От 8 октомври започва работата по изграждането на канализационен колектор с голям диаметър и две канализационни шахти, част от мащабния проект на ВиК. За съоръжението ще бъдат инвестирани 138 372 410,80 лв., от които: 82 246 182,48 лв. от кохезионния фонд; 14 514 032,18 лв. национално съфинансиране от държавния бюджет и 18 774 369,99 лв. собствен принос на бенефициента.
Обектът обхваща цялата територия на кръстовището на бул. „Владислав Варненчик“ и бул. „Република“ и работата по него ще продължи 120 дни, според предварителния график, съобщават от ВиК-Варна.
Заради традиционно големия трафик в района бе постигнато съгласие да не се затваря изцяло възловото кръстовище, а да се планира изграждане на съоръжението поетапно. Така ще бъде запазен ¾ от капацитета за преминаване през него, но с повишено внимание с оглед факта, че то на практика ще е строителен обект.
За да се избегнат големите задръствания, са определени и обходни маршрути, с които да се избегне преминаването през кръстовището и те са препоръчителни до приключване на строителните дейности.
Обходните маршрути са:
За влизащите във Варна от АМ „Хемус“ – слизане от автомагистралата по рампата до „Бизнес Парк“ Варна. След това, за лекотоварния трафик, на кръговото качване в посока „Метро“ и влизане в града по бул. „Сливница“ и бул. „Цар Освободител“. За тежкотоварното движение - слизане по бул. „Атанас Москов“ към бул. „Девня“ и след това на Голямото кръгово на булевард „Левски“ влизане в града по бул. „Левски“ или по ул. „Пеячевич“ и бул. „Христо Смирненски“
За излизащите от Варна по бул. „Владислав Варненчик“ е препоръчително още от кръговото на „Автогара Варна“ слизане към ул. „Девня“ и качване към бул. „Сливница“ и бул. „Цар Освободител“. Следващ и последен вариант за избягване на евентуално задръстване е на кръстовището на МОЛ Варна слизане по ул. „Пеячевич“ към голямото кръгово, оттам по бул. „Девня“ и качване по бул. „Христо Смирненски“ отново към бул. „Сливница“ и бул. „Цар Освободител“.
Одобрена е и временна организация на движението, която цели да отведе трафика още от входа на Варна по бул. „Атанас Москов“ за тези автомобили, за които не е наложително да преминат през кръстовището на Двете кули.
За тези, които ще преминават през кръстовището по време на строителните дейности е важно да знаят, че това ще става от бул. „Вл. Варненчик“ посока от магистрала „Хемус“ по южното платно на булеварда. На следващите етапи ще се налага, в зависимост от строителните дейности, прехвърляне на влизащите в града двупосочно в северното платно, а на излизащите от града - в южното платно отново двупосочно.
Тази организация на движение се отнася за целия период на строителните дейности.
В първи етап на строителството ще бъде изцяло затворен бул. „Република“ в участъкът от кръстовището с бул. „Владислав Варненчик“ до кръговото кръстовище с ул. „Уста Колю Фичето“ .
След приключване на дейностите по етап 1 и преди затварянето на нов участък за втория етап, гражданите ще бъдат своевременно информирани.
За да се пускат бързо в експлоатация готовите трасета и да се облекчава трафикът, се въвеждат следните етапи на затваряне на участъците:
Етап 1: по бул. Република – от ул. Уста Колю Фичето до бул. Владислав Варненчик (цялостно затваряне) – срок: от 08.10.2024 до 08.11.2024
Етап 2: по бул. Владислав Варненчик – южно платно (движение двупосочно в северното платно) - срок: от 08.11.2024 до 22.11.2024
Етап 3: по бул. Владислав Варненчик – северно платно (движение двупосочно в южно платно) - срок: от 22.11.2024 до 8.12 2024
Етап 4: по бул. Република – от бул. Владислав Варненчик до изход зад бензиностанция Петрол (изцяло затворено платното посока бул. „Сливница“ двупосочно движение в другото платно) – срок от 8.12.2024 до 8.02.2025.
Комисията по икономическа политика и иновации с пълно единодушие гласува на първо четене Законопроектът за изменение и допълнение на Закона за тютюна, тютюневите и свързаните с тях изделия, внесен от Костадин Ангелов от ГЕРБ-СДС на 7 февруари. Текстовете предвиждат забрана на продажбата и употребата на вейпове у нас. Комисията гласува за забрана и на..
Община Варна ще обезопаси напълно изоставения бункер в Морската градина и с цел безопасност на гражданите ще затвори дупките, които през миналата седмица се разкриха над него. Съоръжението, което се намира в близост до Делфинариума, е обследвано в детайли, за да се установи на първо място собствеността му. Това съобщи на брифинг за журналисти..
Няма разрешение за строеж на небостъргач в центъра на Варна до Окръжна болница. Тепърва предстои да се изиска цялата документация, пълна обосновка на проекта, анализ на транспортно-комуникационната схема и натовареността на трафика. Това каза кметът на Варна Благомир Коцев в предаването на Радио Варна "В ефир сте", като подчерта, че засега проектът е..
По инвестиционната програма на общините, финансирана от държавния бюджет, и подадените балчишки проекти, общо два от получилите одобрение са със сключени договори. Към момента се изпълнява проектът за ремонт на улица "Приморска" в Кранево - подмяна на водопроводи и цялостно асфалтиране, а от пътната мрежа - това е пътят Дропла - Василево, обясни..
Поради забавени плащания е спрял ремонтът на тръбопровода във Варненското езеро, съобщи заместник-кметът по инфраструктурата Пламен Китипов. Над 70% от строително-монтажните дейности вече са приключили, но изпълнителят чака да получи два транша от по 6-7 млн. лв. В момента действа временният тръбопровод и Община Варна ще настоява пред Министерството на..
Вторият избран изпълнител, ангажиран със строежа на новата сграда на варненската библиотека, не се е явил за подписване на договора. Това съобщи за Радио Варна и предаването "В ефир сте" кметът на Варна Благомир Коцев. Изпълнението на проекта за изграждане на библиотеката зависи от средствата по държавната програма за финансиране на общините -..
Държавният план-прием на учениците след седми клас в област Добрич предвижда утвърждаването на 50 паралелки за учебната 2025/2026 година. Не е одобрена единствено една паралелка в училището в село Орляк. От Регионалното управление на образованието отчетоха проблеми, свързани с неоптимизирането на паралелките и липсата на стратегия предвид..