Новата билетна система във варненския градски транспорт, която все още не функционира, можеше да бъде спестена като разход. Това каза в обзорното предаване „Позиция“ общинският съветник от ГЕРБ/СДС Биляна Раева. По думите и, интересът на варненци е, средства които могат да не бъдат изхарчени, да бъдат предназначение за нещо друго. Според Раева, новата билетна система, е напудрената стара:
Защото от всичко нагоре, ще я прави и същата фирма. И възниква дежа вю като ситуацията със „зелената зона“. Нещо което се обявява за неработещо, след това се „оправя“ от същата фирма която е изградила лошо функционираща система. Билетната система, като всяко интелигентно или неинтелигентно устройство има нужда от поддръжка. Когато това не се прави, устройството се разваля, особено такова каквото се ползва непрекъснато в обществен транспорт. И ако спреш поддръжката за една година, няма как да очакваме друг резултат освен тези съоръжения да не работят.
По нейни думи, общинският превозвач в момента се намира в по- добро финансово състояние от миналата година. Това според Раева се дължи на активната работа на общинските съветници от комисия „Финанси“ и ПК „Транспорт“ които са в непрекъсната комуникация с ръководството на общинския превозвач. Тя допълни, че лошото финансово състояние е било провокирано и от факта, че държавата в продължение на две години е била без бюджет, съответно и трансферите до общинските бюджети, а дружеството е трябвало да тегли заем, за да плаща възнагражденията на своите служители. „Това беше времето в което правителствата се сменяха като сезонни работници, а банките по принцип не се интересуват какви са обстоятелствата, те си искат парите обратно със съответните лихви“.
Все още липсва и дълго чаканата транспортна схема, заяви Раева. Тя допълни, че в морската градина има знаци които забраняват влизането на велосипеди, но няма знаци които забраняват влизането на автомобили. „Това е най- дребната грижа, разбира се“, каза общинският съветник. По думите и, във Варна има „бели транспортни петна“, за които е ясно, че нямат достъп до обществен транспорт. Те попадат в категорията допустимо финансиране от новия социален план за климата, който от една година се работи на ниво министерски съвет и от три години на ниво ЕС, но във община Варна никой не говори за него. „Това са 2.5 милиарда евро, като за транспорт първоначално бяха 900 милиона, за бели транспорти петна и става ясно, че в българските общини не всеки е разбрал какво има право да финансира. В момента вървят разговори в МС да се включат нови компоненти. Например на нас във Варна ни трябва морски обществен транспорт- никой обаче не се е сетил да го пише“- каза Биляна Раева.
Според общинският съветник от ГЕРБ все още няма яснота от къде са взети около един милион лева за изработването на нов софтуер за „зелената зона“ на Варна, при положение, че не са заложени в бюджета на общината за тази година.
Всяка есен на 19 октомври, когато почитаме Св. Йоан Рилски Чудотворец и отбелязваме деня на българския лекар, по традиция Българският лекарски съюз връчва награди за принос в развитието на медицината. Трима лекари от специализираната АГ болница във Варна бяха отличени тази година от варненската колегия на съсловната организация. Д-р Добрин Николов,..
Суши културата навлезе бързо у нас, благодарение на младите, които са готови да пробват нови вкусове. Това каза суши майсторът Мариела Чобанова, полуфиналист в предаване за кулинария и носител на приза "Бизнес жена на годината" в наградите "Злато токче". Мариела Чобанова обича екстремната кухня и признава, че не ѝ допада да е като всички останали...
Интервю с Jimmy Waldo (ALCATRAZZ) Американската банда ALCATRAZZ основно е свързвана с вокалиста Graham Bonnet и с китаристите Yngwie J. Malmsteen и Steve Vai. Обаче през последните години никой от тях не е част от състава. След поредното си събиране през 2019 година бандата издава един албум с Graham Bonnet, който е заменен от Doogie..
Увеличението на пенсионните осигуровки от следващата година няма да реши структурните проблеми в пенсионната система, а само ще отложи дълбоката реформа, от която тя има нужда. Това каза финансовият анализатор Николай Устамитев в предаването на Радио Варна POST FACTUM. Преди няколко години вноската беше 17,8%, после стана 18,8%, после 19,8%,..
Целият живот и кариера на Силви Вартан са движени от любов. Двигателят ѝ никога не е бил реваншизмът или амбицията, а любовта. Не е желанието да доминира или да бъде център на внимание, както често се случва при талантливи хора. Силви Вартан е дълбоко вярващ, смирен и тих човек. Любовта винаги е била нейният пътеводител. Това казва режисьорът на..
Години наред страната ни води погрешна икономическа политика. Ние взимаме заеми не за да стимулираме икономиката, инвестициите или инфраструктурата, а за да плащаме пенсии и заплати. Това мнение изрази в предаването на Радио Варна "Позиция" Кънчо Стойчев, социолог и заместник-председател на Управителния съвет на Асоциацията на индустриалния..
Незаконното застрояване на изчезващи от кадастралната карта речни корита е резултат от пълната безотговорност на институциите. Докато те си прехвърлят топката, опасността от наводнения и човешки жертви нараства. Това каза екологът Тома Белев от Сдружение "Зелени закони" в предаването на Радио Варна POST FACTUM. Според него областните управители,..