Над 1 130 720 лева без ДДС са изразходвали за реклама в медиите от началото на кампанията кандидатите за кметове и общински съветници. Това сочи мониторинг на Центъра за развитие на публичната среда.
Традиционният мониторинг показва, че най-много разходи за целта са отделили парламентарно представените формации.
За 20 дни от старта начело е партия ГЕРБ с над 232 000 лева без ДДС. Следва ги коалицията "Продължаваме промяната – Демократична България", която вече е вложила близо 210 000 лева. "Възраждане" са на трета позиция с почти 118 000 лева, а на четвърта са БСП за България с малко над 113 000 лева.
Разходите на тези формации представляват 60% от всички средства, вложени до момента за медийна реклама.
В челната шестица влизат още извънпарламентарната партия "Сбор" с близо 76 000 за реклама в медиите и ДПС с едва 57 000 лева.
До този момент не всички медии са представили договорите си за реклама с участниците в изборите, уточняват от Института.
За участие във вота в Централната избирателна комисия са регистрирани 58 партии и 9 коалиции, те могат да се включват и в местни коалиции. Така избирателните комисии в 265-те общини са регистрирали още десетки формации, заедно с независими кандидати за кметове и общински съветници, издигнати от инициативни комитети в съответните населени места.
Нямаме постъпили жалби в Общинска избирателна комисия – Балчик, оспорващи изборните резултати. Имаше недоразбиране на изборните резултати от някои от кандидатите за съветници относно формулата за изчисление, коментира председателят на Общинската избирателна комисия в Балчик Красимир Сребков. „В разговор получих благодарност от секционни избирателни..
Областният управител свиква първите заседания на новоизбраните общински съвети в Добричка област. На 6 ноември от 14.30 часа в читалище „Паисий Хилендарски“ в Балчик новите общински съветници, избрани за мандат 2023-2027 година, ще проведат първото си заседание, свикано от областния управител Йорданка Костадинова на основание чл. 23, ал. 1 от Закона за..
Министерството на образованието и науката обяви 6 ноември, понеделник, за неучебен ден за всички училища с избирателни секции. Заповедта е въведена заради втория тур на местните избори в неделя, 5 ноември. Учениците в страната се връщат отново в клас във вторник.
Последен ден за агитация преди деня за размисъл утре. Все още се работи по осигуряването на машинния вот за балотажа в неделя. Докладът на Министерството на електронното управление заедно с подписите на институтите по метрология и стандартизация беше изпратен в ЦИК. Този път той беше подписан от министъра, а не от неговия заместник, каквито са..
На предстоящите избори за местна власт, които ще се проведат на 29 октомври, ще можем да упражним правото си на глас САМО и единствено на хартия. ЦИК гласува за отпадане на гласуването с машина, ден преди вота. Варна ще има три бюлетини - за кмет на община, за Общински съвет и за кмет на район. Бюлетините, заедно с тези в София, са на..
2,1 млн. лв. са похарчили партиите за политическа реклама в предизборната кампания, обяви пред БНР Ива Лазарова от Института за развитие на публичната среда след мониторинг на 39 национални и регионални медии. "В последните 10 дни от кампанията тенденцията за увеличаване на разходите за реклама е налице. Само за последните 10 дни разходите за..
Без констатирани нарушения завършиха проверките за спазване разпоредбите на Закона за гражданска регистрация/ЗГР/, относно извършените адресни регистрации или промяната на адреси в периода от 1 май 2022 година до 3 април тази година на територията на 4 общини от Варненска област. Те бяха предизвикани от съмнения за необичайно голям брой подадени..