След тежката катастрофа по пътя към Дунав мост 2, при която загинаха шестима души, възникват въпроси. Можеше ли да бъде предотвратена? Какви са мерките, които се предприемат, за да няма подобни инциденти? В събота микробус с пътници се блъсна в товарен автомобил, спрял на платното за изчакване на реда си за преминаване на граничния пункт с Румъния.
Заради засиления трафик към Дунав мост 2, колоните от тежкотоварни автомобили на платното към граничния пункт с Румъния са почти ежедневие казват шофьори:
"Колегите тук като им свърши работното време, остават на пътя и спят. Бусовете по принцип карат без почивка. Има си опасност винаги... Понякога опашката е страшна - по 7, 8, 10 километра. Редим се, свършва работното време и където ти свършва, там оставаш да спиш... Понякога, когато спират на шосето, а не в отбивките, е опасно. Заобикаля се, минаваме в лентата за автомобилите... Може да се направят повече отбивки или някакъв паркинг, на който шофьорите да си правят паузите. Както виждате, правим паузите на платното за движение."
Пътят не е предвиден за такова натоварване. За да няма инциденти се разчита на контрола, казва областният управител на Видин Огнян Асенов:
"Това, което считам, че следва да бъде направено, е свързано с дейността на контролните органи при тези дадености. Това е засиленият контрол от страна на Автомобилната администрация, контрола от сектор "Пътна полиция" към Областната дирекция на МВР и разбира се други органи, които са разположени по цялата територия. Тук би следвало да се активизира дейността и на всички структури, които работят на територията на граничния пункт."
Освен трафика, причина за опашките е бавната обработката на товарните автомобили на граничния пункт. Престоят на платното е с часове, казват шофьори:
"Като дойде телевизията тук, почват да работят. Като се махне, спират. Почва опашка от километри. И като седим по десет часа, другите пет часа мислите ли, че сме адекватни? Ние сме опасни на пътя след това."
Според областния управител всички на граничния пункт работят организирано и при натоварване. Преминаването зависи и от румънските власти:
"Дейността на пункта по преминаване, обработка на пътнико-потока и на товаро-потока не е само работа на българските органи и служби. Имам предвид и румънските органи. Тук не бива да бъда разбиран погрешно, че хвърлям някаква вина. Работата е съвместна. Работата е обща и от мобилизацията на всички следва да очакваме и облекчаване на преминаването през граничния пункт."
Още през септември миналата година е отправено предложение за изграждане на буферен паркинг, но досега няма отговор от институциите, от които зависи, обясни Огнян Асенов:
"Определихме три терена, които са на територията на общината в посока към изход от Република България. Изпратили сме на Министерство на регионалното развитие и благоустройството, Министерството на транспорта и Държавната агенция по безопасност на пътищата предложение за съгласуване и евентуално за определяне на терен към който да се насочим и да определим оператор, който ще подготви и ще стартира процедурите по разкриване на такъв буферен паркинг."
Предстои разкриване частен паркинг, който ще е на площ от около сто декара.
"Въпросът е поставен пред Общински съвет - Видин за изготвяне на подробен устройствен план, след което да стартират реалните дейности. Към момента частната фирма работи за изграждането на връзка между бъдещия буферен паркинг и самия мост."
Окончателно решениe за облекчаване на преминаването през граничния пункт и опашките от тирове към моста ще е приемането ни в Шенген, когато задължителният контрол на границата с Румъния ще отпадне, казва областният управител. Призова за бдителност на пътя.
Придвижването към Дунав мост 2 ще е по-безопасно и бързо с изграждането на скоростния път Видин - Ботевград, който се очаква да бъде завършен през 2027 година.
Тринадесета неделя след Неделя подир Въздвижение , която отбелязваме днес, Господ Иисус Христос ни напомня, че ние като християни трябва да се стремим не само да изпълняваме закона на Бога просто на думи и формално, а трябва да се отдадем всецяло в ръцете на Бога. "Учителю благий, какво да сторя, за да наследя живот вечен?" (Лука 18:18)..
Хидротехническият факултет на Университета по архитектура, строителство и геодезия организира днес среща-дискусия, посветена на течовете във водоснабдителните системи , на тяхното откриване, оценка, намаляване и техники и методи на отстраняване. Факултетът ежемесечно провежда срещи, свързани с проблемите на водата, каза доц. Венци Божков- заместник..
От 1 януари 2026 г. в България трябва да започне въвеждането на модела "замърсителят плаща". Принципът стимулира по-малко генериране на отпадъци и повече разделно събиране. В момента плащаме на база данъчната оценка на имота, което прави системата несправедлива и необоснована. "Има различни варианти за пресмятането спрямо вида жилище,..
България в момента е в процес на финализиране на Социалния план за климата. Страната ни ще внесе в Европейската комисия втори вариант на социалния план за климата, това стана ясно след среща с експерти на FFW-България и Хабитат България, която е част от проект "BioJust". Проектът експериментира с евентуално приложение на общинско ниво с частични..
На 29 ноември, събота, във Видин ще се проведе мотосреща на открито. Организатор на инициативата е Георги Георгиев , представител на "Bulgarian Adventure Group" /BAG/ - мото група за любители на приключенията на две колела. Идеята е непретенциозна - да се съберат всички фенове на мотори, независимо от това дали са "свободни ездачи" или членуват в..
Над 250 книги ще бъдат дарени на МБАЛ "Свети Николай Чудотворец" в Лом утре, 28 ноември. Акцията се реализира благодарение на Зорница Михайлова от Монтана, която е създател на инициативата "Библиотерапия!". Инициативата започва в родния ѝ град с дарение в болница „Сити клиник“, като тогава тя не е предполагала, че кампанията ще се разрасне,..
Понякога я наричат "момичето с шапката". Истинското и име е Жужана Ева Уорд. Вестник "Ню Йорк Таймс" пише за нея: "Енергията и напомня на Тина Търнър, стилът и - на Арета Франклин, а душата и - на Ета Джеймс". Закърмена от детинство с ритъм енд блус, продължава линията и до днес, като добавя звученето на поп, рок, кънтри и соул. Харизматична млада..