Целта на основателите на Международния оперен фестивал в Мишколц бе да свърже Мишколц и региона с международния музикален живот. Днес основната идея на фестивала е да се продуцират модерни опери – от 20-и век, както и съвсем нови опери, които могат да се опишат като „популярни опери“: това са трудни, но мелодични произведения, способни да се привлекат огромна аудитория. Освен това, посетителите на фестивала могат да видят модерни, но вече класически произведения, нови опери, грандиозни безплатни постановки на открито, наречени „Опера за хилядите“ и конкурс за композиция за опера. Когато прочетеш подобна презентация чак свят ти се завива от размаха, мащаба и перспективата. Казваш си това е невъзможно, но оказва се, че е. Важна роля в артистичната работа играе прочутата унгарска певица Ева Мартон и басът Тамаш Батор. В рамките на „Опера за хилядите“ са изпълнени „Тоска“ на Пучини, „Травиата“ и „Аида“ на Верди.
Първоначално фестивалът представя предимно творбите на Бела Барток. След това се добавя „плюс“ и програмата се разширява. 2001 г. е на Верди, следват Пучини, Моцарт, Чайковски и много други. Програмата се разширява като плюсът включва например „Барток + Париж“, или плюс славянската музика, или Европа. Така диапазонът се разширява до безкрай.
В момента директор на фестивала е Гергели Кеселяк, който ще разкаже за своите разбирания за развитието на фестивала. На него се дължи идеята да се обяви конкурс, наречен „Ключ към бъдещето“ за написване на нова опера, която да бъде изпълнена на фестивала. Първият е през 2013-а, но журито не избира нито една творба. Така е и през второто издание. Едва през 2016 печели операта „Сцевола“ от Саболч Матяши, чиято премиера е била тази година. Тази есен отново ще има конкурс, чийто условия може да се следят на сайта на фестивала.
Освен това тази година фестивалът чрез Европейския съюз за радио и телевизия отправи покана към страните членки, да изпратят свои журналисти, за да бъдат гости на фестивала, гости в истинския смисъл – с платени пътни и хотел. Гост на фестивала беше Росица Кавалджиева от програма „Хоризонт“, която подробно разказва за срещите си в Мишколц.
Последната творба на Офенбах оживява отново на сцената на Метрополитън опера. След като придобива известност като оперетен композитор Жак Офенбах се насочва към сериозен сюжет. Основата, са три истории – едновременно дълбоки, зловещи и смешни, от романтичния немски писател Е.Т.А. Хофман, който става главен герой в тях. Всяка от историите разказва..
Повече от три (направо почти четири) години минаха, откакто излезе дебютният албум на живеещия между Амстердам и София перуански перкусионист и композитор Пиеро Епифания Осамбела Miles, los amigos , така че можем логично да наречем новото издание Psicodelia Afroperuana дългоочаквано. То е ЕР (тоест, кратък албум) от четири пиеси – първа част..
Концерта "Вишеградски традиции" ще представи Симфоничният оркестър на Българското национално радио. Двама словашки музиканти ще гостуват на Радиооркестъра. На диригентския пулт ще застане Растислав Щур, а сред солистите на вечерта ще бъде младата изпълнителка на блокфлейта Айна Марош. Началото ще даде българско произведение. С изпълнението на..
1 март Свири Симфоничният оркестър на Полското национално радио в Катовице с диригент Нестор Байона. 3.00 часа – Фредерик Шопен (1810-1849), Концерт за пиано № 1 в ми минор, оп. 11. Солист: Шимон Неринг (пиано). 3.42 часа – Ференц Лист (1811-1886), Сватбен марш из "Сън в лятна нощ" от Менделсон. 3.47 часа – Клод Дебюси (1862-1918), Делфийските танцьорки..
Операта е по едноименната пиеса на Жул Барбие и Мишел Каре, базирана върху приказки на Е. Т. А. Хофман Либрето: Жул Барбие Световна премиера (без действието "Жулиета"): 10 февруари 1881, "Опера Комик", Париж Първо изпълнение в България: 9 март 1922, София Място и време на действие - Нюрнберг, Германия; Венеция, Италия - началото на ХІХ век..
Изборите в Германия приключиха и те имат своите добри и лоши страни. Със сигурност от тук нататък това, което ще се случва в Германия, от която се очаква..
След определението на Конституционния съд за преизчисление в национален мащаб на резултатите от произведените на 27 октомври 2024 г. избори за народни..
Какво представляват "бележките на общността" в социалните мрежи, защо Илон Мъск говори, че ще ги махне или ще промени начина им на действие, и има ли..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg