Постепенно изкуствения интелект става неотменима част от ежедневието ни. Всъщност той винаги е бил около нас, но днес присъствието му е все по-осезаемо. Изкуственият интелект навлиза все по-устойчиво и в образованието. Преподавателите във Висшето военноморско училище „Никола Йонков Вапцаров“ го използват с години в учебния процес. С негова помощ те събират, обработват и представят информация. Студентите - за да подготвят курсовите си работи, както и да създават съдържание. Но до колко използването на изкуствен интелект във висшето образование не замества основните знания?
Професор Йордан Сивков, ръководител на катедра "Електроника" във Висшето военноморско училище е категоричен, че преподавателите насърчават студентите да използват изкуствен интелект, но не и чрез него да заместват знанията си."Ние не ги учим да използват ИИ да заменят образованието си, а да го използват като техен асистент."
Изкуственият интелект със сигурност помага на студентите при решаването на техните учебни казуси и тестове. Всъщност навсякъде, където има изпитване.
"И определено това се случва. Не можем да го отречем. Но наша е отговорността ние да ги научим, че този начин на заобикаляне на правилата не е продуктивен за тях. Защото дори и да ги заобиколите и да си направите теста в момента, утре, когато отидете на работа, ще попаднете в конкурентна среда, където няма да реши вашия проблем. Вие няма да покажете пред работодателя си по-добро лице. По-добре ад се научите ад използвате този инструмент, а не да го използвате като хак, с който да прецакате системата."
Но и това се случва, коментира професор Йордан Сивков от Висшето военноморско училище.
"Попаднахме няколко пъти и това породи дискусия сред академичната общност на ниво катедра, факултет. Това е нов феномен, с който трябва да се справим. И имаше от едната крайност, до другата крайност мнения. Но надделя консенсуса, че е наша отговорността ние да обясним на студентите защо това не е правилно."
Втора година Елица Дочевска изучава "Киберсигурност". Използва възможностите на изкуствения интелект, за да попълни знанията си.
"Може би беше миналата година, когато ми се наложи да си доизясня някои неща в процеса на подготовка за определен изпит. Имала съм много малко време за подготовка. Съответно не съм могла да потърся помощ от преподавател. И за да мога да попълня тези пропуски, които съм забелязала, че имам, съм потърсила така помощ."
За четвъртокурсникът от специалност "Киберсигурност", Димитър Димитров ролята на тези инструменти може да е както положителна, така и отрицателна.
"Когато имаш опит с работата с хора, с информация, трябва да знаеш, че първото, което прочетеш, не винаги е вярно. Трябва да бъдеш по-скептичен, трябва да имаш по-рационално мислене, за да откриеш дали това е вярно или не."
Димитър Димитров е наясно, че не трябва да се има пълно доверие в данните, които събира с помощта на изкуствения интелект.
"Изкуственият интелект е метод за ускоряване на процеса на изготвяне на курсови проекти, на домашни, но не и заместване на тяхното писане от страна на студента.
Елица Дочевска е наясно, че използването на подобни методи може да е напълно безполезно, ако не се познава материята.
"Ако един студент въобще не разбира материята и зададе въпрос на ИИ, той ще получи отговор, но се съмнявам, че първо ще го разбере, както трябва да бъде разбран и въобще ще осъзнае какво трябва да научи."
"И съответно ИИ са супер, въпросът е, че те се обучават повечето пъти основно на статистическия принцип. И ако имаме повече, хора, които имат мнение примерно - "Земята е плоска", според ИИ земята ще бъде плоска."
Критичното мислене е много важно. За това преподавателите се опитват да убедят студентите, че по-бързо, не винаги означава по-добро, коментира професор Йордан Сивков от Висшето военноморско училище.
"Хубаво е да бързаме, но да бързаме умно. Студентите, които хванахме, че са използвали ИИ, за да заместят знанията си, създадоха съдържанието си отново, без използването на ИИ."
През нощта облачността ще намалее, на места до изясняване, а вятърът чувствително ще отслабне. След полунощ и утре преди обед на много места ще е мъгливо или с ниска слоеста облачност, а следобед ще преобладава слънчево, но студено време. Минималните температури ще са между минус 14° и минус 9°, по Черноморието от минус 7° до минус 2°, а максималните..
Закъсали автобуси и тролеи на градския транспорт във Варна заради непочистените пътища принудиха пътниците да вървят в снега или да търсят алтернативен транспорт през изминалия ден. Не липсваха куриозни случки, на някои от пътуващите дори им се наложи да бутат аварирал рейс. Куриоз: Пътници бутаха закъсал автобус във Варна Автобуси на Градски..
По предложение на управителя на Националния осигурителен институт Ивайло Иванов Надзорният съвет на НОИ гласува за това пенсиите да се осъвременят по Швейцарското правило с 8,6 процента от първи юли, предаде БНР. Предложението е одобрено от надзорниците, като така проектът на бюджет на Държавното обществено осигуряване предстои да се разгледа и в..
До 4 март догодина се удължава срокът за временна закрила на разселени лица от Украйна, реши кабинетът. Така периодът, в който страната ни предлага защита на украински граждани, бягащи от руската военна агресия, се удължава с още една година. Процесът на пререгистрация ще продължи до 30 април, уточняват от правителствената пресслужба. Решението на..
Пътищата във Варна и региона са проходими при зимни условия. Пътят от Старо Оряхово до Обзор вече е отворен, но само за моторни превозни средства до 12 тона, съобщи Георги Стратиев, директор на Областно пътно управление-Варна. Бедственото положение в общините Бяла, Дългопол и Долни чифлик остава, обстановката се нормализира, но за утре прогнозата е..
В община Бяла все още без електрозахранване са селата Попович и Дюлино. Аварийни екипи работят за отстраняване на авариите. Пътнопочистващи машини продължават да подпомагат движението на територията на общината, съобщават от Областна управа - Варна. В община Долни чифлик екипи на ЕРП работят за отстраняване на аварията, която остави без ток селата Ново..
Част от спирките на градския транспорт във Варна да бъдат допълнително обезопасени. Това предложение беше обсъдено на днешното заседание на постоянната комисия "Обществен ред, сигурност и безопасност на движението“ към Общински съвет – Варна. Първоначално се предвижда монтиране на предпазни колчета на четири локации, като при положителен ефект мярката..