Според строителни компании най-добрият вариант за магистрала "Струма" е тунел през Кресненското дефиле. Така те оспориха предложението на свои колеги, според които по-евтино и по-подходящо е строителството на път, вместо одобрения проект на 15-километрово тунелно трасе.
Валентин Трашлиев от Българската асоциация за геотехническо и тунелно строителство оспори цената на тунела като аргумент на противниците му, както и скъпата годишна поддръжка на съоръжението:
380 млн. евро, ако тунелът се построи по австрийски метод, във всеки случай е под 400 млн. евро. Освен тази цена тунелът като обем изкоп е не повече от 2,8 – 3 милиона кубика, 50-60 месеца изкопаване на този тунел. Това е възможно при една добра организация.
Според тунелните специалисти съоръжението е най-сигурното за сеизмичен район, какъвто е Кресненското дефиле. Подобни съоръжения се изграждат обикновено от консорциум от фири, каза Трашлиев и фирмите от бранша държат те да са от български компании. Всичко ще зависи обаче от тръжната документация на обекта.
На днешния 16 януари, в ефира на "Нашият ден" отдаваме почит на една от най-ярките фигури в българската литература – Алек Попов. Роден на тази дата през..
"Нечовек" е първата премиера в Народния театър за 2025 година. Спектакълът ще се играе на 17 и 18 януари от 19:00 часа на сцена "Апостол Карамитев" ...
На днешния 17 януари си спомняме за големия български поет Атанас Далчев , който ни напусна на тази дата през 1978 година . Атанас Далчев е..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg