Заключителният камерен рецитал в афиша на Виенската Щатсопер за месец юни, с който бе почетена и 10-годишната "ера на Доминик Мейер" като директор на този театър, се превърна в звезден момент. Събитието бе с участието на двама забележителни, световнопризнати български музиканти - оперната прима Красимира Стоянова и пианиста Людмил Ангелов, които представиха творби от песенното творчество на Пучини, Чайковски и Рахманинов.
Красимира Стоянова е сред най-големите имена в елита на оперния свят и певица с изразен афинитет към песенния жанр. Поклонниците на класиката помнят нейните успешни съвместни изяви в прекрасния клавирен съпровод на Людмил Ангелов на престижни световни сцени, сред които Музикферайн и Миланската Скала. Техният камерен рецитал на 25 юни във Виенската Щатсопер премина при възторжен прием от страна на публиката и последвали изцяло положителни отзиви в утвърдени австрийски издания като Kurier, Kronen Zeitung, Der Neue Мerker.
Един от водещите всекидневници, Die Presse, публикува блестяща рецензия за песенната вечер на Красимира Стоянова, написана от авторитетния музикален критик д-р Вилхелм Синковиц, в която се отбелязва:
„Красимира Стоянова демонстрира на сцената всички качества, които формират една истинска примадона – великолепен глас, намиращ се в момента в апогея на своята вокална разгърнатост, глас, който се лее с кадифена мекота и впечатлява с плътност във всички регистри. От блестящите височини до ниските тонове, Красимира Стоянова притежава многообразен спектър от цветове в тембъра на гласа, които в зависимост от стила на музикалното произведение се сливат в точния нюанс.“
Специално за слушателите на предаването „Алегро Виваче“ по "Хоризонт" Вилхелм Синковиц даде интервю, в което говори с респект и много емоционалност за Красимира Стоянова. По повод рецитала на 25 юни във Виенската Щатсопер са неговите разсъждения за характеристиките на една песенна вечер:
„По принцип непрекъснато наблюдаваме оперни звезди, които правят опити да се изявят и в камерния жанр, но крайният резултат често се свежда до познатото звучене, наподобяващо оперна ария. По своята същност песенната форма като интерпретация се различава напълно от изпълнението на една голяма оперна ария. Прекрасното при Красимира Стоянова е, че тя владее до съвършенство този интимен музикален жанр. Камерният като звучене тон, който тя извлича с гласа си, се запазва и в най-емоционалната част от една песен и не се трансформира в оперен тон. Много малко певци съумяват да постигнат това деликатно звукоизвличане и Стоянова е една от тях, което означава, че като камерен изпълнител тя е също толкова значим интерпретатор, както е в оперния репертоар. Това винаги изключително ме е впечатлявало при нея. По време на 10-годишния мандат на Доминик Мейер като директор на Щатсопер Красимира Стоянова имаше огромна по своята значимост роля в репертоарния афиш на този театър. Тук тя изпълни десетки централни оперни партии, сред които Дездемона в „Отело“, Анна Болейн в едноименнта опера, Ариадна от „Ариадна на Наксос“, Елизабет от „Дон Карлос“, Мими от „Бохеми“, Русалка от едноименната опера и др. Всъщност тя бе поканена като оперна прима за ролята на Амелия в новата постановка на „Бал с маски“ от Верди, чиято премиера през юни тази година бе предвидена за официален тържествен завършек на "ерата" Доминик Мейер като директор на Щатсопер. Тези спектакли за съжаление бяха отменени поради пандемията от Covid-19. Сега, въпреки принудителните ограничения от 100 човека публика в салона и възможност единствено за камерна изява, Красимира Стоянова ни подари 100% от своя талант и изящност на изпълнението в този концерт, и това беше забележително!“
По-нататък в интервюто австрийският музикален критик д-р Вилхелм Синковиц споделя и своето цялостно впечатление от успешното кариерно развитие на българския сопран във Виена:
“Беше чудесно, че публиката във Виена имаше възможност да проследи забележителната кариера на Красимира Стоянова още от самото начало. Тя дебютира тук в ролята на Микаела от „Кармен“ през 1998 г. като млада, изключително талантлива певица с прекрасен сопранов глас, който веднага се открои. Постепенно и целенасочено тя разгърна целия свой потенциал на артист, което й извоюва статут на безусловна прима в оперния свят. Красимира Стоянова обогатяваше непрестанно сценичния си репертоар и достигна изключителни висоти като изящен интерпретатор на музикалния стил на Рихард Щраус. Спомням си нейния блестящ дебют в ролята на Маршалката от „Кавалерът на розата“ на летния фестивал в Залцбург през 2014 г. Това е роля, която представлява огромно изпитание за една певица, особено в Австрия, където очакванията са големи. Бих оприличил тази творба на Рихард Щраус като част от генетичния код на виенската оперна култура. Изпълнението на Красимира Стоянова като Маршалката бе изтъкано от финес и тя бе покоряваща. По-късно, през 2017 г., тя представи с успех тази партия и на сцената на Щатсопер, а през декември 2020 г. й предстоят отново серия от спектакли тук. Ако трябва аз субективно да определя коя нейна роля предпочитам – то това е Русалка от едноименнта опера на Дворжак. В това заглавие Стоянова достига изумителна вокална красота на звучене.“
На 18 ноември 2015 година от 19.30 часа в зала "България" за първи път пред публика ще се представи новото камерно дуо Красимира Стоянова - сопран и Людмил Ангелов - пиано. Рециталът ще постави финалния акорд на петото издание на фестивала "Пиано..
Красимира Стоянова е един от най-високо ценените български артисти по световните оперни сцени. Въпреки че от години живее във Виена, в момента е избрала да прекарва дните на принудителна изолация заради пандемията от Covid-19 на родна земя - в..
Българският дует Woomb ("Уумб"), носител на награда от конкурса "Пролет" на БНР, ще излезе на сцената в Грьонинген тази вечер като един от номинираните за престижните музикални награди. Българската група Woomb е сред номинираните за..
От 17 до 21 януари 2025 г. София ще бъде домакин за трети път на Международния кларинетен конкурс „Сава Димитров“ – културно събитие, което все повече трупа престиж и привлича световния музикален елит. Организатори са Националната музикална..
На 15 януари в Първо студио на БНР от 19.30 ч. Симфоничният оркестър на БНР ще продължи поредицата си, в която през този сезон представя програми изцяло с българска музика. На диригентския пулт ще застане Константин Добройков - ръководител на камерния..
19-ото издание на Венецианското биенале по архитектура е планирано за периода от 10 май до 23 ноември 2025 г. Темата тази година изследва влиянието на изкуствения интелект и новите технологии върху архитектурата и обществото. Българският..
Първото издание на предаването за класическа музика "Алегро виваче" е на 6 януари 1990 г. Оттогава, вече 35 години, водещите, редакторите и репортерите му се стараят да отстояват високите стандарти, задавани ежедневно в ефира на Програма "Хоризонт", с..
Само въображението може да бъде ограничение - твърди Станислав Тунов, ръководител на фолклорен танцов състав "Шевица", който обединява интереса към народните танци на над 100 души на различна възраст. Всяка седмица по два пъти те танцуват заедно, така..
В рубриката „Горещи сърца“ ще ви срещнем с един уличен музикант, учител и пътешественик. От 5 годишен го наричат Максма. Той така се представя и до днес. Максма е грък – роден и израснал в понастоящем гръцкия град Александруполис, но днес неговият дом е..
Това е идеалното центристко правителство, за което Бойко Борисов трябва да бъде поздравен. Много голямо събитие става в страната. Така..
"Знаците сочат натам, че той е и прежален, и похарчен . Може би се е превърнал в прекалено непоносим дори за онези, които досега поощряваха..
Има реален риск министрите да не са лоялни към партиите, които са ги излъчили, а към определени центрове, които стоят зад тях - олигархични или..