По покана на Анжела Тошева в Първо студио на БНР концерт изнесе носителят на първа награда от клавирния конкурс за съвременна музика в Орлеан, Франция Такуя Отаки. Заедно с него пристигна и артистичният директор на конкурса Исабела Василота. Тя е италианка, но от пет години живее във Франция. Учила е пиано и композиция в Милано, но не е пианистка.Учила съм и композиция, но не поисках да се занимавам с моята професия. Не почувствах тази необходимост, чрез композицията да изразявам себе си“ – казва Василота. Пътят ѝ продължава с курс по музикология между Кремона, Милано и Париж, където завършва в Сорбоната, след което прави Мастър за културен мениджмънт в академията на Миланската скала – академия много популярна сред балетисти и певци, но има и курс по културен мениджмънт.
Работих и в радио „Франс мюзик“, правех и много видео репортажи за друга френска медия, и един ден, когато се занимавах с моите репортажи срещнах Франсоаз Тина, след което започна нашето сътрудничество. Обожавах да правя интервюта, да правя предавания и научих много от невероятните ми колеги и професионалисти – разказва Исабела. Първия конкурс в Орлеан за нея е през 2016.
Щастлива съм тук, където съм. Бъдещето ми е да продължа да развивам този конкурс и освен това да се занимавам с финанси, бюджет, да намирам спонсори. А в основата на нашата професия и на моята работа като артистичен директор е да познаваш добре това за което работиш, да се постараеш да го направиш познато, не е задължително да се заобича, но поне да се открие пред публиката, защото това е един триъгълник – изпълнител, композитор и публика, а ние сме в средата.
Франсоаз Тина е основателка на конкурса в Орлеан. На всеки две години (четни) той е за професионалисти, а на нечетните е за деца от 6 до 18 години.
Надявам се за конкурса през 2019 г. да посрещнем и бългаски пианист.
През 2018 ще се проведе 13-ото издание – от 8 до 18 март. В първите два тура трябва да се представи програма от 30 минути – виртуозна пиеса от първата половина на 20 в., етюд от втората половина на века, една част от „Образи“ или „Прелюди“ на Дебюси, тъй като 2018 е негова година. В първия тур има и нещо много интересно – всеки пианист трябва да изпълни своя собствена творба, ако самият той е композитор или от композитор, който е писал за него пиеса. Обикновено се избират около 40 кандидата, така че с всеки конкурс представят поне 40 нови пиеси, които идват от целия свят. Предвидена е и награда за композитора в размер на 5000 евро. В третия тур има и задължителна пиеса. За това издание тя е поръчана на Ектор Пара – френско испански композитор, който създава пиеса вдъхновена от творба на един архитект – Клод Паран.
Какво сподели още Исабела Василота може да чуете в звуковия файл.
Гордост, свобода и благодарност – това символизира 3 март за Теодосий Спасов. "Каквато и да е политиката, както и да се върти, все пак ние сме успели да прекратим нашите взаимоотношения с турската империя и да се обособим като самостоятелна държава", каза в деня на националния празник виртуозният музикант. Като един от посланиците на..
Беше въпрос на време звукът на новата вълна на руския пост-пънк да се завърне на софийската сцена, а за Ploho изминалата година и половина беше повече от достатъчна, за да изпълнят всичките си ангажименти. След първия си разпродаден концерт в зала "Сингълс" на НДК и участието си на Wrong Fest 2023, групата освежи дискографията си с още един..
Последната творба на Офенбах оживява отново на сцената на Метрополитън опера. След като придобива известност като оперетен композитор Жак Офенбах се насочва към сериозен сюжет. Основата, са три истории – едновременно дълбоки, зловещи и смешни, от романтичния немски писател Е.Т.А. Хофман, който става главен герой в тях. Всяка от историите разказва..
Повече от три (направо почти четири) години минаха, откакто излезе дебютният албум на живеещия между Амстердам и София перуански перкусионист и композитор Пиеро Епифания Осамбела Miles, los amigos , така че можем логично да наречем новото издание Psicodelia Afroperuana дългоочаквано. То е ЕР (тоест, кратък албум) от четири пиеси – първа част..
Концерта "Вишеградски традиции" ще представи Симфоничният оркестър на Българското национално радио. Двама словашки музиканти ще гостуват на Радиооркестъра. На диригентския пулт ще застане Растислав Щур, а сред солистите на вечерта ще бъде младата изпълнителка на блокфлейта Айна Марош. Началото ще даде българско произведение. С изпълнението на..
Беше въпрос на време звукът на новата вълна на руския пост-пънк да се завърне на софийската сцена, а за Ploho изминалата година и половина беше повече от..
Галина Мирчева отглежда овце от породата асаф в плевенското село Петърница и обича работата си. От пръв поглед е видно, че фермата е ръководена от човек,..
На 3 март България отбелязва своя Национален празник, свързан с Освобождението от Османско владичество. В този ден всеки българин си припомня заветите на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg