Виктор Минчев е сред утвърдените специалисти по копирайтинг в България. Той е от Варна, базиран е в София и обслужва бизнеси от цялата страна.
"Копирайт" е термин, произлизащ от английския език (copy – ръкопис, текстови материал; write – пиша). Копирайтър се нарича този човек, който отговаря за текстовата част на рекламата във всичките ѝ форми – печатна, външна, радио, телевизионна и в интернет. А криейтив копирайтър е този, който измисля слогани, рекламни изречения за промоции, сценарии за радио- и телевизионни реклами и работи върху цялостни рекламни концепции.
Освен, че обслужва корпоративни клиенти, Виктор Минчев помага и на отделни хора да развият творческото си мислене - независимо от тяхното занимание или професия. Според него всеки човек има нужда от креативност в своята дейност, тъй като тя ни позволява да намираме решения на сложни проблеми и да се развиваме професионално. Проучванията сочат, че служителите с креативно мислене са повишавани по-често, а изпълнителните директори посочват креативността като най-важната предпоставка за успех на бизнеса. В началото на годината излезе проучване на Световния икономически форум, в което се посочват най-важните умения на служителя днес и на служителя в бъдещето. Креативността присъства и в двете класации в компанията на актуални умения като работа с изкуствен интелект и киберсигурност. Любопитен факт е, че преди 5 години е проведено същото изследване, в което от всички актуални днес умения присъства единствено креативността, което говори за нейната непреходност в арсенала от умения на един работещ човек.
В интерес на истината, креативността е тук още от зората на човечеството - споделя Виктор. - Ако не бяхме креативни, нямаше да имаме огън, електричество, радио... и всичко, което приемаме за даденост днес.
Виктор Минчев е създател на "Ум царува" - школа по творческо мислене за "нетворчески" професии. Посветена е на идеята да помогне на онези, които се чувстват затворени в рамки, да излязат от тях и да задоволят нуждата си от креативност. Прави го, като преподава методите за раждане на оригинални концепции, които ползват рекламисти, дизайнери, архитекти, режисьори, музиканти и т.н., на юристи, счетоводители, предприемачи, програмисти, зъболекари и въобще на всеки, който има нужда от тях. За първите 18 месеца от съществуването на школата през нея преминават около 200 курсисти с най-разнообразни професии, сред които юристи, търговци, програмисти и дори кметица.
Наистина ли умът царува в днешно време?
Да, това е моето вярване. Смятам, че всеки, който развива своето мислене в посока оригиналност, креативност, ще успее - това е и причината да кръстя школата по този начин.
Слоганът на школата е "творческо мислене за "нетворчески" професии". Осъзнава ли всеки нуждата да притежава креативно мислене и има ли на практика нетворчески професии?
Истината е, че не всеки осъзнава тази нужда. Има един предразсъдък, че творческото мислене е запазено само за хора от т.нар. творчески индустрии - писатели, художници, копирайтъри и т.н. Но всъщност всяка една професия се възползва от силата на оригиналното мислене. Когато по времето на ковид пандемията учените разработиха ваксини, с които да преборим вируса, това беше креативност. Когато един адвокат намери нов начин, по който да аргументира своята теза по време на дело - това е креативност. Когато един финансист разработи нов инструмент за инвестиране - това е креативност. Дори в привидно най-скучните, лишени от творчество професии, има огромно поле за креативност. А относно това, дали има нетворчески професии - не, няма такива! Това определение в слогана на школата е провокация към хората, които го мислят, затова е и в кавички - за да напомня, че творческото мислене е необходимо на всеки.
Какво представляват процесите на обучение в школата?
Всички уроци съчетават теория и практика. За мен е убийствено да слушаш само сухи лекции, без да се упражняваш, а и в хода на решаване на задачи най-добре можеш да усвоиш дадено умение. Упражненията са под различна форма - някои са само за писане, в други се създават предмети с ръце, трети изискват да излезеш на улицата и да заговориш непознат човек или да отидеш до магазина по пижама. Това са разнообразни задачи, които имат за цел от една страна да дадат конкретни практически инструменти за раждане на оригинални идеи, а от друга - да развият необходимото мислене и умствена нагласа, за да можеш да раждаш креативни идеи. Тъй като оригиналността на мисълта се предпоставя от освобождаването от задръжки, елиминирането на притеснението, развиването на любопитство към околния свят.
Как креативността съжителства с изкуствения интелект?
Изкуственият интелект е инструмент. Той е четка. На практика креативните хора могат да го използват, за да осъществяват смелите си проекти - по-лесно, по-бързо, по-евтино. Заплахата идва от разбирането, че той може да бъде заместник на тези креативни хора, т.е. че не е четката, а самият творец. Което за мен категорично не е вярно, тъй като креативността представлява намирането на нов начин за извършване на дадена дейност. Изкуственият интелект никога не гледа напред - той гледа само назад. Начинът, по който той работи, е да прегледа всичко, създадено до момента, и да го преформатира, за да създаде "нова" идея. Това противоречи на същността на креативността и точно поради тази причина според мен изкуственият интелект никога не би могъл да замести креативните хора.
Още за творческото мислене, креативността в ежедневието ни, за школата "Ум царува", за изкуствения и естествения интелект слушайте в разговора с Виктор Минчев в началото на статията.
Благомир Коцев стана заложник на политически процеси от центъра, но те намират благоприятна почва за реванш сред тези, които загубиха изборите през 2023 година. Това каза в предаването "Позиция" на Радио Варна изпълняващият функциите кмет на Варна Павел Попов. По думите му, тези хора започнаха един политически заговор, който доведе до сегашната..
Изкуство без зрител, не ме интересува такова изкуство. Най-голямата награда за мен е, когато зрителите си тръгнат от залата усмихнати и замислени. Това каза режисьорът Ивайло Христов след представянето на новия му филм "Любоф", който откри тазгодишното издание на Фестивала на българския игрален филм "Златната роза". Основната идея на лентата е да..
Интервю с Tommy Talamanca (SADIST) Има банди, които прекопават музиката без да се набиват на очи и уши. Но винаги достигат до ценителите. Тяхната музика не е за масовия слушател. Трудно се възприема от първо слушане, но влезеш ли в нея, няма откопчване. Всеки нов албум е ново стъпало в музикалното изследване. Пътешествие, което винаги води към..
Пътешествието в българското кино е пътуване, не по магистралата, а по странични пътища - редуващи се малки градчета и селца, които ти отнемат дъха с красота и неповторимост, но понякога и пусти, изоставени от хората места. Българското кино е феномен, който е много притегателен за мен. Тaка описа възприятието си за киното у нас председателят на журито на..
Интервю с Fabio Lione (ANGRA, ATHENA XIX, екс-RHAPSODY OF FIRE) Русе отново ще бъде домакин на „Green Rock Fest“. 17-тото издание на форума ще бъде между 20 до 22 септември. Концертната част ще бъде на площад „Свобода“ на 20 и 21 септември. Началото е от 18 часа, входът, както винаги, е свободен, като на сцената ще излязат както утвърдени..
Връзката на Милко Божков с Рей Бредбъри е емоционална и датира още от годините на късното му ученичество и ранно студентство. Тогава той се влюбва в "Марсиански хроники", без дори да подозира, че през 2025-а ще подреди изложба с реални марсиански пейзажи, инспирирани от снимки, направени от марсоходите. "О бичам да правя пейзажи и то безлюдни..
Интервю с Chris Bay (FREEDOM CALL) През миналата година немската банда FREEDOM CALL издаде „Silver Romance“. Албум, в т.нар. стил хепи метъл, в който групата се чувства изключително добре близо 30 години. И въпреки положителната енергия, която струи от музиката на FREEDOM CALL, момчетата са здраво стъпили на земята и нищо човешко не им е..