Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

ЕСТАТ: Много неща в комуникационната сфера между търговците и КЗП могат да бъдат подобрени

Снимка: БГНЕС

Комисията за защита на потребителите (КЗП) в присъствието на браншови организации представи проект, финансиран от европейските структурни фондове за алтернативно решаване на спорове между дребните, средните търговци и потребителите с помощта на Комисията. Представено беше и социологическо проучване, според което има нужда от опростяване на законодателните разпоредби.

Целта на проекта е да се привлече вниманието на малките и средните предприятия върху законодателството в областта на потребителската защита и върху потребителските права изобщо. Отчетен е ѝ фактът, че нарушителите невинаги правят нарушения нарочно, а много пъти това става поради непознаване на закона и правата за работа. Затова е важно правилата да са достъпни за дребните и средните търговци.

Иво Желев от Агенция ЕСТАТ обобщи данните от социологическо проучване на тема "Определяне нуждите и ограниченията на българските предприятия в областта на защитата на потребителите". Изводът е, че има много неща в комуникационната сфера между търговци и КЗП, които могат да бъдат подобрени.

Друг проблем за малкия и средния бизнес са усилията и финансовата тежест за решаване на споровете с потребителите по традиционния начин, използвайки юридическа и консултантска помощ, добавя Желев:

За да намалее броят на конфликтите, трябва да се повиши информираността, а бизнесът, понеже е много зает, няма време да чете или не е достатъчно компетентен юридически. Бизнесът се оплаква, че законите се сменят често. Затова на база на изследването, се прави препоръка да се направи нещо като Информационен център, където предприемачите по имейл или на гореща телефонна линия да могат да си задават въпросите, за да избягват фрапантни нарушения.

Целия репортаж чуйте в звуковия файл.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!