Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

"Виртуален кабинет" – дигиталният асистент на личния лекар

В забързаното ни ежедневие, ефективната комуникация между лекар и пациент е от ключово значение. Тя трябва да е бърза, изчерпателна и навременна. В същото време личните лекари са затрупани от работа, защото техният брой намалява с около 100 всяка година, а броят на обслужвани пациенти за всеки лекар наства с 3% на годишна база. Възможностите за подобрение на тази ситуация са 3 основни:

· Увеличаване на броя на регистрираните лични лекари чрез подобряване на условията за работа, заплащането и престижа на професията.

· Намаляване на административната тежест.

· Подобряване на комуникацията между лекар и пациент

Как новите технологии могат да помогнат на личните лекари?

Дигиталните технологии са комплексни и могат да допринесат за подобряване на състоянието на медицинската среда, като адресират и трите стълба от потенциални решения. Българският стартъп Zdravochnik.bg представя уникална за България услуга наречена "Виртуален кабинет". Решението е разработено в тясно сътрудничество с практикуващи лекари, за да улесни тяхната работа и да подобри обслужването на пациентите.


С "Виртуален кабинет" пациентите получават бърз и лесен достъп до важна информация, без да е необходимо посещение в кабинета или телефонно обаждане. Информацията за работно време, отпуски, заместващ лекар, точен адрес и навигация до кабинета, неотложни кабинети и дори платени услуги, предлагани от лекаря, е достъпна денонощно.

"Виртуален кабинет" предлага редица предимства за личните лекари:

· Повече време за пациентите: Намален брой на телефонните обаждания и възможност за пълен фокус върху медицинската работа.

· Допълнителни възможности за приходи: Системата дава информация за платените услуги, които предлага личният лекар.

· Проактивна комуникация: Споделяне на важни съобщения, ключова информация и промени в графика.

· Модерен и професионален имидж: Възможност лекарската практика да се покаже в най-добрата светлина с дигитален кабинет, достъпен по всяко време.

· Без технически затруднения: екипът на Здравочник се грижи за актуализирането на информацията в "Виртуален кабинет".

· Дигитална библиотека за пациенти - Постоянно обновяваща се библиотека с често задавани въпроси, на които личните лекари се налага да отговарят. Библиотеката дава възможност на пациентите да намират отговорите лесно, удобно и да са сигурни, че информацията е актуална без да е нужно да звънят на лекаря.

· Възможност за онлайн записване на часове - при желание, всеки лекар може да се възползва и от допълнителна услуга за онлайн календар, която позволява онлайн записване на часове за преглед.

· Лесно откриване в интернет - информацията лесно и удобно може да бъде намерена в интернет, което я прави реално използваема.

Достъпна дигитализация

В 21 век, обществото се дигитализира и сега общопрактикуващите лекари могат да са част от тази дигитализация лесно и изключително достъпно. Благодарение на Здравочник ОПЛ могат да се възползват в пълна степен от ползите, които новите технологии носят чрез платформа създадена специално за тях и съобразена с техните нужди.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ

"На мен няма да се случи" - най-големият проблем за огнеборците в пожароопасния сезон

Това сподели началникът на балчишката служба Стелиян Стойчев, припомняйки, че със заповед на Областната дирекция "Земеделие" - Добрич е обявено начало на пожароопасен сезон в земеделски земи за периода от 06.06. до 31.10.2025г.  Разпоредените от директора допълнителни мерки за сигурност са: да не се допуска паленето на открит огън, тютюнопушенето и..

публикувано на 19.06.25 в 10:05

"Помощ, имам тийнейджър!" - Наталина Пекова с книга със съвети за объркани родители

Не просто книга, а компас за родителите, изгубили посоката в лабиринта на пубертета. Така е често описвана книгата " Помощ, имам тийнейджър!" на психолога и обществен възпитател Наталина Пекова. Изданието е единственото у нас практично ръководство за ефективна комуникация с подрастващи, съчетаващо личен терапевтичен опит, психологически теории и..

публикувано на 18.06.25 в 15:20
Бързият влак София-Варна

Влакът, който пристигна 2 минути по-рано

През летния сезон БДЖ осигури всекидневното движение на допълнителни бързи влакове със задължително запазено място по направленията София - Бургас - София и София - Варна - София.  Композициите са съставени от по три климатизирани германски вагона от салонен тип и вагон бистро, чрез което ще се осигурява допълнителен комфорт на пътуващите...

публикувано на 18.06.25 в 14:08

Доброволци от Варна предотвратиха разрастването на пожар в Старозагорско

Трима доброволци от Доброволното формирование към Община Варна предотвратиха разрастването на голям пожар в старозагорското село Мирово. Огънят от запалено стърнище е заплашвал да унищожи къщите в близост. В неделя, 15 юни, ръководителят на звеното Стойчо Стойчев и две дами от формированието -  Мерая Дончева и Севда Дончева, пътуват с автомобил към..

публикувано на 18.06.25 в 13:06

Психологът Илияна Мавродиева: Когато гневът - първичната реакция, е водеща емоция, идва агресията

Гневът е първична реакция, тя е емоционален отговор на стимула, който идва отвън, на стимула, който ни заплашва. Когато гневът стане водеща емоция, когато го потискаме, при един емоционален натиск той излиза като отговор на агресия. Това обясни за предаването "Новият ден" психологът Илияна Мавродиева. Асертивността (способността да изразяваме чувствата..

публикувано на 18.06.25 в 11:05

Проф. Станислав Памукчиев с изложба "Разливи" във Варна

Новият галериен сезон за A&G Art Meeting започна ахроматично в края на май. А първият летен месец близо до морето предлага нова тема -„Разливи“. Доказаният български артист, проф. Станислав Памукчиев, ще диалогизира с публиката чрез своята пластическа лексика, в основата на която са водните техники. Изложбата представя серия нови, непоказвани..

публикувано на 18.06.25 в 07:14

Отворена е системата за електронен прием в школите на ОДК-Варна

Системата за електронен прием в школите на ЦПЛР – Общински детски комплекс, гр. Варна, е вече отворена. Тя е качена на официалната уеб страница на комплекса – www.odk-varna.com > https://odk.uslugi.io/ Системата ще бъде активна до 31 август. В този период родителите имат право и да сменят своите желания. Децата могат да бъдат записани в не..

публикувано на 17.06.25 в 10:29