Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Нова социална придобивка у нас - карта за култура "Знание +"

Снимка: thecreators.bg

Сдружение „Българска история“ създаде карта за култура „Знание+“ – първата подобна корпоративна социална придобивка в България.

Картата дава възможност на всеки притежател да получава отстъпки при посещения на обекти, развиващи дейност в областта на образованието, културата и изкуствата. Сред тях са някои от най-популярните театри, музеи, галерии, кина, книжарници, центрове за обучения и творчески занимания.

Идеята е картите да бъдат закупени от българските работодатели за техните служители.

Картата се издава на физически носител, но може да се управлява и от профила на сайта и да се използва във физическите обекти. От компанията вече разработват и мобилно приложение.

Бизнесът трябва да подкрепя хората, които работят за него, смята един от инициаторите Марио Мишев. Светлана Вълкова разговаря с него в предаването на Радио Варна за култура „Гравитация нула“:

Какво представлява картата „Знание+“?

Това е нова, малко по-различна услуга, която предлагаме на бизнеса. Картата дава отстъпка до различни образователни и културни институции – най-разнообразни обекти, които биха били интересни за хората, изкушени от творчеството, от изкуството. Това са театри, музеи, галерии, но не само, всички онези места, които дават възможност на хората да усъвършенстват знанията и уменията си – в това число чуждоезикови курсове, академии за личностно развитие и всичко, което можем да асоциираме с образованието и културата.

Тези карти предоставят отстъпки и могат да бъдат закупени от българските работодатели за техните служители.

Картата съществува отскоро. Проявяват ли интерес работодателите?

Да. В нашето партньорско портфолио имаме над 60 организации в сферата на културата и образованието, някои са водещи в своята област, като например Театър Българска армия, Политехническия музей, Къщата-музей на Иван Вазов, но има и много онлайн обекти /магазини, академии/, които предоставят услуги. Всичко това сякаш изглежда атрактивно за работодателите, защото в днешно време за всеки работодател е важно неговите служители и колеги да се самоусъвършенстват ежедневно, да придобиват нови знания и умения, и да бъдат конкурентни в работата си. От друга страна за работодателя е важно да предлага условия, които са атрактивни, които ще задържат хората при него и ще донесат някаква полза.

Мисля си, че интерес към подобна услуга проявяват по-големи работодатели, с повече финансови възможности...

Няма закономерност и това ни впечатлява. И ние като започнахме работа по идеята преди година, очаквахме, че основният интерес ще идва от IT компании, от компании в сферата на аутсорсинга, но всъщност забелязваме, че и сред малки работодатели, семейни фирми между 5 и 10 души, има голям интерес. Разбира се големите работодатели също са изкушени към една нова социална придобивка и първа по рода си у нас в сферата на образованието и културата, но това, което ни радва е, че услугата ни стига до малкия бизнес, в крайна сметка това е важно. Много сме изненадани и щастливи от интереса, услугата е изключително достъпна като цена, така че не е насочена само към големи работодатели.

Работи ли вече тази карта?

Да, малко повече от месец. През последните шест месеца бяхме фокусирани върху създаване на партньорската мрежа, а от месец вече имаме служители на компании, които използват картата, получаваме първи сведения за това от Националната опера, от партньорски книжарници и театри... Картата работи.

Това е идеята ни, правейки „Знание+“ – да донесем стойност от една страна на работодателите и техните служители, и от друга  - на културния сектор. Много често двете страни не си контактуват достатъчно. Нека не забравяме, че според Евростат българинът е на последно място в Европейския съюз по отделяне на средства от личния си бюджет за култура. Това нещо, ако можем да го променим поне мъничко, ще бъдем доволни. Картата дава тази възможност – прави културата и знанието по-достъпни, когато човек има възможност преференциално да потребява продукт или да посещава конкретно място, той го прави. Това е модел, който се е доказал във времето.

Вероятно физическите обекти засега са в София. Ще разширявате ли мрежата?

Разбира се. Планът ни за разширяване на мрежата е във втората част на годината. Първоначалното ни разширяване ще бъде в Пловдив, Варна и Бургас, по-късно и в други областни градове. Това, което правим, е дългосрочно.

Картата за култура ваша оригинална идея ли е или черпите чуждестранен опит?

Не е оригинална идея за наше съжаление. Има я в почти цяла Европа, беше въпрос на време да се появи и тук. Идеята е бизнесът да подкрепя хората, които работят за него.

Цялото интервю с Марио Мишев чуйте в звуковия файл в началото на публикацията.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ

Svend Karlsson (BAEST): В метъла няма случайни фенове

Интервю със Svend Karlsson (BAEST) Дет метълът отдавна не е това, което беше. И датчаните BAEST са олицетворение на това, че дет метълът отдавна не е това, което беше. Просто чуйте новия им албум „Colossal“ и ще ви стане ясно за какво става въпрос. Рок, хеви и дет. Това са събрали в него BEAST. „Colossal“ ще бъде надълго и нашироко представен и..

публикувано на 20.08.25 в 21:19

Психолог: Човек се нуждае от един месец отпуск, за да си почине качествено

Колко време отнема на човек да се адаптира отново към работата след отпуск? Според  психолога Добринка Горанова това може да отнеме от 3 дни до една седмица. Всеки човек използва различни механизми за тази цел, но има техники, които със сигурност могат да помогнат. Добринка Горанова съветва, при възможност, човек да си разпредели..

публикувано на 20.08.25 в 07:55

На кафе при Владо: Където всяка чаша е изкуство

Какво е щастието в чаша? За някои - ароматна глътка сутрешно кафе, за други - момент на тишина и покой. А за Владимир Стоев - това е платно, върху което създава изкуство, оставащо в сърцето.  Владо е бариста, който чрез артистичност пренесе класическия лате арт на съвсем друго ниво. Той е единственият в България, които може да разсмее и разплаче от..

публикувано на 19.08.25 в 08:00

Гаро Кешишян за стария облик на Варна: Не е за ръцете на хора без чувство за отговорност и изкуство

Варна има богато архитектурно наследство. Всяка къща има облик, има лице, има изкуство. Това каза фотографът Гаро Кешишян, който допълни, че е разочарован от факта, че това богатство се затрива и бетонира. Не може да отива в ръцете на хора, които нямат чувство за изкуство и отговорност, категоричен е той. Какво става с този град, вместо да запазим..

публикувано на 18.08.25 в 07:20

Атанас Кателиев: Варна е град на свободата (ВИДЕО)

Варна е град на свободата, който има хоризонт за това човек да се чувства спокоен и дава увереност на артиста и възможност да твори без да е ограничен от нещо. Само като застанеш на брега и видиш тази шир, това ти прочиства мислите. Това каза варненецът -  изпълнител и автор на песни, Атанас Кателиев, в изнесеното студио на Радио Варна. "Варна с всяка..

публикувано на 15.08.25 в 10:34

Предприемач, почетен гражданин на Варна: Част от приходите на бизнеса трябва да се връщат в обществото

Финансистът и предприемач  Димитър Желев  получи единодушна подкрепа от Общинския съвет за удостояването му със званието почетен гражданин на Варна заради постиженията му в сферата на финансите и индустрията, както и за участието му във възстановяването на фасадите и позлатените куполи на Катедралния храм „Св. Успение Богородично“. Почетните звания и..

публикувано на 15.08.25 в 07:10

Писателят Красимир Симеонов: От теб зависи да вземеш решението да бъдеш щастлив в един тъжен свят

Сборникът „Мотодзен. Рокерски истории“ бе представен вчера в арт салона на  Радио Варна. Това е десетата книга на писателя и поет Красимир Симеонов. Разказите в нея той трупа по време на своите многобройни пътувания с мотор. Някои са печатани и преди, но дълги години приятели го провокират да ги събере в отделна книга, която излиза в издателство..

публикувано на 14.08.25 в 08:30