След тежката катастрофа по пътя към Дунав мост 2, при която загинаха шестима души, възникват въпроси. Можеше ли да бъде предотвратена? Какви са мерките, които се предприемат, за да няма подобни инциденти? В събота микробус с пътници се блъсна в товарен автомобил, спрял на платното за изчакване на реда си за преминаване на граничния пункт с Румъния.
Заради засиления трафик към Дунав мост 2, колоните от тежкотоварни автомобили на платното към граничния пункт с Румъния са почти ежедневие казват шофьори:
"Колегите тук като им свърши работното време, остават на пътя и спят. Бусовете по принцип карат без почивка. Има си опасност винаги... Понякога опашката е страшна - по 7, 8, 10 километра. Редим се, свършва работното време и където ти свършва, там оставаш да спиш... Понякога, когато спират на шосето, а не в отбивките, е опасно. Заобикаля се, минаваме в лентата за автомобилите... Може да се направят повече отбивки или някакъв паркинг, на който шофьорите да си правят паузите. Както виждате, правим паузите на платното за движение."
Пътят не е предвиден за такова натоварване. За да няма инциденти се разчита на контрола, казва областният управител на Видин Огнян Асенов:
"Това, което считам, че следва да бъде направено, е свързано с дейността на контролните органи при тези дадености. Това е засиленият контрол от страна на Автомобилната администрация, контрола от сектор "Пътна полиция" към Областната дирекция на МВР и разбира се други органи, които са разположени по цялата територия. Тук би следвало да се активизира дейността и на всички структури, които работят на територията на граничния пункт."
Освен трафика, причина за опашките е бавната обработката на товарните автомобили на граничния пункт. Престоят на платното е с часове, казват шофьори:
"Като дойде телевизията тук, почват да работят. Като се махне, спират. Почва опашка от километри. И като седим по десет часа, другите пет часа мислите ли, че сме адекватни? Ние сме опасни на пътя след това."
Според областния управител всички на граничния пункт работят организирано и при натоварване. Преминаването зависи и от румънските власти:
"Дейността на пункта по преминаване, обработка на пътнико-потока и на товаро-потока не е само работа на българските органи и служби. Имам предвид и румънските органи. Тук не бива да бъда разбиран погрешно, че хвърлям някаква вина. Работата е съвместна. Работата е обща и от мобилизацията на всички следва да очакваме и облекчаване на преминаването през граничния пункт."
Още през септември миналата година е отправено предложение за изграждане на буферен паркинг, но досега няма отговор от институциите, от които зависи, обясни Огнян Асенов:
"Определихме три терена, които са на територията на общината в посока към изход от Република България. Изпратили сме на Министерство на регионалното развитие и благоустройството, Министерството на транспорта и Държавната агенция по безопасност на пътищата предложение за съгласуване и евентуално за определяне на терен към който да се насочим и да определим оператор, който ще подготви и ще стартира процедурите по разкриване на такъв буферен паркинг."
Предстои разкриване частен паркинг, който ще е на площ от около сто декара.
"Въпросът е поставен пред Общински съвет - Видин за изготвяне на подробен устройствен план, след което да стартират реалните дейности. Към момента частната фирма работи за изграждането на връзка между бъдещия буферен паркинг и самия мост."
Окончателно решениe за облекчаване на преминаването през граничния пункт и опашките от тирове към моста ще е приемането ни в Шенген, когато задължителният контрол на границата с Румъния ще отпадне, казва областният управител. Призова за бдителност на пътя.
Придвижването към Дунав мост 2 ще е по-безопасно и бързо с изграждането на скоростния път Видин - Ботевград, който се очаква да бъде завършен през 2027 година.
Ден на отворените врати в Центъра за творческо и личностно развитие "Свободата да съм" във Видин ще се проведе тази събота, 9 ноември. Инициативата ще започне в 10:00 часа с музикално приключение за децата. Програмата продължава с работилници по дърворезба, шевици, картички, които ще продължат до следобед. Лекция за водата, пшеницата, резитбата и..
В ПГ "Проф. д-р Асен Златаров" във Видин работят учебна кухня и учебен ресторант. Учениците приготвят обедно меню по време на часовете по практика. Всеки от учебното заведение, който иска да хапне топла храна, може да направи заявка, да плати и да се нахрани в ресторанта. Присъствам на час по практика с десетокласници, които приготвят..
Градинката с форма на триъгълник пред мола във Видин вече е почти готова. Насадени са теменужки, мини рози и вечнозелени растения, има и райграс. В центъра като основен елемент остава паметникът на загиналите воини във Втората световна война. Оградата е запазена, но на някои места липсва, и това дава възможност вътре да се влиза и да се нарушава..
Последните данни на Националния статистически институт сочат, че през септември българите са направили почти 860 хиляди пътувания в чужбина - това е с над 5% повече спрямо миналата година. Гърция и Турция водят класацията. Само в Гърция са направили над 248 хиляди посещения, а в Турция - 236 хиляди. Следват Сърбия, Румъния и Германия...
В рубриката "Децата на фокус" ще обсъдим една тема, която става все по-интересна и полезна за децата - приказкотерапията . Ще говорим за това как тази терапия, която използва силата на приказките, може да помогне на децата да разберат и управляват емоциите си от най-ранна възраст. Връзката между четенето и емоционалното развитие е..
От 11-и до 15 ноември шофьорите ще могат да проверят напълно безплатно готовността на своя автомобил за зимата в пунктовете на Съюза на българските автомобилисти (СБА) във Видин и Белоградчик. Прегледите са спомагателна част от традиционните полицейски операции и засилен контрол по пътищата - т.нар. акция "Зима". Тя ще протече в традиционните..
Днес си припомняме личността на проф. Лука Йоцов , който е родом от Враца . Поводът да ви разкажем за него е 145-годишнината от рождението му, която се навърши в края на миналия месец. За корените на неговото семейство научаваме от Мая Антова от отдел "Нова история" към Регионалния исторически музей във Враца: "Той принадлежи от голямата..