"... Сега е много зле, е сега минах от там, сигурно са до Рупци. Как да не е проблем, пробвайте да минете оттук за София или от Дунавци да дойдеш и като идва тук тир, къде ще се разминаваш. Става живо чудо... На пътя за Безмитна зона понеже ги отклоняват уж да намалят опашката, е колко ще я намалят, те намалят опашката с 2 км. Ужас е, тия къде направиха мост без път. Къде го има това, никъде по света го няма... Не съм ходил натам, избягвам, караме по-леко и така... Пречи страшно много, затруднява движението от всяка една гледна точка, откъдето и да го погледнете за шофьорите, за нормалните хора, които експлоатират този път, за да не минават през града, просто е ужасно да се минава. Абсолютно го избягвам, защото няма начин. Някой път стават такива задръствания, че въобще не може да се минава с часове. Практически околовръстното все едно го няма, то е само за камионите и за моста. Не е за гражданите на града и околните, както би трябвало да бъде. За Безмитна зона е същата работа и там е задръстено отвсякъде, достъпът е почти невъзможен... Не е удобно да има такова задръстване. Пречи, не може да се движим, не може да се разминаваме, не може да изпреварваме. Те постоянно са блокирани, ако не е една седмица, другата седмица... Не е само на околовръстното, задръстват го и през Арчар. Какво е решението? Ами трябва да се направи път..."
Отправихме въпроси към полицията във Видин за това вземат ли се мерки за проблема със затрудненото движение на местните. Без редакционна намеса, ето какво отговарят за Радио Видин от сектор "Пътна полиция" при ОДМВР-Видин:
"През изминалите две седмици засиленият трафик на тежкотоварни автомобили - в посока изход от Р. България през Гранично контролно пропусквателен пункт Дунав мост - 2, доведе до образуване на изчакващи за преминаване колони от МПС. Със заповед на Областно пътно управление - Видин бе въведена временна организация на движение и колоната пренасочена по старото трасе на път I-1 (Северна промишлена зона). Нееднократно автомобилите бяха временно спирани на териториите на областите Враца и Монтана, за да се избегне удължаване на колоната преди Гранично контролно пропусквателен пункт Дунав мост - 2. Полицейски екипи регулираха и подпомагаха движението. Пътни инциденти и груби нарушения не бяха регистрирани. Към момента трафикът е нормализиран."
От цялата ситуация, породена от граничния контрол на моста и сериозния трафик в посока Румъния, страдат всички шофьори- както тези на тежкотоварни автомобили, които изчакват край Видин по някой път десетки часове за да преминат Дунав мост 2, така и местните жители. Общо взето май това положение ще продължи и занапред, докато не разширят пътя. А дотогава просто да се надяваме да не стават пътни инциденти и нека бъдем още по-внимателни, когато шофираме в тези райони.
Климатичните промени, липсата на дългосрочно планиране и остарялата инфраструктура поставят водния ни сектор под все по-силен натиск. Водните обекти заемат около 1,81% от територията на страната. България разполага с 99,7 млрд. м³ пресни води годишно, но 75% от тях са само от река Дунав, имат транзитен характер и ограничена полза за питейни нужди...
За поредна година се провежда международният конкурс Danube Art Master /DAM ("Дунавски майстор на изкуствата“). Тази година е под мотото "Нашият Дунав Нашето Бъдеще". Конкурсът има за цел да насърчи всички живеещи в Дунавския басейн да повишат своята осведоменост и да бъдат активни в опазването на реката и притоците ѝ. Националната фаза на конкурса..
Видинската детска градина "Русалка" е еко детска градина. Носител е на "зелен флаг". До него се стигна чрез редица активности за опазване на околната среда. "През септември 2024 година имаше обучение за желаещите да се включат в това движение. Ние се включихме, създадохме екокомитет и си направихме един стратегически план за действие..
Проблемът с пътния травматизъм у нас е тема, която често е на фокус заради множеството катастрофи с пострадали и загинали. Когато стане въпрос за пътнотранспортни произшествия, една от основните причини за тяхното възникване е разсейването, това коментира за Радио ВИДИН бившият министър на младежта и спорта и осемкратен рали шампион на България..
17-годишната Дара Драганинска издаде вестник за село Паволче. Чрез печатното издание ученичката от Профилираната езикова гимназия "Йоан Екзарх" във Враца иска да покаже на по-голяма аудитория богатата история и културното наследство на селището. За да бъде реализирана идеята, Дара, която е жител на врачанското село, коментира за Радио ВИДИН,..
60 години след откриването на едно от знаковите тракийски съкровища у нас, това от Могиланската могила в центъра на Враца, там отново работят археолози. До нови разкопките в района на могилата се стигна, след като там беше съборена стара къща, за да бъде построена жилищна кооперация. Археологическото проучване, което спря строежа, ще продължи до..
"Трио Балканске жице" е състав от трима сръбски китаристи – баща с двамата му сина. Това са Зоран, Никола и Желко Старчевич, които освен виртуозни инструменталисти са и преподаватели по класическа и джаз китара. Кръстили са своя стил "балкански суинг-джаз китарен етно-уърлд фюжън" . В него се усещат влияния на различни клутури, най-вече..