Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Adrian Thessenvitz (AD INFINITUM): Не си подготвен единствено за тези неща, за които не си подготвен

Снимка: Stefan Heilemann / Napalm Records

Интервю с Adrian Thessenvitz (AD INFINITUM)

Швейцарската симфонична метъл банда AD INFINITUM ще направи първи концерт в България. Групата е част от турнето на ELUVEITIE и INFECTED RAIN. Датата за България е 9 февруари, мястото – софийският клуб „Joy Station“. Организатори са „BGTSC“. В предишно предаване представихме новия албум на групата „Abyss“ в разговор с вокалистката Melissa Bonny. Сега гост е китаристът на AD INFINITUM Adrian Thessenvitz, който даде специално интервю за „От другата страна“.

Интервюто с Adrian Thessenvitz (AD INFINITUM) е излъчено в „От другата страна“ по Радио Варна на 3.02.2025 година.


От другата страна - Привет, Adrian, с Melissa представихме новия албум на AD INFINITUMAbyss“.Искам да те върна две години назад, когато издадохте „Chapter III - Downfall“. Ако трябва днес да го представиш на слушателите, как би го направил?

Adrian Thessenvitz - Третият албум на AD INFINITUM е много добър пример и обобщение на нашето развитие като група. Уменията ни като композитори са се развили. По-добре се справяме с продукцията. Като група сме по-добри. Този албум е много повлиян от племенните звуци, мистична атмосфера и посоки, както и звукови пейзажи, които изработихме специално за него. Искахме да сме сигурни, че той е приковаващ вниманието и в същото време много тежък и рифово ориентиран. В него сме включили допълнителни музикални нива, както и част, вдъхновена от мистичността на мрака. Така бих описал третия албум на групата днес.

От другата страна - Какви ви бяха вдъхновенията тогава?

Adrian Thessenvitz - Зависи за коя песен става въпрос. Има композиции, които бяха вдъхновени от нови източници, като „New Dawn“. Тя започва с акустична част по поп модел, който преминава в много силен метъл риф. Или песента „Upside Down“, която е доста техно ориентирана с бързи и напомпани китари. „Eternal Rains“ от друга страна носи тази RAMMSTEIN атмосфера. Не мога да посоча откъде ни връхлитат влиянията. Ние просто започваме да работим и никога не търсим връзка с останалите композиции. Просто така се получават нещата. Опитваме се да извлечем най-доброто от съответните идеи. Понякога се намесват влияния от поп музиката, друг път от уърлд музиката, а трети – от по-тежки трайбъл мотиви и много често от ориенталски звукови пейзажи. И всичко това сме събрали на едно място в третия ни албум.

От другата страна - Първите три албума са представени като глави от една история. Каква е всъщност връзката между тях?

Adrian Thessenvitz - Не мога да се сетя точно как се зароди идеята за тези части. Но първите ни три албума са част от обща концепция. В техния център стоят определени исторически личности, някои от които са имали важно влияние върху историята. В третия основният персонаж е египетската владетелка Клеопатра. В албума се вдъхновихме от културата и древните богове на африканската държава. Беше много интересно да изпълняваме тези теми, както и да използваме музикалните влияния от там. Връзката между първите три албума на AD INFINITUM е в подхода, при който изведохме на преден план определени исторически личности от определени исторически периоди.

От другата страна - Когато композирате нова музика, вземате ли под внимание музикалната среда, в която ще я издадете?

Adrian Thessenvitz - На първо място трябва да сме сигурни, че ще е метъл. Ние много внимателно следим процесите в музикалната индустрия. Как се развива метълът, как се развива нашата музика като цяло. Как се променя създаването на песни и как се развива техниката за запис и продукция. Опитваме се да бъдем на върха на играта. Което не винаги е лесно, защото постоянно трябва да опресняваме знанията си. Постоянно слушаме нови издания, за да видим как се справят останалите банди. Това може би е най-голямата промяна. Не музиката като музика, а начинът по който тя достига до пазара, как другите групи представят и рекламират продукцията си и коя е най-добрата техника, за да направиш така, че твоята да е видима. Изградили сме добър екип, който ни дава съвети как да се справяме и да сме сигурни, че всичко, което издаваме като музика, видеоклипове, снимки, интервюта, задкулисните кадри, е добре обмислено. Опитваме се да бъдем много визуална и в същото време колкото е възможно по-дигитална банда. Тези неща са много важни за нас.

От другата страна - И в същото време да не губите фокус върху изкуството.

Adrian Thessenvitz - Това е интересно, но… Не става въпрос за изкуството само по себе си. Примерно може да има дни, в които да си кажа, че е можело да свиря повече на китара. Все пак животът продължава. Не, ние сме група, която работи по различни модели. Имаме периоди запълнени плътно с творческа работа. За третия албум, за който говорихме по-рано, половината от 2022 беше изцяло посветена на композиране и продуциране на нова музика. Втората половина беше изпълнена с концерти и промоции. Така че, когато става въпрос за изкуство, то е на първо място, но зад него стоят концертите, творческите процеси, репетициите и упражненията, научаването на нови техники за по-добра продукция, организацията за снимането на клипове. Всичко това са детайли от едно цяло. Постоянно, 24/7 трябва да си наясно с тези неща и да ги движиш напред. Понякога е хубаво, когато имаме възможност да се фокусираме само върху композирането или да прекъснем за кратко другите процеси и да се съсредоточим върху продуцирането, или снимането на клиповете и организацията на концертите. Всички тези аспекти от творческата природа се подпомагат един друг. Защото понякога имаме нужда да се откъснем от едните и да се концентрираме върху другите. Всичко е наред.

От другата страна - Когато издадете музиката си, тя вече се превръща в продукт. Това не противоречи ли на природата на изкуството?

Adrian Thessenvitz - В никакъв случай. Защото изкуството е нищо без публиката си. За това трябва да си сигурен, че когато един албум излезе, той ще достигне до възможно най-голям брой слушатели. Така твоето изкуство става видимо. Имам предвид, че не виждам смисъл да си фокусиран върху изкуството си, без да се интересуваш дали някой ще го види. В това няма смисъл.

От другата страна - Как виждаш развитието на AD INFINITUM между „Chapter I – Monarchy“ и „Abyss“?

Adrian Thessenvitz - Еволюцията ни като група е огромна. Първият ни албум беше продуциран от Oliver Philipps, който живее в Германия. В този момент самият аз навлязох в професионалния звукозапис. И преди това съм записвал китари, наясно съм със способностите ми като китарист. Но решенията вземаше продуцентът. Той ми казваше как да свиря, какво да направя. Не ни се месеше в творческия процес, но звукът на албума стана според неговата представа. Беше много стриктен по отношение на собствените си решения. Когато започнахме работа по втория ни албум, бяхме много несигурни. Защото все едно започвахме отначало. А вече имахме тази продукция от първия, бяхме постигнали много и трябваше или да предложим същото ниво, или да го надскочим. С третия вече се чувствахме сигурни. След третия веднага се насочихме към четвъртия. Докато работихме по „Chapter III – Downfall“, научихме толкова много от самия процес, че нямахме търпение да прехвърлим всичко в „Abyss“, както и стана. Направихме тези големи стъпки напред като група, музиканти и продуценти. Така накратко звучи дългата история.

От другата страна - Кой е най-големият проблем, с който се сблъскват младите групи?

Adrian Thessenvitz - Може би, когато трябва да изградят ясна идентичност на групата си. За да може тя незабавно да бъде открита и разпозната. „Ето, това са AD INFINITUM, защото звучат точно така, а клипът е точно в техния стил.“ Много е трудно да изградиш пълен и уникален образ на една група, който да е моментално разпознаваем и който да се откроява незабавно. Ние продължаваме да работим по този аспект. Но в този стил стават толкова много неща. Толкова много банди издават албуми. Слушаме си взаимно изданията и не казвам, че се опитваме да се крадем, но самият стил живее от вдъхновението и се вдъхновяваме от останалите музиканти. За това е много трудно да изградиш уникален и автентичен образ, докато черпиш вдъхновение от другите. Но мисля, че успяваме да се справим.

От другата страна - В такъв случай кой е най-големият конкурент на AD INFINITUM?

Adrian Thessenvitz - Определено никога не съм мислил по този въпрос. Не мисля, че имаме определен конкурент. Това, което мога да кажа е, че не се виждаме като участници в някакво съревнование с другите симфонични метъл банди. Всъщност не мога да определя точно мястото ни, защото имаме симфонични елементи, но те не присъстват чак толкова по начина, по който го правят останалите симфонични метъл групи. Не доминират стила ни. Ние сме се фокусирали върху звученето като група, опитвайки се да сме тежки и модерни и едва след това идват симфоничните елементи. Те са черешката върху тортата. Трудно ми е да определя дали сме в конкуренция с другите симфонични метъл банди, защото наистина не виждам подобни сравнения. Самите ние се сравняваме с най-големите имена в индустрията. Винаги се опитваме да се учим от най-добрите. И тук не става въпрос за някакво съревнование или състезание. Разбира се, че искаме да сме световни лидери. И за това трябва добре да се запознаем с действията и практиките на световните имена. Какво правят те? Как се развиват модните тенденции? Не се опитваме да следваме трендовете, но процесите на продуциране се развиват и искаме да сме в крак с тях. По-скоро в тази област има конкуренция, която няма нищо общо директно с другите групи.

От другата страна - Седем години по-късно в музикалната индустрия с какви илюзии се разделихте?

Adrian Thessenvitz - Изненадан съм от музикалната индустрия в положителен аспект. За мен нейните съвременни механизми работят много добре за AD INFINITUM. В много направления, по много добър начин. Напълно сме наясно, че това е бизнес, а ние сме музиканти. И като музиканти се опитваме да се срещаме с правилните хора. Щастливи сме, че по време на нашето пътешествие, към нас се присъединиха точните личности, които са трудолюбиви, имат добро сърце и напълно можем да им се доверим. С тях се чувстваме много сигурни и гледаме с позитивна нагласа към бъдещето. Когато влязох в музикалната индустрия, бях изненадан колко бързо се случват и развиват нещата. И колко бързо можеш да достигнеш до много хора. Наистина беше голяма изненада за мен. Идвам от музикална сцена, където това е просто една различна вселена. Чудех се как е възможно да достигнеш с музиката си до толкова много хора? Наистина. Това за мен е все още нещо нереално.

От другата страна - Социалните медии създават ли илюзии на бандите?

Adrian Thessenvitz - Определено го правят. Абсолютно. Има групи, които са с наистина добър рейтинг в Spotify, имат 100 000 прослушвания на месец и развити профили в социалните медии. Но когато се стигне до концерт, на него идват петима души. Защото се оказва, че слушателите им са разпръснати по света. Примерно 1000 от тях са в САЩ, 2000 в Япония и 5000 в Европа. И когато направят концерт в някой малък италиански град, свирят пред една шепа хора. Социалните медии са страхотен инструмент за връзка и дигитално представяне на новата музика, но историята е съвсем различна, когато става въпрос за концерти и дали феновете си купуват билети за тях.

От другата страна - Фактът, че Melissa участва в много проекти, не измества ли фокусът върху нея, а не върху AD INFINITUM?

Adrian Thessenvitz - Всички сме напълно наясно, че AD INFINITUM е главната и основната ни група. Melissa има своите участия. Тя е гост певица в KAMELOT, има проект THE DARK SIDE OF THE MOON. THE DARK SIDE OF THE MOON обаче е студийно ориентиран проект. Правят фестивални участия, но е малко вероятно това да доведе до сблъсък с плановете на AD INFINITUM. До сега инвестираме най-много време в AD INFINITUM. И планирането на бъдещето на AD INFINITUM отнема най-много време.

От другата страна - Какви жертви трябва да направи едни музикант, за да се превърне в професионален музикант?

Adrian Thessenvitz – Ще говоря от личен опит. Не бих го нарекъл жертва, защото създаването на музика е интерактивно хоби или страст. Трябва да се срещаш с други хора, трябва да свириш с други хора. Тук не става въпрос за саможертви. Разбира се, вместо да свиря, можех да ходя по купони, когато си поискам. Можех да свиря в някой бар за удоволствие. Не, няма истински саможертви. Не съм пренебрегнал нито спорта, нито приятелката си. Всичко е чудесно. Всъщност това, че съм професионален музикант, ми носи много повече в личния ми живот. Участието ми в група като AD INFINITUM ми се отплаща. Осъществявам мечтата си. Положението е наистина страхотно. Няма саможертви, само страст и чисто сърце.

От другата страна - За какво никога не е подготвен един музикант?

Adrian Thessenvitz – Добър въпрос. Не си подготвен единствено за тези неща, за които не си подготвен. Това е единственият начин да отговоря на този въпрос. Често изпадам в ситуации, в които ми предлагат да изсвиря китарите в едно или друго парче. А те са напълно извън моя свят, в напълно различен жанр. Съгласявам се. И междувременно ми просветва, че трябва да придобия много нови знания, за да изпълня молбата. Да кажа „не“, не е опция. Според мен всеки шанс трябва да бъде хванат. Трябва да преминеш през всяка врата, която ти се отвори насреща. И дори, и да не си подготвен, поне опитай. Ако се провалиш, си вземи поука. Никога не съм се провалял. Винаги съм се учил бързо и съм полагал усилия, за да изпълня поетия ангажимент. Що се отнася до нещата, за които не си подготвен, като например, ако техниката на сцената откаже, да, случва се, животът е такъв, колкото и всичко преди това да е било проверено. Тогава просто бъди хладнокръвен, не се ядосвай, стават такива неща и се опитай да останеш спокоен. Случват се такива неща. Както казах – това е животът.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ
Изображението е илюстративно.

Пластичен хирург: Немедицински специалисти категорично нямат право да поставят ботокс

Немедицински специалисти нямат право да извършват естетични процедури. Това категорично мнение в предаването "Новият ден" изрази доц. д-р  Даниел Янков от Клиниката по пластична хирургия към Военномедицинска академия-Варна, във връзка с пострадалите след поставяне на ботокс, настанени в "Пирогов".  Лекарите, които според съществуващото..

публикувано на 06.02.25 в 08:05

Експерт: От 2014 година насам има почти 80 законопроекта за промени в Изборния кодекс

От 2014 година насам има почти 80 законопроекта за изменение и допълнение на изборното законодателство, голяма част от които са внесени няколко месеца преди изборите. Това сочи анализ на Института за развитие на публичната среда, каза Лилиан Никифорова. Тя добави, че тази практика трябва да бъде прекратена, тъй като по думите ѝ няколко парламента са..

публикувано на 05.02.25 в 08:25
Георги Христов

Георги Христов: Музиката се създава от творци, не от машини

Музиката се създава от творците, не се създава от машина или компютър. Това подчерта в интервю за Радио Варна Георги Христов. Той допълни, че купуването на бийтове и използването им в песните не е изкуство, коментирайки темата за навлизането на изкуствения интелект в музикалната индустрия. "Повечето новосъздадени песни са просто изкуствен интелект...

публикувано на 04.02.25 в 08:25

Група PIZZZA си търси вокалист

PIZZZA е една от най-обичаните групи на българската ъндърграунд сцена, а 26-годишната ѝ история я прави и една от най-дълголетните. Съставът ѝ към момента включва Кобо (китара), Кайо (бас), Рамбо (барабани), Витко (тромбон) и Явката (тромпет), а Каската, който до скоро беше фронтмен, вече не е част от бандата. За съжаление се наложи да се разделим..

публикувано на 03.02.25 в 08:20

Варненски студент създаде триста шрифта

Студент на Варненския свободен университет /ВСУ/ представя оригинален шрифт на Международното триенале на типографията в Полша. Шрифтът е наречен VFU (Visionary Font Ultra) и е изработен от студента от трети курс в специалност "Графичен дизайн" Володимир Федотов . Той е един от тримата представители на България, избрани за участие в..

публикувано на 31.01.25 в 08:00
Екип TexНова

Сензорна витрина за плодове и зеленчуци – иновация на студенти от Варна

Прототип на сензорна витрина за плодове и зеленчуци, която се управлява с помощта на изкуствен интелект, е единият от двамата победители в пилотното издание на иновативната образователна програма GEN I: Иновация Генерация на  Schwarz IT България. Тя е разработена от екип от четирима студенти от Икономическия университет и Висшето военноморско..

публикувано на 30.01.25 в 11:23

Жители на Суворово събраха пари за нови камбани на храма "Възнесение Господне"

С нови камбани ще посрещне Великден храмът „Възнесение Господне“ в Суворово. За около месец местните жители са събрали близо 19 хиляди лева, които ще стигнат за изработването на три камбани. В края на миналата година става ясно, че камбаната на храма е спукана. Църковното настоятелство търси съдействие от кмета Данаил Йорданов и..

публикувано на 30.01.25 в 07:20