Община Баните стартира амбициозен проект за възстановяване и преобразяване на старата минерална баня в централната част на селото. Целта е да бъде създаден уникален музей на балнеологията, който да привлича туристи и да представя историческото значение на минералните извори в региона.
Проектът, който се реализира с подкрепата на европейската програма „Развитие на регионите“, е на стойност почти 2 милиона лева. Средствата ще бъдат вложени в реставрацията на автентичната сграда на старата баня, както и в изграждането на нови инфраструктурни съоръжения. Така ще бъде създадена модерна туристическа и културна дестинация, която ще обогати облика на региона.
„Балнеологията е част от историята на Баните. Чрез възстановяването на старата минерална баня и изграждането на музея, ние ще запазим и популяризираме тези традиции, които датират още от времето на Римската империя“, коментира кметът на община Баните Павлин Белчев. Той подчерта, че проектът ще създаде нови възможности за местния туризъм, като едновременно с това ще стимулира икономическото развитие на района.
Музеят на балнеологията ще бъде място не само за туристи, но и за образователни и научни изследвания. Очаква се в него да бъдат представени различни методи на лечение чрез минерални води, както и информация за историческата стойност на балнеологичните практики в региона. Този проект е част от усилията за възраждане на традициите в балнеологичния туризъм в България и ще привлече не само местни, но и международни посетители.
Минералните води в Баните са известни със своите лечебни качества и привлекателността им за хора с различни здравословни проблеми. Възстановяването на старата баня ще даде нова възможност за тях да се възползват от тези природни богатства, а също така ще спомогне за разширяване на туристическата инфраструктура в района.
Проектът е в съответствие със стратегическите цели на община Баните за устойчиво развитие, включително съхранение на културното наследство, насърчаване на здравословния начин на живот и стимулиране на местния бизнес. Очаква се реализирането на музея да допринесе за популяризирането на региона като важен балнеологичен център и да укрепи туристическата му привлекателност.
Възстановяването на старата минерална баня и създаването на музей на балнеологията в Баните е не само символ на връщането към корените и традициите на региона, но и голямо възможност за модернизация и растеж в една важна област на туризма.
Повече чуйте в звуковия файл.
Пътуваме назад във времето и ще ви разкажем за място в София, където са се провеждали исторически срещи и са се взимали важни решения за съдбата на България - Военната академия "Георги Раковски". Ще поговорим и за макетите като начин да съхраним и популяризираме архитектурните паметници и културно-историческите обекти от миналото. А в края -..
2025-а година е определена като най-успешната след последната 2019-а преди пандемията. От Националния борд по туризъм отчитат един ръст, който ще надхвърли 5 процента. "Много по-важно е да отворим очи и да видим разгърнатото портфолио и продуктовото предлагане, фокусът върху онези възможности, които България предлага, свързани с култура,..
"Аз съм озадачен, че предлагат Българският спортен тотализатор да се даде на концесия, защото такава мярка не се предлага между първо и второ четене на бюджета . Прави се сериозно обществено обсъждане. Това ми напомня за тази комисия от 27 секунди, която бяха направили скоро, която е символ на методите на работа на това управление - да няма..
За бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас говорим в рубриката "ИМА ЛИ МЕГДАН" в "Графити по въздуха" с Кърт Шулц, който гостува в България, за да одитира дейността на Българската хранителна банка. Кърт Шулц е консултант по инфраструктура, складове и логистика в Глобалната мрежа на хранителните банки, която подпомага с консултации..
Все повече туроператори и туристически платформи залагат на изкуствен интелект - системи, които анализират нашите предпочитания, предлагат персонализирани маршрути и дори предвиждат кога ще потърсим следващата си почивка. Изкуственият интелект вече може да избере най-изгодния полет, да предложи хотел според личните ни предпочитания, да подреди..
Българската стопанска камара представи сценарии за развитие на дигиталния туризъм и варианти на новите професии на изкуствения интелект в индустрията на гостоприемството. Експерти прогнозираха, че до 10 години масово персонализираните продукти ще завземат пазара в сектора, резервациите ще се правят през изкуствения интелект, ще работят..
Българската патриаршия при Българската православна църква и тази година провежда своята благотворителна инициатива за подкрепа на деца в нужда. В рамките на кампанията „Деца рисуват за деца“ се събират средства чрез закупуване на детски рисунки, като всички постъпления ще бъдат дарени на Клиниката по уши, нос и гърло при УМБАЛ „Царица Йоанна –..