Въпреки предизвикателствата, породени от безпрецедентната криза, много институции и професионалисти продължиха да служат на общностите, като измислят нови начини за осигуряване на достъп до култура. След като бяха затворени от наложените мерки, те не само започнаха да използват по-активно съществуващите си онлайн ресурси и страници в социалните мрежи, но и доставиха ново съдържание – виртуални изложби, кураторски дискусии и 3D обиколки на галериите им чрез стрийминг платформи. Появила се само няколко месеца преди пандемията столичната галерия„Little Bird Place“ доказва, че има начини.
„Ние от самото начало тръгнахме с представянето на авторите на наши изложби в международни арт платформи и в този смисъл ние бяхме прокативни.“ – казва Росен Узунов, собственик на галерия „Little Bird Place“, София. „Имахме и хубав сайт с възможност за 3D турове. Това, което направихме през пандемията е, че въведохме и някои нови инициативи като тази – хората да могат да вземат изкуството вкъщи, да му се наслаждават известно време и след това да решат дали да го купят – така наречената Art and home инициатива. Това, което наблюдавахме ние е, че се увеличиха потребителите на изкуство в интернет. Може би хората се ограничиха от друг вид емоционални или визуални дразнители и се съсредоточиха малко повече в изкуството.“ – казва Росен Узунов.
Тенденцията, която изпъква в общинските галерии в по-малките градове в страната е върху отлива на публика от галериите. Целта на тези галерии не пада върху продажбите, а по-скоро върху възможността за достъп до култура и живото съприкосновение с изкуството. „Нашите най-редовни посетители са хора в зряла възраст или от по-възрастното поколение и ми се струва, че по някакъв начин, за съжаление, пандемията ги отдалечи от галерията.“ – споделя Иван Милушев, директор на Общинска художествена галерия – Благоевград. Но все пак той е оптимист и усилията на него и екипа са насочени към връщането на хората в галерията с интелектуални удари, както ги нарича Иван Милушев – силна програма с интересни автори, които не са гостували в Благоевград или неща, които не са гледани досега.
Инициативен комитет от магистър-фармацевти обявява началото на мащабна национална кампания за насърчаване на здравословния начин на живот и профилактиката. Под мотото „Фармацевтите от семейните аптеки се грижат за теб – движи се към здравето си!“ и „Силата е в движението – имунитетът е твой съюзник!“, инициативата ще предложи поредица от..
Битката за геополитическото позициониране на България върви 35 години. Страната ни взе решаваща посока след Виденовата зима, но оттогава насетне не са спирали опитите да бъде препятствана нашата пълноценна евроинтеграция. Особено актуална е тази битка сега, защото с приемането ни в Шенген и в еврозоната този процес ще бъде завършен до степен на..
Смъртността на пчелите в България достига до 70-100% на отделни места, в Северозападна България, а прогнозата на пчеларите е, че през тази година броят на пчелните семейства ще намалее наполовина. Те настояват за ограничаване и строг контрол на пестицидите, които убиват пчелите, но подронват здравето и на човека. Ако не се предприемат мерки,..
На 18 май отбелязваме Международния ден на музеите, честван за първи път преди 43 години. Целта на празника е да се повиши информираността и ролята на музеите в обществото, защото музеите са важно средство за културен обмен, обогатяване на културите и развитие на взаимно разбирателство и сътрудничество между народите. Решението на 18 май..
Стартира кампания за безплатен микроблейдинг на жени, които са преминали през химиотерапия и са загубили веждите си в борбата с онкологично заболяване. Кампанията е под надслов „Красота с кауза – Плати с усмивка“. „Винаги съм се възхищавала на силата на жените, които преминават през това предизвикателство. Видях колко дълбоко може да се..
Фолклорна формация „Накит“ от Благоевград се завърна със специалната награда от международния фестивал „Бакши“ в град Хива, Узбекистан, който се провежда през две години. Нашите музиканти и певици се съревноваваха с професионални състави от 45 страни. Имало голяма конкуренция, защото всички били професионалисти. 30-минутната програма..
Заедно в града – това е новата акция на „Ела и ти“. Фондацията доказа, че планините в България могат да са достъпни и за хората със затруднени и напълно ограничени физически възможности. Гергана Дойчинова, която е двигателят на каузата и обедини сърцати доброволци от цялата страна, показа, че невъзможното изкачване е възможно вдъхновение за..