Разстоянието между Павликени и Бяла черква разстоянието е 1000 крачки – то може да бъде изминато безплатно, ако се ползва общинската пешеходна алея и платено – с автомобил или с автобус по третокласния републикански път. Пред тази дилема всекидневно са над 2000 жители на Бяла черква и с. Росица.
Местните определят ситуацията като парадоксална и не приемат да бъдат делени на хора от провинцията и столичани, а премиерът да нарежда на шефа на АПИ къде да има и къде да няма винетки, разказва в репортажа си кореспондентът на БНР във Велико Търново Здравка Маслянкова.
„Не може в София Северна – Южна тангента, гледаме по новините, много повече километри, а тук за един километър – винетка“, казват местни жители.
Пред БНР Силвия Георгиева, изпълнителен директор на Националното сдружение на общините (НСОРБ), заяви, че знае за ситуацията в община Павликени още от началото на миналата година и това един от общо 5 такива случая.
В предаването „Преди всички“ тя отбеляза, че ситуацията има дълга предистория – още от 3 януари м.г., когато стана ясно, че ще трябва да се плащат винетни такси за подобни участъци, които свързват градовете с крайградските зони или с близки населени места.
„Още тогава НСОРБ имахме среща с премиера и постигнахме съгласие да предложим на общините, които желаят да стопанисват за своя сметка подобни участъци и да ги придобият в собственост, да заявят това свое желание. Общините, които заявиха това желание, са Павликени, Белица, Челопеч, Рила, Варна и Шумен. Павликени вече получи официален отказ, а за останалите пет процедурите продължават“, посочи Силвия Георгиева.
Опитваме се да преминем през тежките и тромави процедури пътищата, които са публично-държавна собственост, да станат публично-общинска собственост, каза още тя.
Според нея има съвсем нова теза в публичното пространство за друга възможност, че „общините може сключват споразумение с АПИ и да ѝ плащат за поддръжка“: „Очакваме допълнителна информация от Пътната агенция и от регионалното министерство каква е тази възможност и как да се възползваме от нея“.
От своя страна Петър Мутафчиев, бивш транспортен министър и настоящ председател на Форума за балкански транспорт и инфраструктура (ФБТИ), заяви в предаването, че най-напред трябва да се зададе въпроса: „Кой създаде този батак?“.
„Това е българското правителство, тъй като то е собственик на публичната държавна собственост, т.е. на пътищата в България. Мисля, че този казус може да бъде решен със съответно решение на българското правителство“, каза Мутафчиев.
Според него налице са парадокси: „Прицепите пътуват по втори, трети и четвърти клас пътна мрежа и няма да плащат никаква такса. Същевременно ние искаме винетна такса, за да се отиде примерно от населеното място до гробището, което е извън територията на това населено място. Това са парадокси“.
Още по темата можете да чуете в звуковите файлове."Дали е поколенческо? По-скоро е възрастово – в момента ги наричаме локали, но назад в годините винаги е имало подобни групи деца, тийнейджъри. Едно дете живее в общност , не живее изолирано само с майка си и баща си. То попива от цялата среда и не можем да се похвалим със спокойна, мотивираща и креативна среда ." Това мнение изразява пред..
Няма таксиметров автомобил, който да може да издаде касов бон в двете валути – в лева и евро. За това предупреди в интервю за БНР Красимир Цветков, председател на Националния таксиметров синдикат. Той обясни, че апаратите им са с отдавна изтекли сертификати и няма подзаконова нормативна уредба , която да разписва тяхната..
Вътреболнична инфекция с бактерията клебсиела пневмония отнема живота на 39-годишен мъж. Това се случва след бъбречна трансплантация в университетската болница "Александровска". За случая стана ясно от жалба на майката на Петър Стоянов – Симона Стоянова – до здравния министър. В нея се твърди, че ИА "Медицински надзор" умишлено..
Gen Z взема кредити по-безотговорно от милениумите и поколенията преди тях. Това каза пред БНР Лилия Димитрова, председател на Асоциацията за управление на вземания. Тя подчерта необходимостта от по-голяма финансова грамотност. Димитрова обърна внимание върху въпроса един кредитополучател колко успоредни кредита има , не само на каква..
Три рейтингови агенции повишиха кредитния рейтинг на България в седмицата, в която получихме зелена светлина за въвеждане на единната европейска валута от 1 януари догодина. Scope Ratings даде на страната ни рейтинг от А- (А минус) в местна и чуждестранна валута, с което за първи път влязохме в най-високата скала от инвестиционния клас...
Над пет километра е отсечката от Е-79, която минава през Кресна, а след влизането на България в Шенген и особено в сезона на лятото потокът от леки автомобили и камиони се е увеличил два пъти. Изграждането на последния участък от АМ "Струма", както и обходен път западно от Кресна ще отнеме поне пет години. Мерки за облекчаване на..
Не смятам, че има нещо, което може да осуети влизането ни в еврозоната. Това обясни пред БНР Любомир Каримански, член на УС на БНБ. "Вече е взето финалното решение. Предстои тежка работа , която трябва да бъде свършена до първи януари 2026 година, пък и след това. Но не би трябва да си поставяме като сериозен приоритет и цел за..
"Борисов е заинтересован от съхраняване на правителството. Същевременно той изпраща послания, че няма да стои като заложник заради управлението. ГЕРБ..
Има шанс за голяма катастрофа и всички го знаем - партийни ръководители и на площада. И този път нещата са опрели на кокал, предупреди..
Опитът да се влезе в офиса с взлом беше акция за сплашване, натиск и смачкване на сдружение "Боец" , каза лидерът на сдружението Георги Георгиев в..