Промените се приемат добре от повечето граждани и експерти, но предизвикаха и някои въпросителни - най-вече за алтернативата за тяхното придвижване. Председателят на Съюза на българските автомобилисти във Варна Диан Драганов приветства новите правила, но изрази опасението си, че алтернатива за движение на тротинетките няма.
"След тази заповед, ние все по-често ще виждаме електрическите тротинетки на пътното платно", коментира Драганов и допълни, че един от основните фактори за това е недобрата велоинфраструктура в града.
"Как създадохме велоалеите? Махнахме две плочки от пешеходното разстояние на тротоара и го асфалтирахме. На много места това пешеходно разстояние, по което се движат майки с колички и деца, е много по-малко дори от самата велоалея. Законът за движение по пътищата разрешава на местата, където няма велоинфраструктура, велосипедите и електрическите тротинетки да се движат в най-дясната част близо до тротоара. Така заповедта, която се грижи за безопасността на пешеходците, ще създаде опасност за шофьорите и съответно водачите на електрически тротинетки", категоричен беше Драганов.
Неговото мнение споделя и Венцислав Сивов, който беше председател на комисията по транспорт в предишния мандат на Общинския съвет във Варна.
"Трябва да мислим за някаква алтернатива за тях. От законодателна гледна точка обаче това решение е добро. Ако погледнем малко по-глобално, трябва да работим на местно ниво и за ограничаване на трафика в централната част на града", каза Сивов.
Той обаче засегна въпроса за контрола. По думите му, тротинетките под наем не са толкова сериозен проблем, колкото тези, управлявани от частни лица, най-често тийнейджъри.
"Аз често се разхождам в Морската градина и карам велосипед и най-големият проблем, който виждам са тийнейджърите, които карат електрически тротинетки с бясна скорост. Това идва и от възпитанието от родителите и училището, където трябва да се обърне повече внимание на възпитаването и научаването на децата на пътна безопасност. Ако погледнем ЗДП и видим, че тротинетките трябва да се управляват най-вдясно на пътното плътно, но те се управляват от неправоспособни водачи. И това е парадокса", каза Венцислав Сивов.
Според Диан Драганов, проблемът с липсата на алтернатива за движение на електрическите тротинетки има решение.
"Ако сте забелязали, от дясната страна на пътното платно, точно до бордюра, има над 20-25 сантиметра, които не се използват. Там има камъчета, прахоляк. Ако това разстояние се идентифицира и маркира като велоалея, мисля че то ще даде на шофьорите сигнал, че там се управляват електрически тротинетки и велосипеди и ще бъде една безопасна зона със сигурност за пешеходците, а също и за самите водачи на електрически тротинетки и велосипеди. В България ширината на пътните платна е 2.70 метра. За сравнение, в Италия те са широки 2.40 метра. Ето, ние притежаваме тези 30 сантиметра, които ни трябват, без да се налага да свиваме до невъзможност платната", предложи Драганов.
Чуйте повече в звуковия файл
Интервю с Pi Stoffers (LORD OF THE LOST) В екстремните жанрове на музиката е рядкост някой артист да се изправи пред предизвикателството на тройния албум. Примери има, но издаването на трилогия е много рисково начинание. И в същото време се изисква доза смелост и дързост да го направиш в времена, в които албумите все повече губят значението си...
Според бившия министър на икономиката и настоящ депутат от ПП/ДБ, в момента управлява коалицията Борисов - Пеевски. В обзорното предаване на Радио Варна "Позиция", той заяви, че тази коалиция ще работи докато бъде постигната абсолютна диктатура, за да наложат стария модел. „Разбраха, че с нас не могат да го наложат“- каза народният представител...
Разследването срещу кмета на Варна тепърва започва. Това обяви в ефира на обзорното предаване „Позиция“ депутатът от ГЕРБ/СДС Бранимир Балачев. Той заяви, че според информацията, с която разполага, има достатъчно материал за повдигане на обвинение в организирана престъпна група. Народният представител припомни странното напускане на Диан Иванов..
Интервю с Andreas Kisser (SEPULTURA) 40 години отминаха от момента, в който няколко невръстни младежи от Бразилия направиха немислимото - събраха група и я кръстиха SEPULTURA. 40 години по-късно споровете коя е истинската SEPULTURA продължават. Дали тази SEPULTURA, която съвсем скоро ще достигне края на пътя, е автентичната? Какво значение има,..
Мечтателка с фотоапарат, която преследва залези, изгреви и луната. Това е Росица Димитрова от Варна, травъл блогър, пътешественик, фотограф и ловец на кадри, които често обикалят света преди нея в медии като "National Geographic" и "Forbes". За втора поредна година нейна снимка влиза в престижна селекция на "Capture the Atlas", озаглавена "Нощните..
Когато Иван дойде да тренира на 5 години и половина, бяхме като деца на лунапарк - забавление безкрай, а резултатите са впечатляващи - създадохме плашещо добър на корта човек. Така описа работата си с шампиона на "Уимбълдън" първият треньор на Иван Иванов - Пламен Радев. Всичко, което съм постигнал, е благодарение на усилията, вложили в мен..
Варненският състезател по тенис Иван Иванов, който спечели "Уимбълдън", се завърна в родния си град от Лондон. Tой беше посрещнат като национален герой на Летище Варна снощи. Звездно посрещане във Варна на Иван Иванов - носителят на титлата от Уимбълдън (ВИДЕО) "Очаквах такова посрещане, бяха ми казали по телефона, но все пак такава..