Познавам човек, който държи всичко да му е марково. От пастата за зъби до колата.
И разбира се, искаше да има марково куче, от ценена порода.
Оказа се, че някой продава такова куче. Отидохме цяла група, за да проверим обявата и да видим породистото животинче, с което предстоеше да бъде запълнена голямата колекция от маркови неща, хора и животни на въпросния наш познат.
Обаче... Както във всяка приказка, все някъде по трънливия път към „И заживели щастливо“, се появява едно голямо Но. В случая Но-то беше неприемливо за нашия герой. Кучето се оказа не чак толкова марково, колкото се опитваха да го представят. След кратка словесна схватка между настоящ и потенциален стопанин, се изясни, че сделка няма да има. Разбира се, отсрещната страна настояваше на своето: „Ама, моля Ви се! Как точно това куче ще ви изглежда съмнително? Разбира се, че е чиста порода! Вижте му ушите, вижте муцунката, наблюдавайте поведението“...
Ние, обаче, бяхме непреклонни. Съгласете се, че беше тотално неприемливо един марков човек, облечен в маркови дрехи, обут в маркови обувки, излизащ от марковото си жилище, напръскан с един от най-скъпите маркови парфюми и елегантно настаняващ се в луксозната си маркова кола... да се излага пред марковите си приятели на марковите събирания на по марково питие с едно смотано немарково куче.
Никога няма да забравя радостта, с която животинчето ни посрещна, вероятно в очакване на приятно, спокойно и защитено бъдеще. Как приветливо махаше с опашка за добре дошли: „Ще ме приемете в живота си, нали?“.
И няма да забравя тъжния му поглед, когато цялата внушителна група се отправи към изхода... без него. Един много, много тъжен поглед.
Нямаше марка, но имаше душа – невинна душа, незаслужаваща огорчение, търсеща обич и топлина, като всяка друга душа и станала жертва на нашата голяма търговска игра. Играта да оскъпяваме неща и животи като ги брандираме.
Истината е, че по-късно се върнахме при животинчето в малко по-различен състав. Всъщност предполага се, че доброто и любящо сърце няма как да се влияе от надписа на някакъв етикет.
И да! Породата не може да е от значение, когато имаш за даване обич и грижа. В света на вещите и услугите брандът често означава качество и цена, но дали в света на живите същества изчерпва цялото съдържание?
Какво се случи после? Марковият ни познат се сдоби с куче от добра порода. Не изглежда да са много щастливи заедно, но животът си е техен. Кои сме ние, та да се месим? Можем само да изпадаме в предположения за причините. Според мен, в случая е възможно те да се коренят в съществената разлика между това да си привързан към едно живо същество и да те е грижа за него от една страна или от друга – да го възприемаш като поредната китайска ваза от марковия си интериор. Само че „ваза“ жива, подвижна, дишаща, играеща, изискваща внимание и в този ред на мисли създаваща доста грижи.
А нашето кученце се оказа с късмет. Вече има друг собственик – един много грижовен, добър човек. Всяка вечер, когато той се прибира от работа, у дома го посреща една подскачаща, лаеща, весела, пухкава топчица стопроцентова любов, благодарност и обожание. Чиста, безусловна любов.
Лесна работа е дадаваш и да получаваш обич, а това може да ти достави толкова много радост!
И... да! Марката не винаги определя съществените неща в живота.
Даниела ИвановаНа 14 години, с усмивка и воля по-силна от много възрастни — това е Ана Добрева от Варна. Тя живее с диагноза детска церебрална парализа. Родена преждевременно, още от шестмесечна възраст Ана преминава през рехабилитации. Но въпреки усилията, походката ѝ остава неправилна. Преди година лекарите решават, че има нужда от коригиращи операции – по една..
Създателят на първия инфлуенсър, генериран от изкуствен интелект - Ахинора, разработва нови дигитални образи. Това разказа самият Светослав Георгиев в предаването на Радио Варна "Новият ден". Ахинора от Варна е първият дигитален инфлуенсър у нас Основната дейност на Ахинора е тя да промотира здравословния начин на живот, опознаването на България -..
България е на последно място в Европейския съюз по навлизане на Изкуствения интелект в бизнеса, като една от причините е нежеланието на собствениците да модернизират и автоматизират процесите на работа, породено от неразбирането и страха от технологиите, коментира Николай Петканов, комуникационен експерт, предприемач и обучител. Повечето..
Спелеологията е наука, която изучава пещерите. Спелеологът е човек, който се занимава със спелеология, т. е. научното изследване на пещерите. Тези хора са регистрирали и картографирали над 5000 пещери в България. Една от тях е „Приказна“ край Котел. За която само до преди месеци се е смятало, че е много добре проучена и в нея вече няма нищо непознато и..
79 ентусиасти се включиха в националното състезание „Млад спасител“, което се проведе във Варна. Надпреварата бе част от програмата на седмицата на водното спасяване, която се организира от Български Червен кръст, с подкрепата на Община Варна и Българската асоциация „Спорт за учащи“, съобщават от БЧК-Варна. Участниците бяха на възраст от 11 до 18..
Основните фактори за заболяванията на ходилата и глезените са наднорменото тегло, обездвижването и високите токчета. Това коментира във Варна доцент Атанас Кацаров-председател на Българското дружество по хирургия на глезена и ходилото. Според него редовното ходене с токчета над 7 сантиметра е пагубно за краката. Той каза още, че напоследък са..
През юли сцена „Раковина“ в Морската градина отново ще оживее с разнообразна културна програма. Варненци и гостите на града ще могат да се насладят на безплатни концерти в почти всеки ден от месеца. Сред акцентите в програмата са концертът на 18 юли, посветен на рождението на Апостола на Свободата Васил Левски, с участието на състави при НЧ „Васил..