Иван Добчев изпълнява ролята на скитащия пришълец и/или бог в радиоверсията на „Апокриф“ по време на записа във Второ студио на БНР през 1998 години поради отсъствието на актьор. По случайност. През същата 1998 радиопроектът „Апокриф“ (на Маргарита Младенова, Иван Добчев и Асен Аврамов) донася на БНР и България две мечтани награди – Гран При Марулич и При Еуропа. Това са само знаците за ценността на аудиото „Апокриф“, а редицата на отличията на сценичния спектакъл е много по-дълга.
12 години по-късно Иван Добчев анализира своето подвизаване като бог по радиото пред нашия микрофон. А според Йордан Радичков: … по радиото не се вижда нищо, чуват се само човешки гласове. Това е плюс, сигурно. Така по радиото човек може да говори с бога, ще му чуе гласа, няма да вижда бога.
Към тази история за радиото, бог и общуването, ще добавим и още едно. Теодосий Спасов смята, че музиката е общуване на по-високо ниво и чрез нея може да усети човека пред себе и да разбере неговия свят.
Една среща на тримата артисти, изкачващи всеки по своему стълбата към небето, в студиото на радиото роди две неща – „Добродушните смокове“ и едно феноменално качване по стълбата, което следим в епизод 12 на документалния сериал „Радиото“.
Първо излъчване на епизода е 3 май 2010 г., 10.30 часа.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
"Адвент – повест за добрия пастир" е една от най-известните книги на исландския писател Гюнар Гюнарсон, която продължава да вълнува читателите и до днес...
На днешния 21 февруари в Регионалната библиотека "Захарий Княжески" ще се състои среща-разговор с изтъкнатия археолог академик Васил Николов. Темата на..
Драматичният театър "Стоян Бъчваров" във Варна обяви създаването на нов театрален фестивал в морската столица. Първото издание на Черноморския театрален..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg