Пред Даниела Стойнова той коментира ситуацията със записванията за летния сезон, както и изоставането с близо 15 процента на немския пазар. Грошев подчерта, че държавата трябва да е по-активна в рекламирането ни като туристическа дестинация, защото се оказва, че все още сме непознати за доста държави.
"Добри индикации има за летния сезон тази година, но според мен това касае останалите дестинации - не и България. Ако сравним спрямо миналата година, която беше по-добра, летният сезон върви с минус. Немският пазар върви с изоставане от 15 процента средно, а английският пазар е между 15 и 20 процента минус", посочи Иван Грошев, като изрази надежда, че на по-късен етап ще има раздвижване и този минус ще бъде стопен.
По думите на Грошев, проблемът на България е, че евтините хотели вече не са евтини, а добрите хотели не са популярни. "Това е масовият коментар на туроператорите. Това, което казват те, е че там, където се привличаха клиенти с нисък бюджет, те вече не могат да си го позволят. А там, където можете да привлечете клиенти с по-висок бюджет, където имате добра хотелска база, не сте популярни. България изпадна в една ситуация, че там където имаме потенциал, никой не знае за него, а там където имаше една клиентела, която беше на самотек заради липсата на всякаква реклама, тя не може да си го позволи", допълни председателят на Асоциацията на инкаминг агенциите у нас.
Според Грошев, една рекламна кампания, касаеща туризма, не може да започне от днес за утре и да чакаме резултатите веднага. "Повечето държави правят това с години и им трябват години, за да могат да се позиционират", каза още той. По думите му, относно немския пазар, България е изпаднала в ситуацията на лъжливото овчарче. "Не знам кой вече взема България насериозно там. Това са прословутите 35 евро на седалка, които бяха рекламирани на туроператорите, че ще бъдат дадени като субсидия. В крайна сметка туроператорите бяха уверявани, че ще получат тези субсидии, те са ги калкулирали в цените, и накрая не получиха нищо. Изплатиха средства на по-малки туроператори, а петте най-големи немски туроператори в България, които водят 90-95 процента от обема в България, получиха нула. Те получиха точка от правилата на програмата, като казват, че съответният холдинг или компания е получила повече от 2 млн. и 300 хиляди лева помощ в рамките на Европейския съюз по ковид мерките, тя няма право да участва в българската процедура. Помощ за 2 млн. и 300 хиляди лева за фирми с милиарден оборот е смехотворно. Докато другите държави се надпреварват да дават помощи и да бъдат активни, ние се надпреварваме да бъдем в ролята на Хитър Петър, който надхитрил всички и накрая надхитрил себе си", коментира още Иван Грошев.
Целия разговор на Даниела Стойнова с председателя на Асоциацията на каминг агенциите у нас чуйте в звуковия файл в началото на публикацията.
От 2014 година насам има почти 80 законопроекта за изменение и допълнение на изборното законодателство, голяма част от които са внесени няколко месеца преди изборите. Това сочи анализ на Института за развитие на публичната среда, каза Лилиан Никифорова. Тя добави, че тази практика трябва да бъде прекратена, тъй като по думите ѝ няколко парламента са..
Музиката се създава от творците, не се създава от машина или компютър. Това подчерта в интервю за Радио Варна Георги Христов. Той допълни, че купуването на бийтове и използването им в песните не е изкуство, коментирайки темата за навлизането на изкуствения интелект в музикалната индустрия. "Повечето новосъздадени песни са просто изкуствен интелект...
PIZZZA е една от най-обичаните групи на българската ъндърграунд сцена, а 26-годишната ѝ история я прави и една от най-дълголетните. Съставът ѝ към момента включва Кобо (китара), Кайо (бас), Рамбо (барабани), Витко (тромбон) и Явката (тромпет), а Каската, който до скоро беше фронтмен, вече не е част от бандата. За съжаление се наложи да се разделим..
Студент на Варненския свободен университет /ВСУ/ представя оригинален шрифт на Международното триенале на типографията в Полша. Шрифтът е наречен VFU (Visionary Font Ultra) и е изработен от студента от трети курс в специалност "Графичен дизайн" Володимир Федотов . Той е един от тримата представители на България, избрани за участие в..
Прототип на сензорна витрина за плодове и зеленчуци, която се управлява с помощта на изкуствен интелект, е единият от двамата победители в пилотното издание на иновативната образователна програма GEN I: Иновация Генерация на Schwarz IT България. Тя е разработена от екип от четирима студенти от Икономическия университет и Висшето военноморско..
С нови камбани ще посрещне Великден храмът „Възнесение Господне“ в Суворово. За около месец местните жители са събрали близо 19 хиляди лева, които ще стигнат за изработването на три камбани. В края на миналата година става ясно, че камбаната на храма е спукана. Църковното настоятелство търси съдействие от кмета Данаил Йорданов и..
Пазаруването в магазини на големи хранителни вериги е всекидневие за много хора у нас. Във всички варненски квартали вече има такива супермаркети, които много хора ползват като квартален магазин – не за да пазаруват на едро, а за да си купят продукти, с които да приготвят вечерята след работа. След работа са и най-натоварените часове в..