След тежката катастрофа по пътя към Дунав мост 2, при която загинаха шестима души, възникват въпроси. Можеше ли да бъде предотвратена? Какви са мерките, които се предприемат, за да няма подобни инциденти? В събота микробус с пътници се блъсна в товарен автомобил, спрял на платното за изчакване на реда си за преминаване на граничния пункт с Румъния.
Заради засиления трафик към Дунав мост 2, колоните от тежкотоварни автомобили на платното към граничния пункт с Румъния са почти ежедневие казват шофьори:
"Колегите тук като им свърши работното време, остават на пътя и спят. Бусовете по принцип карат без почивка. Има си опасност винаги... Понякога опашката е страшна - по 7, 8, 10 километра. Редим се, свършва работното време и където ти свършва, там оставаш да спиш... Понякога, когато спират на шосето, а не в отбивките, е опасно. Заобикаля се, минаваме в лентата за автомобилите... Може да се направят повече отбивки или някакъв паркинг, на който шофьорите да си правят паузите. Както виждате, правим паузите на платното за движение."
Пътят не е предвиден за такова натоварване. За да няма инциденти се разчита на контрола, казва областният управител на Видин Огнян Асенов:
"Това, което считам, че следва да бъде направено, е свързано с дейността на контролните органи при тези дадености. Това е засиленият контрол от страна на Автомобилната администрация, контрола от сектор "Пътна полиция" към Областната дирекция на МВР и разбира се други органи, които са разположени по цялата територия. Тук би следвало да се активизира дейността и на всички структури, които работят на територията на граничния пункт."
Освен трафика, причина за опашките е бавната обработката на товарните автомобили на граничния пункт. Престоят на платното е с часове, казват шофьори:
"Като дойде телевизията тук, почват да работят. Като се махне, спират. Почва опашка от километри. И като седим по десет часа, другите пет часа мислите ли, че сме адекватни? Ние сме опасни на пътя след това."
Според областния управител всички на граничния пункт работят организирано и при натоварване. Преминаването зависи и от румънските власти:
"Дейността на пункта по преминаване, обработка на пътнико-потока и на товаро-потока не е само работа на българските органи и служби. Имам предвид и румънските органи. Тук не бива да бъда разбиран погрешно, че хвърлям някаква вина. Работата е съвместна. Работата е обща и от мобилизацията на всички следва да очакваме и облекчаване на преминаването през граничния пункт."
Още през септември миналата година е отправено предложение за изграждане на буферен паркинг, но досега няма отговор от институциите, от които зависи, обясни Огнян Асенов:
"Определихме три терена, които са на територията на общината в посока към изход от Република България. Изпратили сме на Министерство на регионалното развитие и благоустройството, Министерството на транспорта и Държавната агенция по безопасност на пътищата предложение за съгласуване и евентуално за определяне на терен към който да се насочим и да определим оператор, който ще подготви и ще стартира процедурите по разкриване на такъв буферен паркинг."
Предстои разкриване частен паркинг, който ще е на площ от около сто декара.
"Въпросът е поставен пред Общински съвет - Видин за изготвяне на подробен устройствен план, след което да стартират реалните дейности. Към момента частната фирма работи за изграждането на връзка между бъдещия буферен паркинг и самия мост."
Окончателно решениe за облекчаване на преминаването през граничния пункт и опашките от тирове към моста ще е приемането ни в Шенген, когато задължителният контрол на границата с Румъния ще отпадне, казва областният управител. Призова за бдителност на пътя.
Придвижването към Дунав мост 2 ще е по-безопасно и бързо с изграждането на скоростния път Видин - Ботевград, който се очаква да бъде завършен през 2027 година.
Творби, придобити през 2024 година, показва в първата си изложба за новата година художествена галерия "Кирил Петров" в Монтана. Експозицията представя 19 художници и 37 техни произведения. Сред тях е Николай Пенков , който дълго време бил уредник и отговарял за фонда на галерията . "Тази инициатива за закупуването на картини започна през 2021..
Парламентът избра правителството с премиер Росен Желязков. Съставът на кабинета беше одобрен със 125 гласа „за“, 114 „против“ и без въздържали се. След избора, премиерът и министрите положиха клетва пред Народното събрание и приеха властта от служебното правителство. България се нуждае от редовно правителство, заяви от парламентарната трибуна..
Разпространяват се доста драматични слухове по този въпрос, които често не са подплатени с абсолютно никакви факти. Ако има такива, те са от доста съмнителни източници. Можем да ги разглеждаме като всеки един друг уред, който е около нас, който, когато работи и когато е свързан към мрежата, има определени лъчения, но те не са опасни за човешкото..
За поредна година тече подготовката за един от най-емблематичните обичаи в град Кула - "Къпачи". Той е единствен по рода си и е с над 100-годишна история, разказва секретарят на Народно читалище "Просвета 1882" Царевна Цанкова : "Навремето са правили седенки и няколко млади момчета решават да се маскират с въглени от жаравата на печката...
Джордже Енеску синтезира целия опит на неговите предшественици, положили основите на съвременната румънска музикална култура, начертавайки нов път за румънския симфонизъм. Обикаляйки градове и села, свири с цигулката си и дирижирайки, способства за разпространението на музикалната просвета в Румъния. Йехуди Менухин казва за него, че "ще остане едно..
Възможно ли е да се съчетаят любовта към природата, чистата храна и стремежа да възпиташ вкус към естественото и здравословното? В "Земята, която ни храни" се срещаме с една млада жена, която от няколко години се е изправила пред едно люто предизвикателство- със семейството си отглеждат едни от най-лютите чушки в стопанството си в село Бързия...