Резултатите от проверките на пътищата у нас излизат дни преди изборите и тежестта им не е такава, каквато би могла да бъде, защото проблемът се политизира. Това е становището на Института за пътна безопасност. Оттам коментираха и посочения в доклада като най-фрапиращ случай с обходния път на град Ахелой, където от взетите 32 сондажни ядки, 22 не отговарят на проектните и нормативни изисквания. Ако проектните изисквания са за 21 см дебелина на асфалта, с допустимо отклонение 10% , или 19 см толеранс, имаме участъци с асфалтово покритие около 15 см., посочиха от МРРБ.
Предишни министри за същия път за Ахелой са извадили друг резултат, защото Институтът за пътища и мостове е правил такива проверки на този път и преди това. И за да бъде приет в експлоатация те са извадили резултати, различни от тези, които са сега, коментира Богдан Милчев, председател на УС на Института за пътна безопасност:
„Когато се прави проверка във връзка с гаранцията, министърът и Институтът за пътищата и мостовете трябва да докажат, че по време на експлоатацията този път се е повредил. А това, че е по-дебел или по-малко дебел асфалта, ако пътят не е повреден-ще влезем в спор между строителя и възложителя, защото строителят ще каже, че пътят си е бил в нормите, когато са го предали и ще извади документите. Сега се вадят други документи, т.е. тук говорим, че някой извършва престъпление, което означава, че трябва да се води разследване и да се докажат виновни за тези 5 сантиметра разлика, за които говори министърът. Което пък ще означава, че докато се води разследване няма да се прави нищо по този път.“
Министър Андрей Цеков е първият, който прави проверка на пътищата, където все още нещо може да се поправи, но той не е готов да извърши революционните промени, които българското общество очаква, посочва Богдан Милчев:
"Той казва-трябва да подобрим инвестиционния контрол, т.е. АПИ да прави по-качествен контрол, само че как ще го направи като хората, които правят контрола, са същите, които са правили контрола, когато пътят на Ахелой е бил приеман?"
Според Милчев министърът трябва да създаде условия за прозрачност и повече граждански контрол, да се раздели с директорите на правата дирекция, дирекциите за анализ и оценка на риска, за пътната безопасност, както и да направи оценка на риска за най-опасните пътища, поддържани от АПИ и според тази програма да е ясно за какво се харчат парите, така че след годината загиналите на пътя да са с 50 или 100 по-малко.
Повече чуйте в звуковия файл.
Министерството на туризма изплати 4,063 млн. лева на хотелите и почивните бази, които са настанили украински граждани, получили временна закрила в България, и осигурили им подслон и храна. Средствата покриват разходите им за месеците март, април, май и юни 2024 г. Те са по Програмата за хуманитарно подпомагане на разселени лица от Украйна с..
Регистрираните като земеделски стопани имат право да изберат как да бъдат облагани доходите за дейността им, напомни Националната агенция за приходите 13 работни дни преди изтичането на срока. До края на декември те могат да заявят това чрез декларация, която ще важи не само за 2025 година, но за пет последователни данъчни години. Декларацията е по чл...
С европейско финансиране ще се следи за чистотата на Черно море, регионът ще се опазва от пожари и бедствия. Двата български проекта са финансирани от Програма Интеррег NEXT „Черноморски басейн“ 2021-2027. Те получиха статут на стратегически обекти заради значителния им принос и са отличени като особено добър пример за сътрудничество. Те ще бъдат..
Периодът януари – септември 2024 г. е рекорден за българския туризъм по брой регистрации на туристи, брой нощувки и приходи от тях, според данните на Националния статистически институт. „В този период общият брой туристически регистрации е 7,5 млн., като ръстът спрямо същия период на 2019 г., е 9,4%. Увеличението на туристите в морските области е с..
Възможно е цената на тока да се увеличи в рамките на настоящия отоплителния сезон, стана ясно по време на изслушване на служебния министър на енергетиката Владимир Малинов. Той не се ангажира с конкретна прогноза: "Опасност за режим на тока в България няма! Друг е въпросът каква ще бъде цената! Предвид повишената консумация на електрическа енергия от..
Българското движение „Син флаг“ обявява началото на кампанията за кандидатстване за едноименното световно екоотличие за новия сезон. До 20 януари процедурата е отворена за концесионерите и наемателите на морски плажове. Едва 7% от близо 300 плажове у нас кандидатстват за наградата „Син флаг“ за разлика от нашите туристически конкуренти..
НАП изпраща имейли на 962 граждани, за които има информация, че в периода 2018 до началото на 2023 година са получили доходи от създаване и споделяне на съдържание в онлайн платформа, която се свързва с публикуване на съдържание за възрастни, но са пропуснали да ги декларират. Те трябва да обявят доходите си в рамките на две седмици от получаване..
НАП изпраща имейли на 962 граждани, за които има информация, че в периода 2018 до началото на 2023 година са получили доходи от създаване и споделяне на..
През зимния период на 2025/26 г. ще започне рехабилитацията на пистата на Летище Бургас, информират от „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД. Това..
С европейско финансиране ще се следи за чистотата на Черно море, регионът ще се опазва от пожари и бедствия. Двата български проекта са финансирани от..