15 строители са били на смяна в участъка на тунел „Железница“, по време на срутването на скалата, която затрупа трима работника. Колегите им на практика са ги извадили изпод тоновете земна и скална маса.
Към момента проверката на няколко институции, включително и на експертите от фирмата-изпълнител не е открила технологична или човешка грешка, каза изпълнителният директор на „Джи Пи Груп“:
„Вследствие на лошата геология. Колегите са си спазили абсолютно на 100% технологията на работа, процесът е спазен, взети са всички мерки, няма човешка грешка“.
В момента представители на специализираната в изграждането на тунели фирма, както и на надзорника, са на място. По предписание на проектанта и експерти-геолози са предприети действия за укрепване на опасния участък, който е на 560 метра в южната тръба.
„Допълнително укрепване, 35 кубика бетон са положени през нощта…Участъкът вече е укрепен, следва да се направи един тръбен чадър, комисия има от ДНСК и експерти, която ще провери това, което е предписано от проектанта и евентуално, ако всичко е наред, ще ни разреши да продължим в съответната тръба работа“, каза още Стефан Тотев.
Състоянието на тримата пострадали работника, двама от които бяха транспортирани във ВМА, е стабилно. Третият пострадал, който е с по-леки травми, е настанен в болницата в Благоевград. Няма опасност за живота им.
Интервюто със Стефан Тотев можете да чуете от звуковия файл.
“От опита, който имам такива срутвания стават не рядко, те са едно относително често срещано явление в тунелите. Защото геологията в тунела в скалната порода не е еднородна, или рядко е еднородна. Обикновено има такива стрити зони, където теоретичната скала, както я наричаме, се е превърнала в нещо като сбит чакъл. Имаме зони едроблоково напукани скални късове, имаме зони с такива глинести прослойки, които при едно оводняване от горе от терена са с хлъзгателна повърхност и големият скален блок може да се хлъзне и да падне“, поясни инж. Диковски в интервю за предаването “12+3“.
Интервюто с инж. Павел Диковски можете да чуете от звуковия файл.
Социално напрежение в България може да бъде предизвикано толкова лесно, че е необходимо използването само на 3-4 сайта и тролове в социалните мрежи. Това заяви в интервю за БНР Георги Ангелов – журналист и експерт по теми свързани с дезинформацията и хибридната война. Ангелов три пъти е носител на наградата за чиста журналистика на Dir.bg,..
Ще продължи ли триумфът на проевропейските столични кметове или Полша ще остане бастион на консервативния национализъм? Такъв изглежда основният залог на утрешния президентски балотаж. Управникът на Варшава, първият кмет на града, посетил Прайда, Рафал Тшасковски за втори път е на такова гласуване. За разлика от 2020 г., кандидатът на "Гражданската..
Месеци наред преговаряха ЕС и Великобритания за нова сделка след Брекзит. В предизборната кампания премиерът лейбърист Киър Стармър обеща "рестартиране", макар и с дебели червени линии. Връщане в общия пазар, в митническия съюз или връщане на свободното движение на хора няма да има, обеща тогава Стармър. И спази дадената дума. Още не беше изсъхнало..
Към дълбините на мрачната човешка душа...натам ни води излезлият наскоро роман на Иън Макгуайър - “Северните води”. Британският автор разказва историята на китоловен кораб, който през 1859 г. се отправя на последното си пътуване с пъстър, обръгнал и видял какво ли не екипаж, сред който има и убиец на борда. Въздействаща, брилянтна и..
Социално напрежение в България може да бъде предизвикано само чрез използването на 3-4 сайта и тролове в социалните мрежи. Това заяви в интервю за "Хоризонт" Георги Ангелов – журналист и експерт по теми свързани с дезинформацията и хибридната война. "Правя един анализ за медийната собственост, който почти е привършил. Имаме няколко фирми, зад..
Интерактивна карта с всички пътни инциденти в страната разработи 18-годишният ученик Мартин Атанасов. "Черна писта" е постижение, което държавните институции не са успели да реализират досега. Мартин е част от гражданско обединение срещу "Войната по пътищата" и е създал цифров инструмент, който визуализира тревожната статистика на пътните..
Един от всеки четирима работещи в ЕС има проблем, свързан със стреса , според престижно европейско проучване. Данните в световен мащаб сочат, че един от трима души на възраст от 18 до 75 години страда от психично разстройство - най-често депресия или тревожност. Тенденцията е хроничните болести да се развиват във все по-ранна възраст . Заболелите..
Влизането ни в еврозоната от 1 януари 2026 г. ще е твърде рано , категоричен бе пред БНР икономистът Стоян Панчев от Експертния клуб за икономика и..
„Аз не съм за еврото в този момент, и съм за провеждане на референдум. В момента това политическо натискане отвън озверява хората.“ Това каза..
" Пеевски като валяк прегази къде каквото има по пътя му. Не бих казал, че Доган окончателно ще излезе от политиката, но това са последни издихания - на..