Връзката между двете трупа - габровската и американската, е Златомир Молдовански, който работи в Чикаго, а повече от година е художествен директор на театралната група „Розова долина“. Първоначалните намерения били спектакълът да се играе пред американска публика, но епидемичната обстановка променя тези планове. Молдовански избира габровския театър, с който го свързва старо приятелство. Авторът на пиесата Иво Сиромахов адаптира драматургичната версия, и дори вкарва по-различен хумор.
„Любовни истории“ е комедия, която показва раздорите, противоречията и неволите на двойки от различни националности, с техните характерни особености и привидно културни различия.
Публиката ще се срещне с великодушието на французите, ще потъне в дълбините на италианските страсти, и ще се изправи пред абсурдната поетичност на руската душевност. Зрителите ще станат свидетели и на истеричната мания за неприкосновеност на личното пространство у американците. Арменската пресметливост и сцени на българска ревност, в които от нищо винаги става нещо, ще забавляват ценителите на театралната комедия.
Режисьор на спектакъла е Златомир Молдовански, който участва и като актьор в ролята на руснака. Разказва, че „Любовни истории“ на Иво Сиромахов е второто заглавие, което искал да включи в афиша на трупата си отвъд океана. Първата пиеса, която представили пред американската публика била „Неделя вечер"на Захари Карабашлиев.
"Аз очаквах, тъй като подкрепата ми е от българската общност и продуцентите ми са от Културния център, да дойдат основно българи, но - не. Постановката беше на английски, играхме в център на Чикаго. Когато ходих да гледам колегите как играят, все се обръщах и чувах непознати гласове, говорещи на английски около мен. Най-много ме радва това, че на нашите постановки идват американци, защото нашата цел е да представим българските пиеси на американската публика", каза в предаването "Закуска на тревата" Златомир Молдовански.
След кампания и набиране на средства през 2019 -та, новосформираната театрална трупа, в която само двама са българи, излязла на сцена за първото си представление в началото на миналата година.
"Има много готини американски колеги около мен, които харесват да работят по тези текстове и решихме това да го направим като някакъв експеримент, обърнахме към Българския културен център "Магура" в Чикаго и те приеха с отворени обятия тази идея, станаха ни продуценти и проектите, които правим надхвърлят очакванията".
Театрите в САЩ разчитат на бизнеса, на частни спонсори и продуценти. Така се издържат и ентусиастите от „Розова долина“. Преди да започне да играе с трупата, Златомир Молдовански прави моноспектакъл и среща американците с хумора и житейските мъдрости на Чудомир
"Желанията, дерзанията на хората не са различни и това, че ние българите подобно на всички славянски народи много обичаме да се самоиронизираме и да се смеем на собствените си премеждия, тревоги, защото сме минали през много и сме намерили начин да се смеем на тях, това е очарователно за публиката - американска публика, канадска публика, пред които съм играл".
На 28 февруари, в 19 часа, когато е премиерата на „Любовни истории“, габровската публика ще се смее с персонажите от различни националности, които обаче са едни и същи в стремежа си да открият любовта. Следващото представление ще е на 4 март. Очакванията на екипа са постановката да се играе и пред българската общност в САЩ.
Целия репортаж можете да чуете в звуковия файл.Утре, 25 септември, започва "София докуМентал". Това е шестото издание на най-големия фестивал за документално кино у нас. То ще премине под мотото "Естественият интелект отвръща на удара" . "София докуМентал" се роди по време на пандемията. Тогава решихме да съберем първото издание с много хубави филми. Получихме страхотни отзиви и хиляди..
Достоен спектакъл предложи Варненската опера в първата в 87-годишната си история постановка на операта “Русалка“ от Антонин Дворжак . Този забележителен, отвъд рамките на обичайното, резултат беше комбинация от доказано успешната формула от последните издания на фестивала “Опера в Летния театър“ – в партньорство с Международния фестивал..
Болшой театър в Москва откри юбилейния си 250-и сезон с премиерата на операта “Йоланта“ от Пьотр Илич Чайковски. Постановката е на Елчин Азизов, който е и художник по костюмите. Сценограф на спектакъла, който се играе на Новата сцена на театъра, е Альона Пикалова, художник на осветлението – Андрей Абрамов. Диригент–постановчик е Антон Гришанин,..
В 16-ото издание от 32-я летен сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20-21 ч .: Специален гост: Ангелина Гаврилова – дългогодишен блестящ солист на балет “Арабеск“, хореограф със също така ярък почерк и директор на трупата от сезон 2025/2026 г. 21-22 ч.: Един час, посветен..
"Картина извън картината" – така е наречена първата голяма ретроспективна изложба, посветена на единствения български художник, приет в колекцията за модерно и съвременно изкуство на ватиканските музеи. Това е Иван Вукадинов , който почина преди година. Изложбата е в Софийската градска художествена галерия. Тя е ретроспективна и цели да..
На 27 септември, събота, в 18.00 часа, в постоянната експозиция на Градската художествена галерия в Пловдив ще бъде показана неизследвана доскоро рисунка на Иван Милев от негово пътуване във влака на емблематичната дата 16 април 2025 г., когато се случва атентатът в църквата "Св. Неделя" в София. Публиката ще се върне 100 години назад..
В Габрово тази вечер започват Дните на камерната музика. 49-ото фестивално издание ще предложи на ценителите 8 концертни вечери. Камерният ансамбъл "Софийски солисти" ще открие традиционните Дни на камерната музика. Програмата включва оркестрови концерти, хорови изпълнения, рецитали и изява на талантливи габровски деца. И в това - 49-о..
" Казусът с "Топлофикация София" се превръща в поредните глупости, които господин Пеевски е казал и е много хубаво, когато човек говори нещо, все пак..
За 7 месеца има средно 25% ръст на разходите за възнагражденията в бюджетната сфера, никъде не е с по-малко от 5%. Това се случва при анемичен ръст..
" В съвременния свят всички сме зависими един от друг и всяка независимост е относителна , всяка свобода е относителна дотам, докъдето всъщност започва..