Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Минаващите през Видин тирове- проблем за местните

6
Снимка: Радио Видин

Жител на град Видин сигнализира за големия брой от тежкотоварни камиони, които минават през града с цел да прередят опашката за Дунав мост 2. Притеснението на Пенко е, че те ще разрушат железопътния надлез на бул. "Панония". Споделя, че вече е пускал сигнал до Общината и Областна администрация, а институциите са сложили ограничаващи пътни знаци, които обаче според него не са поставени на правилното място. 

"Става на въпрос за денонощно преминаване на тирове през този надлез. Аз живея точно на "120" и онзи ден като се прибрах от село, понеже карах след 2-3 тира, които вървяха пред мен и ги видях, че тръгнаха по надлеза и после обърнах доста внимание на това нещо. Броил съм до към 46 тира до вечерта. Към 7 часа вече почнах да гледам телевизия и пак ги броих-  някъде около 60 и към 10:30 бяха може би над 60 тира, които вървят по нашия единствен надлез в град Видин, който надлез е направен с толкова труд, защото аз съм доста възрастен и ми е ясно с какъв труд е направен и знам кога го правиха. Тогава сложиха една табелка, че повече от 12 тона не може да премине по този надлез. Табелката се махна, защото на някои им не е изгодно и продължиха тировете да си вървят. Сега от както направиха моста стана още по- лошо, защото опашките са много големи на Дунав мост 2 и за да се избегнат опашките някои, нека да го кажа тарикати, минават през града и отиват горе, и се бутат, и се редят, да прередят другите, които си чакат като нормални хора. Това нещо продължава много време, да не кажа от есента някъде, но след нова година взех присърце туй нещо и ходих в Общината, ходих в Областна. Информирах ги всичките. Те казаха "да, знаеме, има много жалби, много оплаквания". Добре, господа, какво направихте тогава? Казаха: "напишете една писмена жалба и ще ви отговорим. Не исках да пиша никаква писмена жалба, защото ми се стори вече безрезултатно. И ще ви кажа, защо е безрезултатно. Защото гледам след това, не мога да кажа колко време, може би месец, може би два да има, след Нова година се сложи един знак забранено за 8 тона преминаване на автомобили през надлеза. И този знак е поставен непосредствено пред надлеза. Отсреща няма патрулки, няма катаджии, няма никой, който да го санкционира. Това за мен не е решение. Знакът трябва да се сложи доста по- далече, чак на Химията. Преди да влезнеш в града. Единствено въпросът ще се реши, ако има патрулка да стои след надлеза. Съгласен съм да минат 1-2 тира със стока, която зарежда града, нормално, ама да минат 60 тира за една вечер, за какво става на въпрос. Да минат на Оряхово, там има ферибот. Нека да отидат там, нека да отидат на Русе. Те всичките искат да минат тук. Целият балкански поток да мине от тук. Не може, няма как."

Попитахме Община Видин поставени ли са пътни знаци, които забраняват преминаването на тирове през града и къде, както и какво може да направи Общината за решаването на този проблем. Публикуваме отговорите на местната власт без редакторска намеса:

"Все още се осъществяват дейности във връзка с поставянето на пътните знаци, ограничаващи преминаването на превозни средства с общо тегло над 8 т, съгласно Наредбата за организация на движението на Община Видин. На всички входове на града са поставени знаци "В4" с ограничение за преминаване на тежкотоварни автомобили с обща маса над 15 т и табела Т17 с надпис "TRANZIT". За нарушители следят служителите от ОДМВР - Видин, в чиито правомощия е да налагат съответните санкции. Статистика се води в ОДМВР, на базата на съставени актове за нарушение. Община Видин е предприела необходимите мерки. Поставят се забранителните знаци за преминаване. Съгласно наредбата и определен набор от доказателствени документи се издава разрешително, позволяващо на правоимащите да преминат през уличната мрежа на града."

Една от мерките за справяне с този проблем е на нарушителите да се налагат глоби, каза началникът на сектор "Пътна полиция" главен инспектор Владимир Герасимов. Другата мярка е тяхното пренасочване към буферни зони и поставянето на ограничителни знаци:

"Преминаването на тирове през град Видин е в пряка връзка с опашките. Ние се стараем да го ограничим това нещо. Прилагаме си възможностите, когато се констатира, че се касае за някакво нарушение от страна на водачите. Водачите биват санкционирани. Другата мярка е ограничаването на такива движещи се тежкотоварни автомобили, пренасочването им. Най-много се стараем, виждате и как са разположени знаците за забраната на движението на такива, да не се допускат автомобили в централната част на града, във вътрешността на града по протежение на булевард "Панония", но за съжаление има и такива случаи, в които шофьори нарушават правилата с цената да бъдат санкционирани. Тяхната цел е не толкова да се избегне опашката, колкото да си достигнат целта във вътрешността на града някъде или в промишлените зони, до които не могат да стигнат през околовръстния път, или някои от тях обслужват и градски обекти. Всичко, което се движи и е във вид на камион, е тежкотоварен автомобил. Не можем да се ангажираме да кажем, че на 100% сме обхванали движенията на всеки един автомобил."



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още

За бъдещето и ефективността на депозитната система за опаковки

Екологично сдружение "За Земята" изразява тревога, че Министерството на околната среда и водите отново отлага въвеждането на депозитната система за опаковки и предлага тя да бъде управлявана от държавно акционерно дружество. Това е поредното отлагане. През последните години имаше заявки, че тя ще заработи още от 2026 година, каза Ива..

публикувано на 06.11.25 в 15:43

Ваньо Стойков-Самон: Между поезията и строителството

Днес в "Думата имат старейшините" наш гост е Ваньо Стойков- Самон от Грамада, който е писател, спортист и 20 години е работил в строителната сфера.  Прякорът му "Самон" идва от старобългарския и означава "самият той". Ваньо израства в обикновено семейство, по думите му "много бедно и скромно". Баща му е бил касапин, а майка му се е занимавала..

публикувано на 06.11.25 в 14:00

Документалният филм "Пасажери" ще обиколи Северозапада

Северозападът става сцена на документалния филм „Пасажери“, който е носител на наградата за най-добър български документален филм на София Филм Фест - Есен 2020. Той е заснет на територията на област Видин и в Оряхово от оператора Красимир Стоичков. Режисьори са Здравко Драгнев и Цветан Драгнев, продуценти - Галина Тонева и Кирил Кирилов. В..

публикувано на 06.11.25 в 13:00

Община Мездра насърчава културната сфера

Общинският съвет в Мездра реши да бъде създаден Общински фонд "Култура" за финансиране на проекти, програми, културни прояви или инициативи в сферата на културата. Със същото решение е приет Правилник за устройството и дейността на Фонда и са определени членовете на Експертната комисия, която ще го ръководи. Целта е да бъдат насърчени..

публикувано на 06.11.25 в 12:00

В "Музикална зона" на 06 ноември 2025 слушаме Едуард Артемиев

Едуард Артемиев е композитор на филмова и електронна музика от световна величина. Експериментатор по отношение на звука, работи в лабораторията за изследвания на звуците към научноизследователския институт на Евгений Мурзин. Първият изпълнител, използвал новия фотоелектронен синтезатор на Мурзин още през 60-те години на миналото столетие. Музиката му..

публикувано на 06.11.25 в 09:00

Еврото - между надеждата и страха за българина

Еврото за българина е смес от надежда и страх.  Една теза, която звучи просто, но носи в себе си съмнения, очаквания и мечти. От години живеем с валутен борд - левът е вързан за еврото и на практика вече сме наполовина в Еврозоната. Но когато стане дума за официалното въвеждане на еврото, емоциите надделяват.  За едни това е надежда-..

публикувано на 05.11.25 в 17:25

Единствената минерална баня в Северозапада работи само през лятото

В Северозападна България има само една действаща минерална баня, като тя работи само през лятото. Това е банята във Вършец, става ясно от първата интерактивна карта на минералните бани у нас, създадена от Българската асоциация за термално наследство. До момента на картата са отразени над 120 обекта в цялата страна, от които функционират по-малко от..

публикувано на 05.11.25 в 17:06