Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Пътните ремонти ще спрат ли катастрофите?

Всички опасни участъци с концентрация на пътни инциденти ще бъдат ремонтирани. Над 80 са участъците със завишен процент на пътно-транспортни произшествия, спешно ще бъдат взети мерки за най-опасните сред тях- съобщиха от МРРБ. От Агенция "Пътна инфраструктура" уточниха, че с предприетите през тази година ремонтни действия видимо ще се подобри безопасността на движение, а целта е да се премахнат всички предпоставки за възникване на пътни инциденти. В картата с опасните участъци са: отсечката Димово- Ружинци, Ружинци - посока Дреновец, по второкласния път за прохода "Петрохан" Монтана - Берковица; Враца- Мизия, Криводол- Кнежа до Бяла Слатина.

Според жители и управата на селата Скомля и Медовница, през които минава Е-79, трафикът е интензивен, а пътят- опасен.

Красимир Крумов - кметски наместник на с. Скомля"През селото минават над 1 500 автомобили. Този трафик ни създава проблеми, защото пътят не е както трябва да бъде, доста е износен и се получават катастрофи. Този път са го кръстили "Пътя на смъртта" шофьорите. Тук стават ежедневно катастрофи", каза Красимир Крумов- кметски наместник на село Скомля.

Сиян Георгиев живее до пътя. Не смее да си влезе в къщата:

"На два пъти чупят оградата. Единия път тир, единия път лека кола, едни момчета, не спазват никакви ограничения, че е село. Два бора имаше, бутнаха и боровете. В тази стая изобщо не влизаме, откъм пътя. По- надолу има стълб, бутнаха стълба. Малко валне ли дъжд, край. Ние тука в къщата не влизаме". 

"Аз три години не се прибрах в село, точно заради този трафик, заради тия катастрофи. И сега е страшно, но поне сложиха стабилни мантинели. До портата ми са мантинелите. 2017 година за един месец три катастрофи, на метър от къщата ми. Шумно е, прашно е. Някак си да се направи така, че да се раздели този трафик", сподели Илка Иванова. 

Димо Димитров казва, че не може да се движат хората по пътя, защото тротоарите не са изчистени:

"Има тротоар, ама е пълен със земя. И като дойдат двата тир-а не може да се разминат. Горе има легнал полицай, има знаци, има всичко, никой не спазва".

Заради стръмните завои по пътя най- много са катастрофите в отсечката Скомля- Медовница, казват местните жители. И в Медовница хората ходят по пътното платно. 

"Така се минава, то няма къде да ходим. И страх да ни е, това е положението. Всички карат както си искат", каза Цветелина Цонкина.

Заради трафика къщата на Боряна Кръстева се е напукала.

"Като легна и като минат тирове ме люлят. Тука няма никъде тротоар, като тръгне вода излиза. Не сте първи, няма да сте последни. Всички идват, виждат го, отиват си. Четири пъти е правена тази отсечка, дето е излязла бяла вода. Бяла вода пръска навсякъде и създава не само проблеми със шосето, но и проблеми с чистота на въздуха", посочи още един проблем Боряна Кръстева от Медовница.

Лозина Цонова - кметски наместник на село МедовницаКметският наместник на Медовница Лозина Цонова посочи, че трафикът е много натоварен. Често пъти спират тежкотоварните камиони на площада и остават след себе си отпадъци:

"Несъобразена скорост, имаме горе влизане в къща няколко пъти. Горе също имаме и загинал човек, събори къщата на човека, който живее там. Откакто сложиха легналите полицаи, вече е по- спокойно. Тировете не спазват ограниченията".

Кръстовището на село Тополовец по пътя Ружинци- Дреновец- Тополовец и за Арчар- Монтана и Дреновец- Лом е опасен участък, посочи кметът на община Ружинци Александър Александров.

"АПИ миналата година взеха много сериозни мерки, поставиха едно препятствие тип легнал полицаи и 3 или 4 набраздени на асфалта с машина участъка. Причините, за да станат такива ПТП-а, там нямаме проблеми с видимостта. Пътят е хубав, пътят е широк, позволява голяма скорост", обясни причините за пътните инциденти кметът на община Ружинци Александър Александров. 

На територията на област Видин още през 2021 година са идентифицирани три участъка с концентрацията на пътно-транспортни произшествия на Е-79. Те са в три населени места- селата Бела, Скомля, Медовница, както и на път II-11 Симеоново- Ботево- Арчар. Участъците с концентрацията ПТП се идентифицират съвместно с органите на МВР, обясни Пламка Радославова - изпълняващ длъжността директор на Областно пътно управление /ОПУ/- Видин. За всеки участък е избран индивидуален подход за решение.

"За обезопасяването на даден участък се предписват и предприемат определени мерки- краткосрочни и дългосрочни. Краткосрочните представляват всички действия за подобряване на видимостта, на сигнализацията и обезопасяването на крайпътното пространство с поставянето на различна сигнализация, която да е видима и която да може да привлече вниманието на шофьора към този участък, че трябва да бъде преминат с повишено внимание. За конкретните случаи говорим за това, което се предвижда- сигнализация за тези опасни участъци, за големи табели, които са жълти с поставени фотоволтаици- мигаща светлина, която да привлече вниманието на шофьора към тази табела, където се показва, че участъкът е опасен и е с концентрация на пътно- транспортни произшествия. Както и направляващи стрелки C7, които се поставят, водачи, по участъка, който е опасен, както и подмяната на ограничителните системи, които постоянно са нарушавани в тези зони, точно заради тези настъпващи пътно- транспортни произшествия. Както и изготвянето след подобряване на асфалтовото покритие в тези участъци, с изкърпване или подмяна, поставянето на напречна шумяща маркировка, която е на определени участъци преди навлизането в опасния участък, за да привлече вниманието на шофьора", каза какви мерки ще бъдат предприети за подобряване на пътната безопасност Пламка Радославова - изпълняващ длъжността директор на ОПУ- Видин. 

Мариян Стоянов е с дългогодишен опит зад волана. Собственик е на фирма за автобусни превози. Според него опасни участъци в Северозапада има заради трафика. 

"Ако караш нормално, стигаш. Турци, поляци най-вече рискови ситуации правят с камионите. Пътищата са хубави, широки, няма забележки на пътните платна. Ако спазваш всички ограничения, стигаш докъдето си тръгнал. По Е-79 в момента по-малко минават. Трафикът минава през Арчар- Доктор Йосифово. Този път е по- натоварен, понеже е по-къс. Оттук, ако е 110 километра, от другата страна ти е 90 километра. Спестяваш време и гориво. В идеално състояние е второкласния път, защото е правен ремонт миналата година".

В добро състояние е и пътят след Димово към Медовница, завоите се взимат спокойно. В идеално състояние е пътят след Монтана към Берковица. Не така е обаче от Лом до Козлодуй и от Дреновец до Лом- дупки, кръпки, неравности по асфалтовата настилка, сподели Мариян Стоянов.

Специална методика определя опасните пътни участъци, посочи Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

"Има различни методи, в различните държави се използват. Все пак тази оценка е трябвало да бъде правена и назад в годините. Аз лично, честно казано, съм силно скептична дали е правена или не е правена до момента. По-скоро в България нещата са малко имитация на мерки и правене на нещо", каза Диана Русинова. 

Според организацията проблемни пътни отсечки в Северозапада има около Козлодуй и по пътя Враца- Монтана, Видин- Монтана. 

Цялата тема може да чуете в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още

Село Куделин- най-северната точка на България

Днес гостуваме в село Куделин- най-северната точка на България при устието на река Тимок. Намира се в община Брегово, област Видин. Старото име на селото е Влашка Раковица. През 1934 г. е преименувано на името на владетеля на "Браничевската земя" Куделин. Историята на братята Дърман и Куделин е малко позната, но важна страница от средновековното..

публикувано на 22.11.24 в 16:56

В Деня на християнското семейство: Колко е важен бракът?

На 21 ноември отбелязваме Деня на християнското семейство - повод да се замислим върху значението на семейството и брака като основи на духовния и социален живот. В съвременното общество, обаче, много млади хора избират да живеят заедно и без да сключват брак. Какви са причините за възникването на тези тенденции? Според социалния..

публикувано на 21.11.24 в 13:42

Чувстват ли се сигурни на работните си места хората в предпенсионна възраст?

Застаряването на населението в Европейския съюз (ЕС) е един от най-сериозните проблеми, с които повечето страни ще се сблъскат в близко бъдеще. Съществуват сериозни опасения за предизвикателствата, които все по-застаряващото население поставя пред икономическите и социални условия в момента. Делът на младите хора (на възраст 0-14 г.) в EС до..

публикувано на 20.11.24 в 10:45

Северозападът - слаба икономика, застаряващо население, лоши пътища

Остават ли Видин и Северозападният регион на последно място по икономическо, демографско и социално развитие? Институтът за пазарна икономика представи традиционния си доклад "Регионални профили: показатели за развитие 2024".  Тазгодишното проучване показва, че изпреварващият икономически растеж в няколко от по-малките области в България..

публикувано на 19.11.24 в 13:49

Как помага кариерното ориентиране на учениците и кога да започне

Изборът за бъдещото професионално развитие е още в училище. Как правилно да се насочат учениците, обяснява Силвия Ставрева от Центъра за подкрепа на личностното развитие  с предмет на дейност кариерно ориентиране и консултиране във Видин. "Центърът работи с ученици от I-ви до XII-ти клас и в тази връзка нашата програма за работа с тези..

публикувано на 18.11.24 в 12:31

Село Неговановци - съвременно, обновено и съхраняващо традициите

Екипът на Радио ВИДИН гостува в близкото до Видин село Неговановци. То се намира н а 12 км от областния град.  Красиво и благоустроено е Неговановци.  Впечатлява с големия и обновен площад с красиви декоративни дървета и добре поддържани зелени площи.  Смята се, че Неговановци е лицето на община Ново село, защото е първото село, което..

публикувано на 15.11.24 в 12:00

Тома Ушев: Предстои преустройство на политическия модел

Преговорите за редовен кабинет продължават на фона на начертани червени линии и намерения за санитарен кордон.  Ще намерят ли партиите формула за управлението?  Кои са възможните партньори и невъзможните компромиси?  Политическото бъдеще на страната дискутираме с политическия анализатор Тома Ушев , автор в дясната платформа "Консерваторъ". Радио..

публикувано на 14.11.24 в 10:00