента годишни данъчни декларации от едноличните търговци и земеделските стопани, избрали този ред на облагане,..