Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Буферният паркинг край Видин е факт, неясно остава как се организира движението

4
Снимка: Радио ВИДИН

Буферен паркинг за тирове е изграден преди подхода към Дунав мост 2, от 15 май вечерта вече работи. Ден по-късно на среща на транспортните фирми от Видинска област притеснени шофьори се поинтересуваха каква собственост е, каква е организацията на движение, могат ли камионите на видински фирми да не престояват на него. 

"Никой не може да ни каже държавен ли е, частен ли е, какъв статут има, как ни спират, защо ни спират, какво ни се случва. Няма отговори... Ние страдаме само ние, те хората отвън са добре, ние във Видин ще страдаме много. Кой ще ни защити нас?", каза Николай Тодоров- превозвач.

"Във Видин е от днес, в Русе е от преди повече от месец. Най- старият е на Капитан Андреево. Той функционира от близо две години и половина. Държавата не е построила досега един паркинг по граничните пунктове... един. Без да знам собствеността тук, съм сигурен, че не е държавен. Вие коректно задавате въпроса- тези, които са от другаде, са добре, ние, обаче какво правим... Тази инвестиция, който и да я е направил, в момента, в който България бъде приета в сухопътен Шенген, отива на кино", коментира Йордан Арабаджиев- изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

Проблемът за видинските шофьори обобщи Андрей Андреев- видински превозвач:

"Според мен, проблемът на видинските превозвачи е, че всеки един от нас си има база и защо трябва да ходим в буферния паркинг. Което мисля, че до няколко дни ще го регулираме това нещо с представители на Община, полиция, Областна управа, управителят на паркинга и мисля че няма да има никакви проблеми. Никой няма нищо против да плати 15 лева нормална цена. Той, ако стои на опашката 5-6 часа, този камион ще си изгори в нафта тези пари..."

На въпроса кой има право да спира тежкотоварните автомобили от пресцентъра на ОДМВР- Видин ни отговориха, че за пропускателният режим от и към буферния паркинг би следвало да отговаря управителя на паркинга. Задължения на органите на реда е да реагират на сигнали за ПТП, както и да съдействат за регулиране или подпомагане на трафика при тапи на пътя.

Седмица след като заработи буферният паркинг, потърсихме и шофьори, които чакаха на опашка на околовръстния път преди паркинга: 

"За първи път ще влизаме сега. Нямаме си представа каква е организацията, какво се случва... То е същото да стоим тук. Плаща се 15 лева за българите, 15 ли е, 20 евро за чужденците. Стоиш и чакаш пейджърът да изпищи и да се редиш още няколко часа да излезеш от паркинга. И си отиват по две денонощия. По-рано влизахме за едно, сега влизаме за две. Те като не работят там на митницата, ако ще хиляда паркинга да направят, все тая... Колегата оня ден 4 часа не е могъл да излезе... За първи път съм... Колеги казаха, че от една седмица има. Трябва да вляза задължително. Номер дават и като ти дойде номера, излизаш за границата..." 

Буферният паркинг е изграден на площ от 70 декара, на него могат да бъдат паркирани 550 камиона. Има изградена административна сграда на вход/изход, баня, тоалетни, има интернет, ресторант, магазин в процес на изграждане, обясниха Цветелин Петков и Георги Жеков- служители в буферния паркинг:

"Малко преди самия мост, има светофар, който е малко преди моста, на който трябва камионите да влизат. Има светлина червена и има знак зелено за на дясно, който трябва да е паркингът. Когато паркингът е пълен, свети червено и те трябва да влезнат в самия паркинг. Защото вътре има преди тях камиони, които чакат реда. Не е задължително да се влезе в паркинга. Всеки господин шофьор, госпожа на тир, може да влезне по желание. Ако не иска, записва предния номер, който е на автомобила преди него, гледа този номер и си следи реда. След като излезнат всичките от паркинга и дойде този номер за излизане, тя или той може да излезе от паркинга. Стои си някъде, чака си и си следи номера на автомобила, който е бил преди него. Който иска да влезне, влиза, взима си пейджър, който му се дава на входа, той е с номер и издава аларма. Като му дойде реда, времето, му се издава аларма, пейджърът издава звук, вибрации и той се нарежда за изход. Това е цялата процедура... Засега не сме намерили някакви основателни причини да не мислим, че върви реда. Това е цялата организация, точно заради това камионите да не са на улицата, а да са в паркинга. Който няма желание да бъде в този паркинг, не му се налага някаква, нали насила да му се наложи да присъства вътре в самото съоръжение, може да си вземе реда, както каза колегата и да напусне..."

Радио Видин изпрати въпроси до пресцентъра на АПИ, Областния управител на област Видин, кмета на Община Видин, директора на българо-румънското дружество "Дунав мост Видин-Калафат" и очакваме отговори от институциите за организацията на движение, собствеността на буферния паркинг, целта на инвестицията и други. 

Към този момент единствено от пресцентъра на Община Видин отговориха: "Подробен устройствен план е приет с решение на Общински съвет-Видин, одобрен със заповед на кмета на Община Видин д-р Цветан Ценков. Издадено е разрешение за строеж. Обектът е въведен в експлоатация с акт 16 от 14.05.2024 г. с приемателна комисия на Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК). Площта на имота е 116 394 кв.м. Името на фирмата-собственик е „ДАНУБИЯ ЛОГИСТИК ВИДИН" ЕООД."

Повече може да чуете в звуковия файл. Радио Видин ще продължи да следи темата. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още

Видински ученици се включиха в Световната седмица на предприемачеството

Във Видин ученици представиха свои идеи за бизнес, които са готови да намерят приложение. Така те се включиха в събитията от Световната седмица на предприемачеството , които у нас се провеждат по инициатива на неправителствената организация Джуниър Ачийвмънт за 17-а поредна година. Акцентът в Световната седмица на предприемачеството..

публикувано на 19.11.24 в 16:10

Ученици от гимназията във Владимирово организираха базар с кауза

Благотворителен базар, в помощ на младеж от Брусарци , организираха в Професионална гимназия по транспорт в село Владимирово. За набирането на средства за момчето научават от фейсбук страницата на кампанията, каза за Радио Видин заместник-директорът   Галина Миланова : "Спонтанно решихме да се включим в тази кауза за момчето, което е на..

публикувано на 19.11.24 в 13:33
Снимка: Център за спешна медицинска помощ по въздуха

Хеликоптерна база за медицински нужди ще строят в Габровница

Вертолетна база ще бъде изградена край село Габровница, област Монтана. Министерството на здравеопазването е отправило инвестиционно предложение към Регионалната инспекция по околната среда и водите в Монтана, в него се предвижда изграждане на хангар и вертолетно летище за нуждите на спешна медицинска помощ по въздух, информира Алексиния..

публикувано на 19.11.24 в 12:57

Как ще бъдат използвани парите, дарени от българи в Чикаго

Българи от Северозападна България в Чикаго , САЩ, събраха сумата от 3000 долара н а ежегодна среща, която има за цел да подпомогне отделни културни инициативи. Средствата бяха  предоставени на три читалища във Видин, Враца и Монтана. Идеята за благотворителните инициативи на българската общност в Чикаго се заражда след пандемията, каза за..

публикувано на 19.11.24 в 12:18
Училища за пример 2021

"Заедно в час" търсят новите 40 училища за пример

До 5 декември училищата в Северозападна България имат възможност да кандидатстват и да се включат в обучителната програма „Училища за пример“ на фондация „Заедно в час“.  Това е двугодишна инициатива за професионално развитие на училищни екипи. Програмата е структурирана като цялостно обучително преживяване. Тя включва два големи допълващи се..

публикувано на 19.11.24 в 12:00

Бариатричната хирургия - най-ефективният метод при болестно затлъстяване

Бариатричната хирургия е най-силният и най-сигурен метод за лечение на болестното затлъстяване. Това каза сертифицираният бариатричен хирург д-р Спас Иванов , който работи в столична болница, но периодично провежда консултации във Видин. По думите му 1,5 милиарда души в световен мащаб са с наднормено тегло, като повече от 200 милиона са със..

публикувано на 18.11.24 в 16:35
Проф. Любомир Спасов и Памела от Кула след трансплантацията преди 20 години.

20 години от първата чернодробна трансплантация в България

На 18 ноември се навършват 20 години от първата чернодробна трансплантация в България. Извършва я екипът на проф. Любомир Спасов от Университетска болница "Лозенец" в София. Спасен е животът на 7-месечната Памела от град Кула, Видинско. Операцията продължава близо 15 часа, като на Памела е присаден половината черен дроб на баща ѝ.  20 години..

публикувано на 18.11.24 в 16:01