Първата пиеса на Кирил Буховски, която прочетох, ми каза, че това момче има вроден драматургичен талант, много добър, наситен и многопластов диалог, както и чувствителност към детайла и сложността на човешките отношения. Не споделям култа към младостта, който от доста време превзе мисленето в България, но напълно споделям идеята младите да имат достатъчно поле за опит, изява и учене. Това е и една от задачите на Радиотеатъра – да издирва талантливи млади хора и да им осигурява възможност за работа. Затова поканих Кирил в Радиотеатъра, а той отговори на поканата ми не като приспособи свой готов текст, а като написа нова радиопиеса специално за нас. Мисля, че ненапразно отворихме вратите на редакцията за Кирил Буховски и „Бурята” се увенча с успех.
И така, Кирил е на 26 години. Завършил е Националната художествена гимназия, после Художествената академия. Преминава през едногодишен актьорски курс в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов” при професор Надежда Сейкова. По същото време написва пиесата „Ние сме вечни!”, с която печели конкурса за нова българска пиеса на театър „София“. Наградата е реализация на драматургичния му текст на голямата сцена на театъра под режисурата на Василена Радева. През лятото на 2016 година Кирил бива изпратен от фондация „Стоян Камбарев” като български представител на международния фестивал за млади театрални автори Europe Interplay в Швеция. В момента подготвя нов документален спектакъл в колаборация с театрална формация Vox Populi.
Постановката на „Бурята” е дело на Тея Сугарева – при нас това е втората ѝ режисьорска работа. Тя работи активно в театъра, но споделя, че от радиотеатъра научава много – концентрацията само в звука, в тишината, в актьорските гласове, „слушането без виждане” е неоценима школа.
На добър час на творческия път на Кирил Буховски и Тея Сугарева! И приятно слушане!
Ч.И.П.С. – Частен изследовател на паранормални събития е детска радиопиеса, която изследва побеждаването на страха и създаването на нови приятелства. Историята на пиесата ни среща с малкия паяк Ай, по време на поредния запис на неговото радиопредаване. Ай е частен изследовател на паранормални събития или Ч.И.П.С. Поредната паранормална случка отвежда..
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
За 16-и пореден път програма "Христо Ботев" организира поетичния конкурс за хора с увредено зрение "Зрящи сърца". Журито в състав – Бойко Ламбовски – поет и..
33-тото издание на Международния театрален фестивал "Варненско лято" беше открито с "Хамлет" – постановката на Театър "Българска армия" с режисьор..
12-ото издание на Международния филмов фестивал за ново европейско кино "Златната липа" в Стара Загора се превръща в празник на европейската култура. Той..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg