Броени дни остават до българската премиера на спектакъла „Един кон влязъл в бар“- копродукция на Дойчес Театър - Берлин, Залцбургският фестивал и Бургтеатър - Виена. В него участва Самуел Финци в ролята на Дов Гринщейн. Режисьор е Душан Парижек. Спектакълът ще се играе в Народния театър „Иван Вазов“ само два пъти-на 25 и 26 март.
Романът „Един кон влязъл в бар“ е публикуван през 2014 г. и веднага се превръща в бестселър, претърпява няколко издания и е преведен на 23 езика, включително и на български. Известният телавивски Камерен театър създава първата сценична версия. Именно за тази своя творба големият израелски писател Давид Гросман печели една от най-престижните международни награди – Ман Букър.
"Романът се превръща в голямо събитие още с появата си. Публиката и читателите се изправят срещу един стендъп-комик, чийто репсонаж е много любопитен-един уязвим човек, който умело се крие зад бронята на собствения си хумор. Маркират се различни големи теми. Книгата си остава актуална заради тревожните времена, в които живеем. Драматизацията на романа обаче не е буквална. “, обясни пред БНР Александра Александрова, арт директор в издателство „Колибри“
Тя посочи, че преди представлението публиката в Народния театър ще има възможност да си закупи и книгата. А след постановката на 25 март ще има дискусия, водена от Явор Гърдев.
Цялото интервю на Даниела Големинова с Александра Александрова може да чуете з вуковия файл.
В Плевен на 15 септември в залите на ХГ „Илия Бешков” се открива втората обща изложба на Сдружение "Фото Художници". Със свои работи в нея участват 14 фотографи - редовни и асоциирани членове от страната и чужбина. „В кадър“ са нарекли изложбата си авторите. Фотографът изрязва от обкръжаващия го свят нещо, което е интересно по..
Празниците на изкуствата "Аполония" са в разгара си и както винаги в Созопол се усеща концентрация на артистизъм, талант и почитателски интерес. Класическите концерти не правят изключение и всяка вечер Археологическият музей се изпълва с хора, жадни за срещи с музиката и елитните изпълнители - преобладаващо български имена. Класическата..
С бурни аплодисменти лондончани показаха високата си оценка за дебюта на българската диригентка Деляна Лазарова на най-големия и престижен европейски музикален фестивал - Би Би Си Промс. Концертът в Роял Албърт Хол на 10 септември беше част от ежегодните участия на Шотландския симфоничен оркестър на Би Би Си. С него, по особено тържествен и специален..
Народният театър "Иван Вазов" представи новия си сезон. Той започва със заявката за "театър на три континента". Официално започва в събота, 13 септември, с 62-рото представление на "Великденско вино" с участието на Владо Пенев. Дни по-късно предстоят три премиери. Едната ще е следващият вторник и за първите пет поредни представления..
С премиера на книга за актрисата Емилия Радева започва днес есенният литературен сезон на Столичната библиотека. "Животът ми - едно добро представление" е заглавието на изданието, което ще бъде представено от съставителя на книгата и дъщеря на известните актьори Емилия Радева и Любомир Димитров Катерина Димитрова. Посетителите ще видят..
Книгата "Музеят на моето време" на Слава Янакиева представя колекция от фрагменти, в които личното свидетелство се превръща в общо послание за памет, род, загуби и надежда. Янакиева е културолог, преводач и университетски преподавател. Започва своето търсене в тишината на Covid пандемията. "Цялото бреме на времето, което мъкнем, трябва..
Международният театрален фестивал "Сцена на кръстопът", чийто основоположник е Стефан Данаилов, се открива за 29-а поредна година. Домакин е Пловдивският драматичен театър. Първото представление в афиша е спектакълът „Без кръв“ на Пловдивската трупа по едноимения роман на Алесандро Барико. Режисьор е Диана Добрева, а сценичната адаптация..
" Този свят е потенциално мирен. Няма безнадеждна идейна агресия и ние свикваме на това ново общество, то си има своите конфликти. То е много..
Какво още трябва да се случи, за да спре всичко това, попита Бушра Халиди относно събитията в Газа. Тази седмица Израел нанесе безпрецедентен..