Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Народният представител от "Възраждане" публикува видеоклип с огромните дупки на пътя между Монтана и Враца

Петър Петров: Пътят Видин-Ботевград се бави заради стремежа към еврозоната

Управляващите не желаят да инвестират в скоростния път, за да намалят изкуствено дефицита и да чакат конвергентния доклад

Снимка: личен архив

Народният представител от "Възраждане" от Монтана Петър Петров публикува видеоклип с огромните дупки, които са се появили по международния път Е-79 между Монтана и Враца. Той обясни, че само за няколко километра по тази отсечка е преброил над 100 дупки, които са предпоставка за пътни произшествия: 

"През последните две години изключително много пъти съм сезирал всеки един министър на регионалното развитие и благоустройството за необходимостта от цялостно преасфалтиране, а не просто кърпене на дупки, за различни републикански отсечки, включително и за въпросната, която се води първокласен, но само на хартия, републикански път. За последните две години съм подал множество сигнали, повечето от тях съм защитавал и от трибуната на Народното събрание. Включително и за този случай, който публикувахме във видео, съм внесъл искания до двама министри. Едно искане до министъра на регионалното развитие освен да го преасфалтират, докато това се случи да направят предупредителна пътна сигнализация, защото шофьорите нямат никакви предупреждения, че там има огромни кратери. Освен това сезирах и министъра на вътрешните работи да сложи патрули, които да регулират движението. Последната информация, която имам, е, че в последствие до село Трифоново, една малка част, е преасфалтирана, но по-голямата част не е пипната, защото всичко в България се прави на парче."

Той добави, че и редица други пътища в Северозапада се нуждаят от основен ремонт.

"За отсечката от Лом до Козлодуй, която попада в моя избирателен район, само за миналата година два пъти съм сезирал както служебния министър Иван Шишков, така и Андрей Цеков, редовния министър, за нуждата от цялостно преасфалтиране на този пътен участък. Миналата седмица с нашия депутат от Враца Ивайло Папов внесохме пък писмен сигнал за състоянието на отсечката Бяла Слатина-Кнежа-Плевен, през която ми предстои да премина утре. И ние, народните представители, пътуваме през тези отвратителни отсечки, които не се ремонтират заради бездействието на АПИ, и също носим този риск да увредим здравето и живота си на тези отсечки. Правим всичко, което е възможно, за да може изпълнителната власт да ги ремонтира."

Петър Петров заяви още, че се надява тежкотоварният трафик да не бъде пуснат отново през старопланинския проход "Петрохан", защото това допълнително ще усложни пътната безопасност в региона.

"Последните две лета участвах няколко пъти в масови протести, инициирани от пътуващи и от местни жители, за да не се допускат тирове. Току що слязох през прохода и все още няма пуснати тежкотоварни камиони. Дано тази заповед, която е от началото на януари, не бъде приведена в действие, тъй като е изключително рисково да преминават тежкотоварни камиони през "Петрохан". В допълнение на това видях, че хоризонталната маркировка, особено в северната част, липсва. Ще внеса веднага искане до министъра на регионалното развитие АПИ да направи съответните обозначения."



Защо се бави вече 6 години строителството на пътя Ботевград-Мездра, което е причината за лошото състояние на обходите и тежките пътни инциденти?

"По същата причина, поради която от 6 години всяко едно правителство се опитва да вкара България в еврозоната. Не желаят да има бюджетни разходи за пътища, тъй като това са най-големите разходи от капиталовите, за да може бюджетното салдо да е с до 3% дефицит, което е условие за приемането на България в еврозоната. Това е причината да не се вършат сериозни ремонти, от каквито обаче се вижда, че имаме жизнена нужда особено тук - в Северозапада. Ако си спомняте, бившият министър обещаваше по време на парламентарен контрол, че пътят ще бъде отворен декември месец. Това не се случи. Сега министърът на регионалното развитие Иван Иванов обещава, че това ще стане юни месец. Там проблемът със свлачищата се оказа, че е сериозен и съм песимист, че ремонтът ще приключи юни месец. За да пътуват българите по хубави и безопасни пътища, трябва да се правят инвестиции, каквито виждаме, че АПИ не прави. Заради това ние от "Възраждане" декември месец внесохме проект за промени в Закона за пътищата, за да може да има т.нар. регресна отговорност на ръководителите на тези институции, които стопанисват пътищата, когато проявяват престъпна небрежност и бездействие да ги ремонтират. Така както във видеоклипа, видян от 250 000 души, с тези дупки, в които ако удари кола, не се знае човекът дали ще оцелее."

Петър Петров добави, че по същата причина закъснява строителството и на останалите отсечки от новия път - Видин-Монтана и Монтана-Враца.

"Правителството не желае да инвестира в скоростния път, който бързо да поеме този наистина сериозен международен трафик. Не желаят да вложат инвестиции, за да се осигури здравето и животът на пътуващите. Вместо това режат всички бюджетни разходи, само и само за да намалят изкуствено дефицита и да чакат конвергентния доклад. Това е причината да не се инвестира в тези наистина важни пътища. Най-големият проблем за възникването на пътнотранспортните произшествия е, че караме по лоши пътища и единствените отговорни за това са правителството и АПИ."

Повече - в прикачения звуков файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Ще объркат ли двойните цени търговци и потребители?

Периодът на двойно обозначаване на цените ще бъде една година, като той вече започна на 8 август. В този период цените в левове и в евро се поставят в непосредствена близост, изписват се ясно, четливо, с еднакъв по размер, вид и цвят шрифт. Със същия размер, вид и цвят на шрифта трябва да бъде изписана и валутата на съответната цена. В..

публикувано на 13.08.25 в 10:45

Ще замирише ли на асфалт това лято в Северозапада?

Близо 200 млн. лева обявиха, че ще вложат в ремонти, строителство и дълготрайни активи тази година трите областни центъра на Северозападна България. Изпълняват ли по график строително-ремонтните дейности? Помислено ли е и за по-малките населени места? Има ли спънки за изпълнението на капиталовата програма на общините?  Капиталовата програма на..

публикувано на 12.08.25 в 13:10

Защо ни трябва специализирана летателна техника за гасене на пожари

България е обхваната от пожари. При някои от тях изгоряха домове на хора, други унищожиха гори и реколта. За да може да се справи с огнената стихия, България поиска помощ по въздуха съгласно Механизма за подпомагане на Европейския съюз. Липсата на специализирана летателна техника прави борбата с огнената стихия бавна и неефективна. Затова..

публикувано на 11.08.25 в 14:47
Любен Иванов

Любен Иванов: 15 години ГЕРБ унищожаваше Северозапада в интерес на ДПС

Четири вота на недоверие, скандали, арести, договорени средства по ПВУ, както и продължаващи сътресения в ДПС, белязаха политическия сезон, фокусиран почти изцяло върху Еврозоната.  Правителството на Росен Желязков обещава, че ще следва и занапред заявените приоритетите, докато протестърските настроения се засилват през горещото лято...

публикувано на 07.08.25 в 10:25
Ваня Василева

Ваня Василева: Господин Пеевски подкрепи моите усилия за развитие на инфраструктурата в нашия край

"Считам, че започнах работата, която е най-важната за хората от нашия регион: това, което бях договорила да започне, защото 3-4 години беше замразено всичко по проекта относно пътя, който трябваше да бъде до Видин. Така чаканата магистрала визирам. Не знам дали точно магистрала ще бъде в истинския смисъл, но поне да бъде този път, който беше започнат и..

публикувано на 07.08.25 в 10:00

Кои летни дестинации избират жителите на Северозапада?

Българските граждани са пътували значително по-често в чужбина през юни 2025 година, показват последните данни на Националния статистически институт (НСИ). Регистрирани са близо 944 хиляди пътувания - с над 10% повече спрямо същия месец на предходната година. Нарастването обхваща всички основни категории цели на пътуване, включително..

публикувано на 06.08.25 в 10:45
Петко Петков

Петко Петков, "Галъп": Скандали, но и нормализация белязаха парламентарния сезон

Политическите процеси у нас постепенно се нормализират и правителството има шанс да управлява пълен мандат. Това каза в "Посоките на делника" изпълнителният директор на социологическата агенция "Галъп интернешънъл болкан" Петко Петков в коментар за края на парламентарния сезон. "Въпреки скандалите и вотовете на недоверие, парламентът работи,..

публикувано на 05.08.25 в 13:19