Европейските потребители срещат значителни трудности при онлайн пазаруване извън ЕС. Това сочи проучване на Европейската асоциация на потребителите. Потребителското доверие към този пазар остава значително ниско на фона на данните,че продажбите на глобалната търговия се очаква да достигнат 4 трилиона долара през 2020 г, спрямо 1,6 трилиона долара през 2016 г. Това коментира пред "Хоризонт" изпълнителният директор на Асоциация "Активни потребители" Богомил Николов.
Липсва механизъм, по който потребителите да могат да търсят някакви свои права. Това е едно по-скоро искане или апел към европейските институции да подемат инициатива и да разработят механизми, но на междудържавно равнище - да кажем, ако има много търговия с американски сайтове, защо да не се създаде един механизъм за извънсъдебно решаване на спорове, по споразумение със САЩ.