Когато между 1977 и 1978 у нас се появи V.S.O.P. The Quintet, слухът беше, че това е най-новата продукция на Хърби Хенкок. Двоен концертен албум – две дългосвирещи плочи (LP) с по две пиеси на страна, общо 8 концертни звукозаписа. Във всяко отношение – на свръхвисоко ниво. Да, Хърби е формалният лидер, но и тезата за равнопоставеност в квинтета е вярна. На едно място са легендарни музиканти, всеки от тях е „най-големият”, The greatest, както обявява колегите си Хенкок в първата „лайв” продукция V.S.O.P., излязла на пазара месец-два по-рано. А те, най-големите са: Рон Картър (контрабас), Уейн Шортър (алт) и тенор саксофон, Тони Уилиъмс (барабани), Хърби Хенкок (пиано), Фреди Хъбърд (тромпет и флюгелхорн). С други думи, това бе квинтетът на Майлс Дейвис без Майлс Дейвис – неговото място бе заел Фреди Хъбърд, един от музикантите от висша класа, които българската публика е имала шанса изобщо някога да чуе и види с изява у нас.
Това се случи в студената вечер на 22 октомври 1989 година, в зала Фестивална. Там, където два дни по-рано изнесе рецитал една непозната певица – Касандра Уилсън. Емоцията ми бе споделена с Румен Бояджиев и Даниела Кузманова, бяхме заедно на концертите и след двете събития известно време не казахме и дума, само плахо се поглеждахме… Колкото до албума V.S.O.P. The Quintet – тази продукция с Фреди Хъбърд припомня на слушателя, че понякога учениците наистина надминават учителя си (Майлс), надрастват го, надграждат онова, което той им е оставил в наследство. Че е добре в наши дни, 40 години по-късно, да бъде слушан албумът V.S.O.P. The Quintet, 1977-а (не първият), за това спор няма. Наричам тази продукция задължителна за претенциозния джаз почитател.
Но ако желаете да научите и-още-нещо за Фреди Хъбърд, да чуете негови изяви в различно амплоа – заповядайте в Джаз клуб, добре дошли сте!
четвъртък, 9 март от 23 часа
Alarma Punk Jazz & Club Pave представят днес Рамбо Амадеус! В студиото на "Нашият ден" колегата Цветан Цветанов представи концерта, който тази вечер слушателите на програма "Христо Ботев" ще имат шанса да чуят директно от клуб "Паве" под Столична библиотека. Точно 13 години след първия си концерт у нас през далечната 2012 година господин Антоние..
O т 24 до 26 април в Националната музикална академия (НМА) в София ще се проведат Академичните пролетни четения (за петнадесети път) – едно важно събитие за музикалния свят и не само. Тази година темата е Музика и памет . За да разкаже повече, в " Метроном..
А то значи ангелогласната певица Ася Пинчева от "Мерудия", "Космическите гласове на България" и "Оратница", мултиинструменталистът Георги Маринов - Хорхе – но основно диджериду и гайда, в "Оратница", "Тъпани и гайди" и "Дъ Груувин Пайпърс", и електронният гуру, диджей, продуцент и програматор Иван Шопов, прочут още като Балкански, Куух или Дръм Кид...
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която Христос отправя посланието си за всемирна любов и предсказва смъртта си. Концертът е връхната точка на 24-тия Великденски музикален фестивал в морската ни столица. Григор Паликаров каза в..
16 април Свири Германският симфоничен оркестър, Берлин с диригент Стефан Денев. 3.00 часа – Пол Дюка (1865-1935), Симфонично скерцо "Чиракът магьосник". 3.13 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Концерт за пиано № 2 в до минор, оп. 18. Солист: Николай Лугански (пиано). 3.48 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Етюд-картина, оп. 39 № 8. Изпълнява..
Драматичният театър "Сава Огнянов" в Русе обяви финалистите в тазгодишното седмо издание на Конкурса за млад театрален режисьор "Слави Шкаров". Освен от..
O т 24 до 26 април в Националната музикална академия (НМА) в София ще се проведат Академичните пролетни четения (за..
Между преводите и футбола – разговор в "Нашият ден" с Радослав Папазов , преводач от шведски и норвежки език и професионален футболен коментатор...
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg