На 31 март имах възможността да присъствам на дългоочакваната премиера на операта “Манон Леско” на Пучини в Миланската Скала. Шедьовърът на композитора бе представен в нова продукция, която ни върна към световната премиера на произведението от 1893 г. в Театро Реджо в Торино. Премиерата в Ла Скала бе и поредно потвърждение за стремежа на музикалния директор на театъра и диригент на операта, Рикардо Шайи, да постави на сцена възможно най-много произведения на Пучини.
Напълно заслужени бяха бурните аплодисменти на публиката за брилянтното дирижиране на маестро Шайи! Постановката бе на възпитаника на Кембридж и директор на Welsh National Opera David Pountney, дебютирал в Ла Скала през 2003 г. с “Хитраталисичка” на Леош Яначек. “Неслучайно реших действието да се развива на гара от 19 век” – коментира Pountney. Режисьорският избор и сценографията на Leslie Travers бяха внушителни! Обичайните освирквания, долитащи от ложата към спектакли, различни от оригинала и този път не пощадиха режисьора, сценографа, както и избора на костюми на Marie-Jeanne Lecca. Обръщайки се в недоумение към ложата, Pountney, дали по невнимание или от силно вълнение за миг изчезна…потъвайки в мястото на суфльора и в тази комично-драматична ситуация бе издърпан от певците, без особени последици.
В ролята на Манон Леско бе сопранът от Уругвай Мария Хосе Сири. Завършила Консерваторията в Париж, с дебют в Ла Скала през 2009 г. с “Аида”, аплодирана от публиката в “Мадам Бътерфлай” на откриването на сезон 2016-2017г., Сири получи изключително висока оценка за своята силна изява на Миланска сцена. Дебютирал с “Бохеми” през 2005 г., Масимо Кавалети ни очарова със своя Леско, а овациите на публиката бяха признание за чистото изпълнение и вокална техника на възпитаника на Академията на Ла Скала. Поредно блестящо представяне за Марсело Алварез, който бе в ролята на Де Грийо. Силно сценично присъствие и перфектна дикция бяха водещи в изпълнението на аржентинския тенор. С дебют в Ла Cкала през 1999 г., басът от Неапол Карло Лепоре ни покори със своя Жеронт. Аплодисментите бяха и за носителя на наградите “Вочи Вердиане” за 2015 г. и “Пепита Ембил” за 2017 г. Марко Чапони, който се изяви блестящо в ролята на Едмонд.
Спектакълът завърши с няколко минутни аплодисменти за маестро Шайи и завръщането на миланска сцена на шедьовъра на италианския композитор, както и за целия целия звезден изпълнителски състав на операта.
„Дали любовта е „сляпа“ или е от „пръв поглед“ – това могат да кажат хората, които виждат. За нас любовта е това, което е на сърцето и на душата“. Така незрящият актьор Андриян Асенов описа любовта в предаването „Любими празнични истории“. Заедно с него беше любимата му Радостина Павлова, преподавател по пеене и пиано, също незряща...
Kак празниците осмислят живота ни , как ни свързват с традицията и ни дават сили да вървим напред? С поета Бойко Ламбовски разказваме за връзката между духовното и материалното , за литературата като прозорец към душата и как в творчеството можем да намерим утеха и вдъхновение. Бойко Ламбовски е поет, преводач и есеист, човек, който с думите си..
"За всеки влак си има пътник, но когато нещо е истинско, когато е направено със сърце и любов, зрителят го приема ". Това каза пред БНР един от най-обичаните актьори в Плевен Георги Ангелов. "С годините театърът се е променял. Всяко поколение носи своето ново. Всяко поколение, което идва, носи новите изразни средства, новото..
На 24 януари е премиерата на новия български игрален филм „Клас 90“. Наскоро излезе и трейлърът на лентата, в която участват все известни наши актьори. Съученици, дипломирани от гимназията през 1990 г., празнуват годишнина от завършването си в малък хотел в планината. Очакваният купон, на който да си спомнят младостта, за много от тях се..
Музиката е неговият живот от четири годишен. Композитор, аранжор, пианист, певец, той е и един от най-известните диригенти днес у нас. Това е Георги Милтиядов , когото публиката винаги дълго аплодира на сцената. Всяка среща с неговото творчество е вълнуваща и се превръща в музикален празник. През годините сме свикнали да го виждаме на..
Светла Тошева е литературовед, посветила много оригинална статията за поезията на Христо Смирненски. Заглавието е " Живописната палитра в поезията на Христо Смирненски" в седми том от " Известия н На Националния литературен музей". Гледната точка на госпожа Тошева, а и на други имена в литературата,цитирани от нея, е, че лириката на Смирненски се..
Творчеството е проявата на висшето в човека, начинът му да предаде своето виждане за света, да го направи по-красив и да го сподели с другите. Затова и Маслоу в пирамидата на човешките потребности поставя творчеството като най-високото стъпало в нуждите на личността. Творчеството е различен начин да се свържеш с другите, да им покажеш част..
За първи път се внася Закон за бюджета, който не отговаря на законодателната рамка , т.е. той е незаконосъобразен и не би трябвало да може да бъде..
Община Русе дължи отчет за парите от частния паркинг на Дунав мост . Това каза в предаването "Нещо повече" журналистката и политически наблюдател..
Докато политиците се месят и само когато има авария, само тогава говорим за енергетиката, нищо ново не ни очаква . Това каза пред БНР Рамадан Аталай,..