Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Людмил Димитров: Новият път до Видин ще увеличи още повече трафика и опашките на Дунав мост 2

Трябва да се изградят буферни паркинги и да се увеличи капацитетът на граничния пункт, смята новият изп. директор на моста

Снимка: Радио ВИДИН

С ново ръководство е смесеното българо-румънско дружество за управление на Дунав мост Видин-Калафат. На 9 август за изпълнителен директор е назначен Людмил Димитров, който беше технически директор на дружеството след пускането на моста през 2013 година. "Обстановката ми е позната. Приоритетите не са се променили- да се изпълняват основните две функции на дружеството, които са поддържане на техническата изправност на съоръжението и обслужване на клиентите- заплащането на таксите за преминаването по моста", каза в студиото на Радио ВИДИН Людмил Димитров.

За последната една година трафикът през Дунав мост 2 се е увеличил с близо 15%, посочи новият изпълнителен директор:

"Отделно от това, през лятото трафикът се е увеличил с 10-15% спрямо пролетните месеци. Опашките от тежкотоварни автомобили в очите на обществеността са основен проблем. Причините за тези опашки са две: граничният пункт, който е на румънска територия, не е проектиран за този трафик, не е проектиран и за изпълняване на граничен контрол, какъвто се изпълнява там; втората причина е мигрантският натиск, който задължава граничната полиция на Румъния да прави на 100% граничен контрол. Лошото е, че хората свързват тези опашки със самото дружество, а то има съвсем други функции. От страна на дружеството, което можем, сме направили- има поставени химически тоалетни, кошчета за боклук. Дружеството също понася вреди от тези опашки- замърсяването, което трябва да почистваме, е огромно, непрекъснато има разлив на гориво от камионите, които спират и изчакват. Това гориво при тези високи температури руши настилката."

Инж. Димитров очаква, че след пускането в експлоатация на скоростния път Видин-Ботевград, трафикът ще се увеличи още повече и ще се образуват още по-големи опашки от тирове на Дунав мост 2.

"Решението на проблема е да се изградят буферни паркинги, на които да изчакват камионите, ако трябва и без да плащат такси, защото те не са виновни за това положение, и да се разшири пунктът на румънска територия. В момента работят шест линии, пет от които са за камиони. Ако се направят 10 линии, положението би се облекчило. Според мен това рано или късно трябва да се случи", коментира Людмил Димитров.

Все още железопътният трафик през моста е слаб- ежедневно пътува пътнически влак по направлението Видин-Крайова и преминават 2-3 товарни композиции месечно. 8 години след откриването му, Дунав мост 2 е в добро техническо състояние, допълни изпълнителният директор на Дружеството.

Повече- в прикачения звуков файл.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още
Музей

Възраждането на Видинския край през 18-19 век - акцент в новата експозиция на музей "Конака"

Непоказани досега документ и икони ще бъдат част от раздел "Възраждане" на новата експозиция на исторически музей "Конака" във Видин. Специален акцент в "История на България 15-19 век" е Възраждането на Видинския край. В три зали ще бъдат представени най-важните моменти от хайдутството до Освобождението на Видин. 8 са основните теми, обясни уредникът в..

публикувано на 10.09.25 в 17:08

Какво показва Пътната карта на пенсионната система в България

До увеличениео на възрастта на пенсиониране няма да се пристъпва. Пътната карта за усъвършенстване на пенсионната система в България беше приета в средата на месец май тази година, когато Народното събрание задължи няколко министерства, в това число Министерството на труда и социалната политика, Министерството на финансите, Комисията за финансов..

публикувано на 10.09.25 в 14:25

Девети септември 1944 година - превратът, който промени България

На днешния ден ще се върнем назад във времето и ще си припомним събитията от една бележита дата от близкото историческо минало. Утрото на 9 септември 1944 г., което бележи един от най-резките завои в българската история на XX век. За броени часове държавната власт преминава от правителството на Константин Муравиев в ръцете на Отечествения..

публикувано на 09.09.25 в 16:14

Козлодуй се готви за Фестивал на занаятите и изкуствата

Фестивал на занаятите и изкуствата ще се проведе от 12-и до 14-и септември в Козлодуй. Форумът стана традиционен, а стремежът на Общината е да предлага все по-богата и разнообразна програма и за възрастните, и за децата, каза Величка Нейчева, директор на дирекция "Хуманитарни дейности" в общинската администрация: "Програмата е много..

публикувано на 09.09.25 в 15:00

Как ПГ "Васил Левски" в Мездра посреща новата учебна година

С нови преподаватели и повишен брой ученици,  с добър външен вид, обновени класни стаи, почистени коридори, ръководството на ПГ "Васил Левски" в Мездра започва новата учебна 2025/2026 година.  Общо 138 са учениците, записали се в 4 специалности в 8. клас. С една в повече са паралелките тази година,  каза директорът Мирослав Павлов: "За..

публикувано на 09.09.25 в 14:10

Курс по шев и работа с шевни машини ще се проведе във Видин

Курс по шев и работа с шевни машини започва във Видин в Центъра "Свободата да съм". Преподавател е Иван Попов. "Много хора биха искали да си подгънат дреха или пердета, да си зашият дребни неща, но не знаят как. Ето този курс би им помогнал с основни насоки за шиенето и поддържане на шевните машини. Курсът ще започне на 20 септември и ще се..

публикувано на 09.09.25 в 13:15
Николай Бобев и неговият преподавател Николай Илиев

Видински ученик участва в Лятна академия за духови инструменти

Петокласникът Николай Бобев от СУ "Свети свети Кирил и Методий" във Видин  е първият ученик от община Видин, който взе участие в шестата Лятната академия за духови инструменти. Инициативата се проведе в  училище "Любен Каравелов"  в Копривщица. Той участва в  академията със своя преподавател Николай Илиев, който в същото време е..

публикувано на 09.09.25 в 12:05