Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Георги Тръпков: Ресторантьорството не е пица на парче

Снимка: ЕПА/БГНЕС

В момента всеки се упражнява на тема ДДС в ресторантьорството, но без аргументи за връщане на 20%.

Това заявява Георги Тръпков, хотелиер и ресторантьор с повече от 40 години практика, собственик на първия частен хотел в Поморие.

Ресторантьорството не е пица на парче, не е дюнер кебап, подчертава той.

"За една продукция от 25 лева се грижат 6-7 човека персонал. В една аптека се прави от един човек или от двама."

Ресторантьорският бизнес не е конвейер – печеш и даваш. Браншът е трудоемък. Поради тази причина в почти цяла Европа ДДС върху ресторантьорството е наполовина на цялата ставка, пояснява Тръпков, като акцентира върху спецификата на бранша.

По думите му, зад цената, която плащаме ние като клиенти в един ресторант, стои цяла верига от дейности и хора, които ги извършват. В цената се съдържа трудът на снабдители, готвачи, сервитьори, бармани.

Заготовката е четири до пет пъти повече от времето, в което реализираш продажба, коментира Георги Тръпков в предаването "Преди всички".

Повече по темата чуйте в звуковия файл.
По публикацията работи: Яна Боянова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Трудна година отчитат лозарите от община Стралджа

С високи изкупни цени, но ограничени количества започна гроздоберът в община Стралджа. Голяма част от  лозовите масиви бяха засегнати от ниските пролетни температури и сланите, пожари унищожиха над 2000 декара лозя през лятото.  Втора изключително трудна година за лозарите от региона, тъй като климатичните аномалии продължават, а пожарите унищожават..

публикувано на 10.09.25 в 09:10

Държавен фонд „Земеделие“ отваря допълнителен прием по схемите „Училищен плод“ и „Училищно мляко“

Държавен фонд „Земеделие“ отваря допълнителен прием по схемите „Училищен плод“ и „Училищно мляко“, съобщават от ведомството.  В периода 9 септември – 11 септември 2025 г. могат да се подават заявления за одобрение на заявители по училищните схеми за доставка на плодове, зеленчуци, мляко и млечни продукти през настоящата учебна година 2025/2026 г. Целта е..

публикувано на 08.09.25 в 17:00

С писма и обаждане по телефона НАП напомня на граждани да декларират доходите си

НАП стартира информационна кампания спрямо физически лица, за които има данни, че през 2024 година са получили  доходи от хонорари, земеделски субсидии, суми от наложени платежи от продажби в Интернет, наеми и др., но са пропуснали да ги декларират. Над 27 000 лица ще получат писма, имейли или обаждане по телефона, като гражданите трябва да обявят..

публикувано на 05.09.25 в 14:00

Царево предпочитано от висок и среден клас туристи, отчитат успешен сезон

Успешен туристически сезон отчитат в община Царево. Курортните места в района се утвърждават като дестинация за висок и среден клас туристи , каза кметът Марин Киров. Традиционно те са предпочитани от летовници от България, както и от гости от Полша, Чехия, Германия, за първи път и от Дания. Киров коментира:„ Успешен сезон в продажбата на..

публикувано на 05.09.25 в 09:30

КНСБ: Разлика от 20 до 70% между цена на едро и дребно на основни храни

Разлика от 20 до 70% между цена на едро и дребно на основни хранителни стоки е установило наблюдение на КНСБ . Това обяви президентът на синдиката Пламен Димитров.  От структурата потвърдиха, че стоят твърдо зад увеличението на минималната работна заплата на 1213 лева от 1 януари. Експертите са  категорични, че няма връзка между повишението на..

публикувано на 04.09.25 в 15:55

Владимир Крумов: Стартираме кампанията за удължаване на сезона по Южното Черноморие (ОБНОВЕНА)

Министерството на туризма съвместно с Областната администрация на Бургас стартира „ДългоЛятие“ – първата инициатива, която цели да удължи туристическия сезон на Южното Черноморие и да покаже, че регионът има какво да предложи и извън традиционните летни месеци. Кампанията представя Южното Черноморие като дестинация, която съчетава..

обновено на 04.09.25 в 13:51

Несебър начело в класация на "Дейли мейл" за плажна дестинация

Несебър, един по-малко известен морски скъпоценен камък в България, пълен с бели пясъчни плажове, стар град, включен в списъка на ЮНЕСКО и достъпна храна и напитки, така гласи анотацията за българския черноморки курорт в статия на вестник "Дейли имейл“, който, в сътрудничество с easyJet, го поставя начело в своята класация за най-достъпни плажни..

публикувано на 04.09.25 в 12:25