Как всъщност се сформира и какви фактори оказват влияние на цената на "Гражданската отговорност" за автомобилите, както и има ли реално увеличение, коментира за Радио Видин Нина Колчакова- генерален секретар на Асоциацията на българските застрахователи:
"Гражданската отговорност всъщност е една социална застраховка, чиято цел е да обезщети невиновно пострадалите лица при пътно транспортно произшествие. Тоест, ако някой е предизвикал пътнотранспортно произшествие нанесъл е щети на автомобил, на пътна инфраструктура, ... наранил или убил друг участник в движението, тези пострадалите лица или техните наследници да получат обезщетение, независимо какво е финансовото състояние на виновния водач. Това е идеята на тази застраховка, тя и затова е задължителна... Цената ѝ се формира от това всъщност какви обезщетения тя трябва да бъде в състояние да изплати. Всяка година застрахователите изчисляват риска, така грубо казано на наш език, който представлява тази застраховка и заделят резерви, които трябва да са им достатъчни за всички щети които те трябва да платят. А риска зависи от това колко са чести пътнотранспортните произшествия в съответната държава и колко са големи щетите, които те нанасят... За съжаление, България е на първо място по пътно транспортни пътешествия в Европа или второ, разменяме си ги с Румъния първите две места всяка година. Не съм гледала статистиката на МВР за 2021 година, но обикновено сме на първо или второ място по пътно транспортни произшествия, по пътен травматизъм и по пострадали лица, и по загинали хора на глава на населението. Това е изключително тъжна статистика, но освен емоцията, която предизвикват тези цифри, всъщност те предизвикват и високата цена на гражданската отговорност. От една страна постоянно се вдигат обезщетенията, които съдилищата присъждат, нормално - вдига се дохода на хората и когато те го изгубят, съответно поради загуба на живот или на трудоспособност, съответно съда ще присъди повече пари, отколкото би присъдил през 2010 година за същия казус. Вдигат се и цените и на сервизните услуги и на резервните части, и на труда. Нормално е постепенно с вдигането на цялото ниво на цените в една държава да се вдигат и обезщетенията, които се плащат, и цената на гражданската отговорност... Конкретно за последната година, обаче, цената не представлява някакъв необичаен скок - тя просто се връща на нивата от 2019 и началото на 2020-та година. При локдауна, който беше през март 2020 година имаше едно намаляване на активността на живота, включително имаше и много голямо намаление на циркулация на коли в България, много по-малко се ползваха автомобилите, съответно намаля и щетимостта, както ние застрахователите наричаме по тази застраховка. И цената ѝ през 2020 година много намаля от предишните нива, които беше достигнала... Всъщност тя все още не е достигнала нивата от 2019-та, предполагаме, полека лека ще върви и към тези нива. Не трябва да забравяме, че и последните месеци на 2021 година доста цени скочиха и на сервизните услуги, и на авточастите и така нататък, които все още не са отразени в цената на застраховката. Не искам да съм песимист, но предполагам с още едно 5 - 10 процента би било нормално шофьорите да очакват гражданската отговорност да продължи да се качва, докато достигне нива, които да са в състояние да покриват обезщетенията, които се плащат от застрахователите".
Непоказани досега документ и икони ще бъдат част от раздел "Възраждане" на новата експозиция на исторически музей "Конака" във Видин. Специален акцент в "История на България 15-19 век" е Възраждането на Видинския край. В три зали ще бъдат представени най-важните моменти от хайдутството до Освобождението на Видин. 8 са основните теми, обясни уредникът в..
До увеличениео на възрастта на пенсиониране няма да се пристъпва. Пътната карта за усъвършенстване на пенсионната система в България беше приета в средата на месец май тази година, когато Народното събрание задължи няколко министерства, в това число Министерството на труда и социалната политика, Министерството на финансите, Комисията за финансов..
На днешния ден ще се върнем назад във времето и ще си припомним събитията от една бележита дата от близкото историческо минало. Утрото на 9 септември 1944 г., което бележи един от най-резките завои в българската история на XX век. За броени часове държавната власт преминава от правителството на Константин Муравиев в ръцете на Отечествения..
Фестивал на занаятите и изкуствата ще се проведе от 12-и до 14-и септември в Козлодуй. Форумът стана традиционен, а стремежът на Общината е да предлага все по-богата и разнообразна програма и за възрастните, и за децата, каза Величка Нейчева, директор на дирекция "Хуманитарни дейности" в общинската администрация: "Програмата е много..
С нови преподаватели и повишен брой ученици, с добър външен вид, обновени класни стаи, почистени коридори, ръководството на ПГ "Васил Левски" в Мездра започва новата учебна 2025/2026 година. Общо 138 са учениците, записали се в 4 специалности в 8. клас. С една в повече са паралелките тази година, каза директорът Мирослав Павлов: "За..
Курс по шев и работа с шевни машини започва във Видин в Центъра "Свободата да съм". Преподавател е Иван Попов. "Много хора биха искали да си подгънат дреха или пердета, да си зашият дребни неща, но не знаят как. Ето този курс би им помогнал с основни насоки за шиенето и поддържане на шевните машини. Курсът ще започне на 20 септември и ще се..
Петокласникът Николай Бобев от СУ "Свети свети Кирил и Методий" във Видин е първият ученик от община Видин, който взе участие в шестата Лятната академия за духови инструменти. Инициативата се проведе в училище "Любен Каравелов" в Копривщица. Той участва в академията със своя преподавател Николай Илиев, който в същото време е..