„… Радиото беше на голема почит тогава. То тогава и се въведе. Много скоро се въведе и аз съм назначена от първия директор на Радиото Панайот Тодоров – Сирак Скитник. Той ме много обичаше. Аз си мислех, че нема да бъда назначена, защото бех много беден човек, а в радиото виждах все по- такива, издокарани. Викам: ами нема да ме държат сигурно много…“
Първото излъчване на епизод шест: „Един живот“ на документалния сериал „Радиото“ е на 8 март 2010 в 10.30 часа.
Записът с главния герой на епизода Александра е направен в следобеда на 19 февруари 2010 г. В началото на онзи следобед все още не знаехме, че предстои 54 минутен запис, който не само ще е абсолютно достатъчен за самостоятелен епизод на документален сериал, чиято стратегия до този момент, а и на ниво авторски замисъл, беше създаване на аудио с размерите на галерия, с десетки и стотици гласове.
Александра по онова време беше на 94 години и от година живееше в старчески дом в покрайнините на София. Тембърът на гласа ѝ, начинът на изразяване, смисълът на казаното и надникването в пропастта на много неказани истории, изборът на прилагателни, пресекливият ритъм на изговаряне на думите и многобройните елиптични изречения бяха зашеметяващи. Всички тези детайли на едно общуване, което се случва на много нива и се случи и на най-въздействащото, нивото на емоциите, направи този следобед изключителен.
Дните от 19 февруари до 7 март бяха трескави. Как без да изгубим нищо, нито нюанс, нито автентичност, нито индивидуалност на своя 94-годишен протагонист, да разкажем последователна история, която е най-напред история на един живот.
След това е история за радиото. За България. За човешкия живот.
Епизод 6 получи Наградата на Съюза на журналистите в България през 2010.
„… И като, като видяха, че….ох!, че първа съм издържала, директорът на Радиото рече: Слушай, момиченце, ти искаш ли да работиш в Радиото или искаш да бягаш от нас? Аз викам: Радиото обичам, защото е културен институт. И аз тепърва смятам да се боря за културата…“
Роден през 1813 г. в Годелау, Германия, Георг Бюхнер е писател, драматург, лекар и революционер. За краткия си живот (умира на едва 23-годишна възраст) и пишейки десетилетия преди Ибсен, Чехов и Стриндберг, Бюхнер предвещава и чертае пътя на модерната драма в Европа. "Войцек", написана малко преди смъртта му и останала незавършена, е една от..
В чест на 15 септември, първия учебен ден, Радиотеатърът на Българското национално радио предлага на най-любимите си слушатели, децата, постановката "Легенди за буквите" от Тодор Лозанов. Авторът представя със средствата на мерената реч виденията си за буквите – как са създадени във времето на древен Египет, и как са достигнали до българските земи..
В продължение на седем седмици екип "Драматургични форми" представя радиопоредицата "Видрица". Слушайте всеки делничен ден от 1 септември в рубриката "Радиоколекция" – от 0:15 до 0.30 часа на вълните на програма "Христо Ботев". Поп Минчо Кънчев (1836-1904) – свещеник, учител, революционер и обществен деец – оставя едно от най-ценните свидетелства..
Ч.И.П.С. – Частен изследовател на паранормални събития е детска радиопиеса, която изследва побеждаването на страха и създаването на нови приятелства. Историята на пиесата ни среща с малкия паяк Ай, по време на поредния запис на неговото радиопредаване. Ай е частен изследовател на паранормални събития или Ч.И.П.С. Поредната паранормална случка отвежда..
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
От 1 до 7 октомври Варна е домакин на традиционния Международен куклен фестивал "Златният делфин" . Това е най-старият фестивал за куклено изкуство в..
С премиера на спектакъла "Вишнева градина" от Антон П. Чехов открива новия си творчески сезон Драматично-кукленият театър във Враца . Режисьор на..
Невербалното общуване в политиката има сериозна роля в изграждането на цялостната представа за поведение. Може ли да се режисира невербалното, жестовете,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg