Според Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България това се корени някъде дълбоко в нашата народопсихология.
"В народопсихологията на българина е залегнало желанието винаги да му е по-лесно. Докато в другите страни целта на хората, които искат да станат шофьори е да се научат да карат, то в България целта е да се вземе книжка", коментира за Радио Варна Красимир Георгиев.
Той беше категоричен, че тези, които карат шофьорския курс през зимните месеци са по-добри шофьори от останалите.
"Наистина курсът е по-труден. Но, те могат да усетят сцеплението на гумите с пътя, особеностите при управление в заледени участъци, при намалена видимост и студено време", обясни експерта.
Затова той и колегите му от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България подкрепят напълно идеята за създаването на полигони за шофиране в екстремни условия по примера на други европейски държави.
Според Георгиев, тези полигони няма да имат нищо общо с полигоните от едно време, в които имаше конуси и бъдещите шофьори се учиха да паркират.
"На тези полигони ще се направят участъци с локви, в които да се влезе и да се усети аквапланинга. Ще се направят завои с обратни наклони за да се види как те действат на автомобила. През лятото ще се правят опесъчени участъци, а през зимата - леко заледени за да може автомобилът леко да се завърти и да се обясни на курсиста в такъв случай какво трябва да направи", коментира Красимир Георгиев.
Според него е възможно и курсът да поскъпне с въвеждането на новите полигони.
"Не може да ядем първо, второ и трето, а да ни таксуват само за първо. Каквато и да е цената обаче, тя ще бъде несъизмеримо по-малко от цената на един човешки живот", категоричен беше той.
Чуйте повече в звуковия файл
Безплатни профилактични прегледи за нарушения на слуха организира за четвърта година МУ-Варна, по повод предстоящия „ Световен ден за защита на здравето на ушите и слуха “ или накратко Ден на слуха 3 март. Ц елта на подобни инициативи е да се насочи вниманието на обществеността към грижата за слуха при всички възрасти – универсален скрининг..
27-ото издание на конкурса за домашно вино се проведе на 16 февруари във Варна. Участниците предоставиха над 160 проби, а от тях най-много на червени вина – 68, белите са били 65, а розе – 29. До финалния кръг достигнаха 47 проби, като за най-добро червено вино беше отличен Орлин Банков. Той получи и специалната награда за българския сорт..
София Иванова е ученичка в Националното училище по изкуствата "Добри Христов" във Варна. Св ири на флейта и се занимава с класическо пеене. И през тази година София продължава с успешните си изяви, като заслужи две награди "Златна Лира" в Пловдив по време на ежегодния международен конкурс за музикално, танцово и изобразително изкуство "Орфееви..
Ниското качество на храните в България е по-голям проблем от тяхната висока цена. Това мнение изрази в предаването „Позиция“ на Радио Варна доц. Огнян Боюклиев от Института за икономически изследвания към БАН. Според него, бойкотът на хранителните супермаркети е знак за сериозен проблем в системата. Решението на проблема обаче не е в подобни..
Българите преоткриват позабравените сортове тамянка и димят , особено през пролетта и лятото хората си ги търсят. Навлезе и модерното пенливо вино П ет-нат (съкращение от Pétillant-naturel (естествено пенливо), което вече се прави на много места у нас. Български производители започнаха да правят много качествени пенливи вина по оригиналната..
Бойкотът на търговските вериги заради високите цени на хранителните стоки, обявен за днес в цялата страна, няма да има никакъв ефект, ако изключим неговото медийно отразяване. Това коментира в предаването "Пост Фактум" на Радио Варна доц. д-р Михал Стоянов - ръководител на катедрата по "Икономика и управление на търговията и услугите" в Икономически..
Големият проблем не е точно това, че веригата продава на определена цена и стоката достига до нея на четвърта ръка. Проблемът е, че между земеделския производител и веригата има едно звено, което купува с кухи фирми, не плаща ДДС, не плаща данъци, не попада в контрола на държавата. С едни бусове се разкарва една продукция, ако не е рентабилно в..