През тази година, в кампаниите за „Черен петък“, Коледа и Нова година, търговците няма да могат да прилагат стария трик „намаление в намалението“. Познатият през годините некоректен подход отиде в историята с въведените промени в Закона за защита на потребителите. Това съобщи за Радио Благоевград Габриела Руменова, експерт в сферата на потребителската защита и създател на онлайн платформата „Ние, потребителите“.
„Преди време наблюдавахме следното явление – търговците преминаваха от едно намаление в друго, от есенните промоции, през „Черен петък“, който вече започна, за други предстои, към коледно-новогодишните и чак до януарските. Търговците сумираха процентите и към края на тази „композиция“, ако можем така да кажем, намаленията можеха да стигнат до 80 или 90%, без реално обаче да са такива, защото, ако се изчислят тези проценти от реалната цена, от която е тръгнало намалението, от септември да речем, то със сигурност сметката няма да е вярна, спрямо цената, на която се продава стоката“ – обясни Габриела Руменова.
Тя даде пример с едно яке, което, ако е струвало 100 лева, през септември е било намалено с 20% и е станало 80 лв., през „Черен петък“ е намалено с още 40%, и така се сумират всички проценти до края на всяко следващо намаление, които всъщност, са нереални.
„Сега, изискването за обозначаване на намалението, е процентът да се изчислява от първата цена, от която е тръгнало намалението, тоест, от тази от нашия пример от септември месец. А преди, търговците изчисляваха всеки следващ процент от последната прилагана цена и сумираха изкуствено процентите. Проверката на тази нелоялна търговска практика изискваше много време и действия, затова законодателят е решил да въведе тази промяна“ – допълни още експертът по потребителска защита.
Габриела Руменова обърна внимание на някой маркетингови трикове, които прилагат търговците, особено по отношение на времето за пазаруване.
„Създават се сайтове специално за кампаниите „Черен петък“ или пък оферти във вече съществуващи електронни магазини. Поставят се броячи, които ни казват, че валидността на предложението изтича след един час или денонощие. Това е начин да ни подтикнат бързо да вземем решение и да не търсим още предложения на други търговци. Ако се поддадем, може да направим необмислена покупка, която излишно да натовари бюджета ни“– за това предупреди още Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“.
Тя припомни, че когато пазаруваме онлайн, на първо място е важно да се уверим, че сайтът е безопасени легитимен. На второ място да сравняваме цените ида не прибързваме с покупките.
Чуйте подробностите в интервюто на Биляна Славчева с Габриела Руменова:
Планината е за всички – без бариери. Това е на само призив, а дългогодишна мисия за Гергана Дойчинова и екипа на „Ела и ти“. След дарителска кампания бяха събрани нужните средства за закупуването на три специализирани колички. С тях деца и младежи с увреждания, както и трудноподвижни хора, могат да стигнат до планинските върхове, разбира се, с..
След протеста и контрапротеста заради сигнала на родилка за агресия в Майчин дом на дневен ред излезе наболял за обществото проблем за етиката между пациенти и медицински специалисти, като този случай отвори полюсни позиции и още въпросителни. Акушерството е трудна и отговорна, но същевременно и благородна професия, изискваща търпение и..
Бретонски палачинки, кроасани, лавандулова лимонада и френски сирена, поднесени сред уютния и пъстър колорит на благоевградското село Рилци. Този културен мост между българската и френската култура подариха на благоевградската публика Маргарита Георгиева, заместник-председател на Алианс франсез, и Елена Арнаудова. С подкрепата на Община Благоевград те..
Дните 15, 16 и 17 юли са известни в българския народен календар като Горещници. Тези три дни са свързани с почитание към огъня. Вярвало се, че който работи през тези дни, то снопите му на нивата се запалвали сами, защото огънят слизал от небето. Считали, че който не празнувал Горещниците, къщата му изгаряла. Тези дни се съблюдавали..
Припомняме, че през пролетта на тази година една от най-големите световни тютюневи компании стартира пилотен проект у нас, осъществяван от Национална асоциация на тютюнопроизводителите (НАТ-2010) и компанията за преработка на суров тютюн Сокотаб. Проектът включва експерименталното изпитване на три нови за България сортове едролистен тютюн, като..
За поредна година Общинският исторически музей в Брезник, съвместно с Центъра за работа с деца в града, организират инициативата „Ваканция в музея“. Целта е децата да се забавляват, участвайки в различни дейности като рисуване, тъкане, изработване на глинени съдове и на традиционни местни печива. Идеята е по този начин малчуганите да добиват..
През изминалите дни една публикация на майка в социалните мрежи разбуни духовете и раздели обществото. Наскоро родила жена сподели в личния си профил във Фейсбук, че е получила грубо отношение и дори физическа агресия от лекарския екип, който е бил отговорен по време на раждането и. Последваха протести в защита на лекаря, както и контрапротест в..