Сред тях са неосигуряване на предимство на пешеходци и автомобили, говорене по телефон без устройството за свободните ръце, превишена скорост, употреба на алкохол и наркотици.
Заместник-председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Петър Вутов смята, че по-високите санкции ще доведат до резултат, но е необходимо да са създадат и по-добри условия на пътя, които да не са предпоставки за инциденти.
"Имало е ремонт, не е премахнат знакът за ограничение на скоростта. След този знак се създава предпоставка да се санкционират шофьорите, които преминават с по-висока скорост. Трябва да има по-високи глоби, за да може да се реагира на тези катастрофи по пътищата, но от друга страна трябва да се направи ревизия на "Знаково стопанство" – да се проверят тези места, където знаците не съответстват на даденото положение. Сега ще се разлистят дърветата, много от знаците ще бъдат скрити, няма да се виждат от водачите."
Отнемането на точки е добра превенция и има ефект върху спазването на правилата на пътя, подчертава Вутов.
По отношение на отнетите контролни точки водачите трябва да бъдат информирани колко точки им се отнемат, за кое нарушение и колко им остават в талона, допълва експертът.
Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи е на мнение, че отнемането на контролни точки при нарушения на пътя ще бъде превантивна мярка при системните нарушители, за които не е трудно да плащат глобите, независимо от техния размер.
През годините размерът на глобите нарасна много, сега има наваксване с отнемането на контролни точки, отбелязва Тодоров.
По думите му за системните нарушители на пътя плащането на глобите не е проблем, но когато освен глобата се вземат и точки, на даден нарушител ще може да се отнема и шофьорската книжка, тоест ще има оздравителен ефект.
"Проблемът не е в контролните точки, а в нивата на корупция в МВР, в Пътна полиция и в слабия контрол на назначаването на служители там", казва шофьор.
"Трябва да се премахне морално остарелият син талон. Всяка европейска държава има онлайн система, достъпна до шофьорите. Има толкова опасни шосета и участъци в българската пътна инфраструктура, за които се знае, че са причина за ПТП-та от години. къде е този бюджет, в който всичките глоби отиват? Трябва да виждаме къде отиват парите от тези глоби за подобрение на системата", коментира друг водач.
"Мисля, че днес е ден на надежда, че могат да бъдат решени едни от най-сериозните проблеми на съвременния международен свят , а именно - войната, която се води в Близкия изток между терористични групи и Израел. Това може да доведе до нормализиране на цялата обстановка в региона, а оттам и подобряване на ситуацията в света ". Това отбеляза пред БНР..
"Това, което е най-сериозно в бюджета, е именно разходната част и по-скоро това, че разходите влизат в едно такова увеличаване, което може да се сравни с принципа на снежната топка ". Това обясни пред БНР Любомир Каримански , член на Управителния съвет на Българската народна банка: "Колкото повече време минава, толкова повече тя се увеличава,..
"Категорично от доста години не виждаме воля за това да се пречупи негативният фискален тренд ". Това коментира пред БНР Михаил Кръстев , икономист от Съюза за стопанска инициатива: "Фискалната политика на България е сгрешена поне от пет години насам - от 2019 година, която беше последната нормална фискална година . Оттогава се взимат..
" Не мога да кажа колко са зависими фирмите от политиците. Има очевидно неразбирателство ". Това каза пред БНР Стефан Софиянски , бивш кмет на София, във връзка с кризата с боклука в столичните райони "Люлин" и "Красно село": "Мисля, че проблемът е в липсата на добра комуникация между почистващите фирми и общината ", коментира Софиянски...
"Частичните местни избори извън общия цикъл никога не изглеждат особено добре" . Това заяви пред БНР Даниел Стефанов , политолог и изборен експерт: "Обикновено даже има по-ниска активност от тази на вчерашните избори в Пазарджик. Местните избори по принцип в България са проблематични , защото разликите между спечелилия и загубилия са доста..
България може да използва инерцията след привличането на вниманието към страната ни като дестинация за винен туризъм . Това мнение изрази пред БНР Ивайло Катерски от Асоциацията на винените професионалисти. " Топката е в нашето поле . Трябва да използваме тази инерция и заедно всички – Министерството на туризма, Министерството на..
"Трите групи птици, които мигрират у нас - това са грабливите птици, водоплаващите и пойните птици най-общо казано и на този ден се наблюдава как мигрират, разказа в "Нощен Хоризонт" д-р Асен Игнатов от НПНМ при БАН във връзка със Световния ден на прелетните птици - 11 октомври. Всяка година на този ден в страни като САЩ и Западна Европа е да се..
Шести блок на АЕЦ "Козлодуй" спира за планов годишен ремонт . Блокът има проблем с един от парогенераторите. Предвиждат се мерки да се установи какъв..
Има притеснение не само сред българските земеделци, но и сред европейските във връзка с общата селскостопанска политика. Това заяви пред БНР..