В много голямо музикално събитие се превърна премиерата на операта „Орфей и Евридика“ от Глук на сцената на Античния театър в Пловдив в програмата на летния фестивал Opera Open.
За него пътувах специално до Пловдив. Много обичам стария град! Много обичам да влизам във величествения Античен театър. Но когато той е препълнен с публика, с хора, която не спират да се снимат за спомен на фона на красивата гледка и разговарят на най-различни езици, усещането е наистина магическо! В този момент, въпреки всички досегашни неудачи, свързани с „Пловдив Европейска столица на културата 2019“, почувствах Пловдив наистина европейски културен център! Огромният зрителски интерес беше предизвикан – напълно заслужено, от премиерата на операта „Орфей и Евридика“ на Глук – постановка на италианския режисьор Стефано Пода. Един голям творец с изключително естетическо чувство. Той беше автор на режисурата, сценографията, костюмите и хореографията. Дори само снимките от спектакъла, които публикувах в социалната мрежа facebook, предизвикаха възторжени реакции. Използвайки цветовете бяло, бежово, червено и черно, естествените материали и енергии вода, пясък и огън, той пресъздаде много впечатляващо представата за света в мита за Орфей и Евридика. В навечерието на премиерата беше споделил: Защо митът за Орфей съществува вечно? Защото говори за корените на човека, за всекидневния цикъл, за мъката, за раздялата… За мен е много важно да използвам това изключително пространство и толкова символично, за да може зрителят да види на сцената не историята на Орфей и Евридика или моята работа, а да види историята на собствения си живот или може би една по-широка, по-универсална, по-дълбока история“. Наистина го постигна! Много красиво! Пластиката на древногръцкия хор /хора и балета на Пловдивската опера/ го преобразяваше в различни живи картини, сред най-впечатляващите беше визуализацията на огнените пламъци. Стефано Пода изгради един едновременно класически като естетика и съвременен като внушение спектакъл, истинско зрелище в добрия смисъл на думата. Музикантски, този спектакъл на Пловдивската опера също беше на европейско ниво. В главните роли на Орфей и Евридика гледахме италианския контратенор Антонио Джованини и българския сопран Мария Радоева, възпитаничка на школата на Райна Кабаиванска. Те изградиха силно и вокално, и артистично своите герои. Мога да кажа най-добри думи и за хора на Пловдивската опера, подготвен от маестро Драгомир Йосифов, и за цялостното музикално ръководство на диригента Лучано ди Мартино.
В звуковите файлове чуйте различни гледни точки от международната публика, сред които споделеното от втория диригент на хора на катедралния храм „Св.Александър Невски“ Татяна Христова и от изпълнителния директор на НБУ д-р Георги Текев, както и интервюто на Светлана Димитрова с италианския контратенор Антонио Джованини, записано след като той спечели престижна международна награда и в навечерието на премиерата на сцената на Античния Театър.
Българинът Стоян Караиванов е новият носител на Бандонеоновата награда на германския град Крефелд за 2025 г. Призът е учреден през 2018 г. в чест на важното място на града в историята на този инструмент - през 1821 г. именно там е роден изобретателят на бандонеона Хайнрих Банд. Първата наградена е изпълнителката Джудит Бранденбург,..
Театралната формация “Паспорт“ рядко използва пиеси или готови сценично музикални произведения в своя репертоар. Най-често в тяхно изпълнение “оживяват“ книги. Израел също има свой писател, лауреат на наградата “Букър“ – Давид Гросман /Романът му “Един кон влязъл в бар“е преведен на български език от Емилия Юлзари /. През август миналата..
Елитната българска трупа за съвременен танц Балет “Арабеск“ кани своята публика на 21 февруари от 19 ч. в Националния музикален театър “Стефан Македонски“ на премиерата на “Алиса в страната на чудесата“. “Артистите от Балет “Арабеск” пресъздадоха фантастично моята представа за произведението. Талантливи балетни артисти от Националното училище за..
Какво вълнува фризьор, политик и журналистка, загубили живота си и срещнали се в… пъкъла ? За това разказва новата постановка "Клюки от Ада", споделят за "Понеделник вечер" актьорите Ангелина Грозева, Васил Алексов и Мирослав Митков, който е и режисьор на представлението. Ангелина Грозева , която е в ролята на журналистка в представлението..
Все по-малко разбирам какво се случва в света! Това каза пред БНР актьорът Самуел Финци, номиниран "Икар" за водеща мъжка роля за Шайлок във "Венецианският търговец" от Уилям Шекспир, реж. Явор Гърдев, Народен театър "Иван Вазов". "Просто съм онемял, защото имам чувството, че все по-малко разбирам какво става около мен и респективно в света...
В 18-ото издание от 32-я сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: - Акцент в столичния афиш през изминалата седмица: Концертът на Софийската филхармония с изпълнение на Концерта за цигулка "Offertorium" от София Губайдулина и “Стабат Матер“ от Джоакино Росини - Преди..
Най-голямото събитие в областта на музикално-сценичните изкуства у нас през месец февруари е гастролът от 6-и до 11-и февруари в зала 1 на НДК на наследника на оригиналната продукция от 1998 г. на мюзикъла “Парижката Света Богородица“ от Рикардо Кочанте, при това с една от звездите в главните роли в нея – канадският артист Даниел Лавоа като..
Дългогодишният творчески тандем маестро Йордан Камджалов и маестра Мая Василева се впускат в ново професионално предизвикателство. Мая Василева..
Случай като този от село Брезе следва да бъде сигнал . Той трябва да ни покаже, че промяна трябва да има и по отношение на законодателството, и по..
" В момента Десислава Иванчева е заплашвана с убийство от жена, която лежи доживотна присъда, и никой нищо не прави ". Това съобщи пред БНР..