"Тези индикатори проследяват напредъка на страните в борбата с бедността и социалната изолация. През 2017 година линията на бедност общо за страната е 351.08 лева средномесечно. Под тази линия за бедност са били 1 665 000 лица, т.е. 24 % от населението на страната. В сравнение с предходната година, линията на бедност нараства с почти 14%. Относителният дял на бедното население също нараства - с 0.8 %. Линията на бедност се увеличава с доста голям процент. Относителният дял също нараства. Данните за 2017 година показват, че ако в доходите на домакинствата се включват доходите от пенсии, но се изключат останалите социални трансфери, равнището на бедност се повишава до 29.2 %. Ако се изключат пенсиите и останалите социални трансфери, равнището на бедност нараства до 44.8 %", обобщава началникът на отдел "Статистически изследвания"- Видин Цветан Цветков.
Неравенството в разпределението на доходите се измерва с показател, представящ съотношение между доходите на 20-те процента най-богати домакинства и 80-те процента най-бедни.
"Средно за Европейския съюз този коефициент е 5.2, а в България - 7.7 - т.е. най-висок в целия Европейски съюз. Това говори достатъчно само по себе си", каза още Цветан Цветков.
"Аз не знам как ще живея, но добре си знам как съм живял. Роден съм аз с подрязани криле и напразно съм мечтал" - думи, стигнали до нас през 1991 година от крилатата песен на Подуене блус бенд. В днешно време по-често се случва да преживяваме, отколкото да живеем. Усилието на институции като КНСБ и НСИ да информират обществеността за тежката ситуация, в която се намира България, си остава често глас в пустиня - данните са пред нас, но конкретни действия за онова, което се нарича прогрес, не виждаме.
"Извън Европа и света, докога ще живеем така", се пее още в песента на Подуене блус бенд...
Подготовката на първокласник за учебната година е важен, но и скъп процес. Всяка есен семействата се сблъскват с предизвикателството да осигурят всичко необходими за детето си. Родителите обикновено търсят баланса между качеството и цената, за да гарантират, че децата им ще разполагат с всички нужни материали, без това да представлява..
В навечерието на първия учебен ден в "Думата имат старейшините" гостува 86-годишната Ангелина Младенова, която е била начален учител в училище "Любен Каравелов" във Видин. Тя е от белослатинското село Попица, но след като се омъжва се мести във видинското село Ивановци, където я намираме и днес. За себе си Ангелина Младенова казва, че е имала..
В мездренското село Върбешница няма незаконни сметища. Причината- кметът Магдалена Динкова обикаля селото и когато види, че някъде се чисти или се ремонтират къщите, казва на хората какъв е редът за изхвърляне на отпадъците и контролира дали се спазва начинът на изхвърлянето им. Преди 3-4 години нерегламентираното сметище било изчистено. "И..
Проблемът с незаконните битови и строителни сметища е изключително голям, за разлика от други населени места в страната, това установява народният представител Петър Петров, след като започва да обикаля област Монтана, от която е избран. "Стигало се е дотам, че се образуват незаконни сметища с години и те се виждат даже от сателитни..
В Център за изкуство, занаяти и етнография е превърнато старото и отдавна нефункциниращо училище в село Меляне, община Георги Дамяново. Инициативата е на Чавдар Антов, художник, дърворезбар, с когото сме ви срещали и преди. Благодарение на дългогодишните му грижи сградата на учебното заведение е спасена от разруха, каквато е съдбата на много..
"Близостта ражда презрение… и деца!" Не помня кой го беше казал, но е онова, за което първо се сетих, докато четях разказите от сборника „Жени без мъже“ на Анелия Гешева. А какво се ражда след презрението – когато една жена избере да остане само със себе си? Когато изгуби или съвсем умишлено пререже всички връзки? Раждат се истории, пълни..
Българската музика играе важна роля в живота на младите хора. Тя предоставя платформа за самоизразяване, идентификация и социална ангажираност. Въпреки влиянието на чуждестранната музика и глобалните тенденции, българската сцена е успяла да създаде собствено звучене и да стане част от културния живот на новото поколение, част от което са Филип Донков..