В заснемането на един филм участва голям екип от хора. Част от него е гримьорът, който спомага за крайния резултат на търсената визия от режисьора. Понякога гримът преобразява напълно даден персонаж. В зависимост от жанра, гримът е по-обикновен или по-сложен.
Днес ще погледнем зад кулисите на българския сериал "С река на сърцето", който беше заснет във Видин. В екипа от 50 души попада и видинчанката Теодора Стефанова. Тя е професионален бюти гримьор, който разкрасява дамите в дунавския град. След препоръка на нейна приятелка, Теди става помощник-гримьор в сериала. Това е първият ѝ опит в телевизия:
"По-сериозно започнах да се занимавам края на 2018-а, вече 2019-а започнах в студио и оттам, стечение на обстоятелствата, се стигна до там да гримирам в сериала, който се снима във Видин... Имах базов курс, бюти курс... И впоследствие мастер клас, който беше специално за сватби и за булки... И впоследствие вече, когато се занимавах със сериала, започнах да изкарвам и за кино грим - имам един базов кино грим курс и другия месец ми предстои за специални ефекти."
В тази сфера често се налага да се работи в тежки условия, по много часове на ден, от рано сутрин до късно вечер, понякога се налагат нощни снимки, както и на отдалечени места.
"На мен, честно казано, нощните снимки повече ми харесваха, защото успявах да се наспивам сутрин. Но в един момент, когато е лято и ти очакваш, че ще е много топло, към 12 часа вече е много студено и няма баланса между двете температури. Имаше и много тежки дни, от слънцето. Просто бяхме много изморени. На корабите всичко се отразява, цялата топлина - беше покъртително. Впоследствие свикваш, но не знам как не получихме топлинен удар."
Всичките тези трудности, обаче, чувството за екипност и стремежът към по-висок професионализъм обединяват и мотивират хората да работят за постигането на отлични крайни резултати.
"Общо взето имаме една обща цел, която всички преследваме и всеки гледа всичко да е прекрасно и това е много задружно. Има повече позитивни страни някак."
В сериала "С река на сърцето" някои бойни сцени са предизвикателство за гримьора:
"Да, имаше кръв. Има едни сцени, с един бой с ток, там имаше много кръв... Между всеки дубъл ти трябва да триеш тази кръв, а тази кръв не се чисти просто с мокра кърпа... Трябва с пяна за бръснене, от там са едни процедури. Не трябва да е с мокра кърпа, защото попива кръвта, става по-зле. Много трикчета, които трябва да ги знаеш, иначе всичко се оплесква."
Когато започва да се занимава професионално с гримиране, Теди е убедена, че бюти гримът е нейната зона на комфорт, докато не попада на снимачната площадка на сериала.
"Честно казано не мога да си избера все още и това се опитвам - да се ориентирам към един конкретен грим. Бях сигурна, че това е бюти гримът преди да започна да се занимавам с кино грима. Впоследствие много ми хареса да съм на терен, просто има нещо много чаровно в това да си с целия екип, да видиш как всички дават всичко от себе си... Докато в салона си сам, идват клиентките, пак е много хубаво... Но на мен на терен лично повече ми харесва, не мога да си избера, но малко повече ми харесва да съм на сет."
Актьорът в сериала, който е най-променен от грима, е Игор.
"Той играе като един психопат и го играе толкова добре, а в живота е такава мила душа, че просто няма база за сравнение. Все едно виждаш двама различни души - нямат нищо общо. И според мен гримът адски много помага на актьорите да влизат в роля. Помага им, например, когато ги изцапаш, когато вече са с кръв, с рана. По един или друг начин им помага да влезе в образ... Него го правехме супер блед, защото беше болен, с кръвясали очи, зализвахме косата му изцяло назад и според мен при него промяната беше най-драстична."
Чуйте целия разговор в прикачения звук.
Романът „Моя вина“ на испанската писателка Мерседес Рон на пръв поглед е пълен с клишета, характерни за романтичните истории, предпочитани от тийнейджърите през последните години. Момиче с тъмно минало среща момче с тъмно настояще. И двамата имат какво да крият. И двамата имат причини да не се харесват. Привличането, разбира се, е..
В навечерието на Международния ден на художника ви срещаме с видинчанина Венцислав Нинков - човек, за когото изкуството не е просто работа, а път, по който върви цял живот. Венци рисува, откакто се помни. Завършил е училището по изкуствата в родния си град, където овладява различни техники - от графика и живопис до натюрморт, акварел и..
Пеперудената фея стана един от символите на Националната кампания за борба с рака на гърдата , организирана от Сдружението на жените мотористи "Lady Bikers MPowered Bulgaria" и Българското дружество за борба с рака на гърдата. Зад това приказно име всъщност се крие розовият трабант на доброволеца Ина Николова от София. С него доброволката, която..
От следващата година отпада една от дейностите, които се изпълняват от фондация "Уникалните деца на Видин". Няма да функционира Дневният център за деца с увреждания - Седмична грижа. Според приетите промени, дейността не фигурира в Закона за социалните услуги, както не е включена и в Наредбата за качеството на социалните услуги, каза..
С профилактични посещения в зъболекарския кабинет могат да бъдат избегнати по-големи проблеми. Това каза в "Час при зъболекаря" актрисата от Държавен куклен театър - Видин Иоана Христова, благодарение на която на сцената оживява Малкото мравоядче - главният герой в най-новия спектакъл на трупата. Актрисата си спомни как самата тя е преодоляла..
Джулиана Цветкова и Камелия Русинова от Видин са майка и дъщеря, които посвещават живота си на това да помагат на животни без дом . Те стоят зад неправителствената организация " Четирикраки ангели " - едно малко, но изключително силно дело, родено от любов, упоритост и огромно сърце. В дома си, намиращ се в село Капитановци,..
Застрашена ли е свободата на словото в България? Постоянният въпрос, който вълнува в последните декади, изплува на дневен ред през пролетта, когато стана ясно, че страната ни се срива до незавидната 70та позиция в Индекса за свобода на словото на "Репортери без граници". Анализът показва, че свободата на медиите у нас е крехка и нестабилна, а..