Изпълнения на Уинтън Марсалис, Ерик Клептън, „Манхатън Трансфър“ са в основата на срещата ни в „Джаз клуб“. Обединени от любовта си към автентичния, неподправен блус и „традиционалния, истински“ джаз (безразсъдна смелост е така да наречеш някое от направленията в джаза в последните 80 години!), американският тромпетист Уинтън Марсалис и английският китарист Ерик Клептън през 2011 година правят поредица от концерти в Линкълн център в Ню Йорк. Пиесите, които изпълняват следват блус-традициите и класическата джаз-стилистика, за която Марсалис твърди, че в чист вид се среща в музиката на Ню Орлийнс и се отъждествява с личността и музицирането на Луис Армстронг „Сачмо“. Радетел на джазовия „пуризъм“ (така както Марсалис го разбира) през годините тромпетистът е в центъра на различни музикални събития, в които демонстрира своята историческа убеденост. Сред тях са съвместните изяви с Клептън, които получават отличие „Грами“. 11 години по-рано, в началото на най-новия век вокалният квартет от Ню Йорк „Манхатън Трансфър“ отдава почит към Луис Армстронг, създавайки след близо две и половина години работа продукцията „Духът на Сейнт Луис“ (The Spirit of St. Louis). Продуцентът Крейг Стрийт, вокалистите на квартета и целият екип музиканти и тонинженери – специалисти по звука са създали рядък звуков естетически шедьовър – искрен поклон към Луис Армстронг „Сачмо“ и неговото време. В Уикипедия статията за този диск се състои от две кратки изречения. Вероятно, нужно е да измине още време, за да може публиката и критиката да прозре, че този албум е сред най-значимото, което легендарната група със своето изкуство ни е оставила в наследство.
В „Джаз клуб“ открехвам вратата към него. Добре дошли сте.
четвъртък, 16 март, от 23 часа
O т 24 до 26 април в Националната музикална академия (НМА) в София ще се проведат Академичните пролетни четения (за петнадесети път) – едно важно събитие за музикалния свят и не само. Тази година темата е Музика и памет . За да разкаже повече, в " Метроном..
А то значи ангелогласната певица Ася Пинчева от "Мерудия", "Космическите гласове на България" и "Оратница", мултиинструменталистът Георги Маринов - Хорхе – но основно диджериду и гайда, в "Оратница", "Тъпани и гайди" и "Дъ Груувин Пайпърс", и електронният гуру, диджей, продуцент и програматор Иван Шопов, прочут още като Балкански, Куух или Дръм Кид...
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която Христос отправя посланието си за всемирна любов и предсказва смъртта си. Концертът е връхната точка на 24-тия Великденски музикален фестивал в морската ни столица. Григор Паликаров каза в..
16 април Свири Германският симфоничен оркестър, Берлин с диригент Стефан Денев. 3.00 часа – Пол Дюка (1865-1935), Симфонично скерцо "Чиракът магьосник". 3.13 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Концерт за пиано № 2 в до минор, оп. 18. Солист: Николай Лугански (пиано). 3.48 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Етюд-картина, оп. 39 № 8. Изпълнява..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на шега, но се превръща в любов за цял живот. Тази му любов го води до двете му музикални образования – това в Италиански колеж в Рим и това – в Националната музикална академия в София. Неговият основен..
На 23 април се навършват 103 години от рождението на Радой Ралин, който пророчески беше възкликнал: "Революцията е една премиера. После спектакълът пада."..
Драматичният театър "Сава Огнянов" в Русе обяви финалистите в тазгодишното седмо издание на Конкурса за млад театрален режисьор "Слави Шкаров". Освен от..
O т 24 до 26 април в Националната музикална академия (НМА) в София ще се проведат Академичните пролетни четения (за..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg