Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Започва прием на заявки от работодатели по проекта „Започвам работа - Компонент 3 „Заетост“

Снимката е илюстративна.
Снимка: БГНЕС

Прием на заявки от работодатели по проекта „Започвам работа - Компонент 3 „Заетост“ започва от днес, съобщават от Агенцията по заетостта. Предвидено е по проекта да бъдат включени в заетост над 14 000 души, а продължителността му е до края на 2026 г. От днес работодателите ще могат да подават заявки по проекта в рамките само на един месец - до  07 април включително. Електронната заявка, която трябва да се попълни, ще бъде достъпна на официалната интернет страница на Агенцията по заетостта. 
След изтичането на този едномесечен период Агенцията ще извърши класиране на заявките по реда на тяхното постъпване и при наличие на остатъчен финансов ресурс проектът ще бъде отворен за кандидатстване за нов период.
Целевите групи, които могат да се включат в проекта са неактивни и безработни хора, включително и тези в неравностойно положение и с трайни увреждания (с установена степен на намалена работоспособност/вид и степен на увреждане 75% и над 75%).
Срокът на субсидирана заетост на наетите в рамките на проекта хора се определя на база принадлежността им към някоя от следните категории:
  • безработни и неактивни лица - за период до 6 м;
  • безработни и неактивни лица в неравностойно положение - за период до 12 м;
  • безработни и неактивни лица с трайни увреждания - за период до 24 м.
Средствата, които ще се възстановяват на работодателите по проекта са под формата на единични разходи. А работодателите, които запазят заетостта на наето от тях лице след изтичане на съответния период на устойчива заетост, ще получат допълнителни еднократни стимули под формата на стандартна таблица за единица разход.
Заявки за свободни работни места могат да подават работодатели от реалния сектор, включително Общини и общински предприятия. За да се постигане в максимална степен основната цел на проекта, са поставени допълнителни условия, на които да отговарят кандидатите - работодатели, за да бъдат одобрени за участие. 
По проекта ще се прилагат прагове от максимално допустим брой свободни работни места, които може да заяви един работодател - в зависимост от процента регистрирана безработица в общината, на чиято територия се разкриват работните места. 

По публикацията работи: Петя Михова

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"За" и "против" увеличението на цената на платеното паркиране в Бургас

Платеното паркиране в града е една от най-горещите и спорни теми в Бургас, тя винаги буди дебати и много коментари. И това се отнася както за цената, така и за самото зониране. Миналата година имаше нови предложения за изменения на зоните и въвеждането на червена, но до обособяването й така и не се стигна. Паркирането беше завишено от 1 лев на 1.30..

обновено на 22.01.25 в 18:50

Над 6000 търговски дружества са начислявали погрешно ДДС от 9%

Над 6000 дружества, собственици на търговски обекти, са начислявали погрешно 9% ДДС вместо 20% след 1 януари, съобщиха от Националната агенция за приходите (НАП).  Щетата за бюджета е над 1 милион лева.  През първата седмица на новата година фискалните устройства в търговските обекти, където са установени нарушенията, са издали общо 631 391 фискални..

публикувано на 22.01.25 в 16:34

Разширяват защитена зона "Силистар"

Седемчленна комисия, назначена със заповед на директора на РИОСВ Бургас, взе решение да се увеличи площта на защитена местност "Силистар". П редложението е на Асоциацията на парковете в България. В него бе предложено включването на пет поземлени имоти, съгласно Кадастралната карта и кадастралните регистри на с. Резово община Царево...

публикувано на 22.01.25 в 16:00

Предприятията подават декларация за дължими данъци за края на 2024

До края на януари 2025 година предприятията и самоосигуряващите се лица, които през четвъртото тримесечие на 2024 година са изплатили на физически лица доходи по извънтрудови правоотношения, наем или доходи от други източници по чл. 35 от ЗДДФЛ и са удържали авансов данък върху тези доходи, трябва да подадат декларация за дължими данъци по чл. 55,..

публикувано на 22.01.25 в 12:30
Снимката е илюстративна

Информационна кампания за иновативните грантове за малки и средни предприятия

Стартира информационна кампания за представяне на процедурата „Малки иновативни грантове за малки и средни предприятия“ от Програма „Научни изследвания, иновации и дигитализация за интелигентна трансформация“. Мярката е с бюджет 25 млн. лв.  Насочена е към микро-, малки и средни предприятия и е под формата на фиксирани грантове за предоставяне на..

публикувано на 22.01.25 в 12:05

Дейностите по извозване и третиране на отпадъците в Царево ще бъдат малко над 5 млн.лв

Общинският съвет в Царево одобри план-сметката за услугите по транспортирането на битови отпадъци до съоръженията и инсталациите за тяхното третиране. Планираните приходи от тази дейност са 5 030 000 лева, според разчетите на Общината. Толкова са и предвидените разходи по тях. От тези средства 3 650 000 лева ще са от такса битови отпадъци за..

публикувано на 21.01.25 в 15:20
Нефтената рафинерия Лукойл Нефтохим Бургас

Икономисти и енергетици призовават държавата да купи рафинерията в Бургас

Според официални съобщения интерес към рафинерията в Бургас имат компании от Казахстан, Азербайджан, Унгария и Катар. По този повод енергетици и икономисти изпратиха писмо до институциите заради казуса "Лукойл". За БНР Евгений Кънев обясни, че "Предстои да видим кой ще бъде избран, но, според мен, е много слабо вероятно да не бъде избран..

публикувано на 21.01.25 в 15:05