Скокове във времето и пространството, които могат така волно-предизвикателно и атрактивно -звучащо да се случат само по радиото, определят конструкцията, ритъма и най-напред замисъла на 13 епизод „Българският глас“ на документалния сериал „Радиото“.
1952-ра е началната точка във времето. 1952-ра – през очите, ушите, мислите и обобщенията на Петър Увалиев. Един чаровно омагьосващ български глас, този на Петър Увалиев, ще чуем в момента на подготовката на първия му материал за Би Би Си, когато трябва да се справи с многобройните усложнени обстоятелства около това да пишеш рецензия за театър в България през 1952 г. в Лондон, в апогея на мрачните години на студената война.
Ели Хауърд, шеф на българската редакция на Би Би Си от 1996 до 23 декември 2005 г., когато е излъчено последното предаване преди нейното закриване, е другият български глас в 13-и епизод, който ще ни отведе не само в Лондон и БиБиСи, но и назад във времето, в 1940, когато на 7 февруари тази същата българска редакция на Би Би Си започва своето съществуване, свързано с един друг български глас, гласа на Влада Карастоянова, за която, освен че е имала смъртна присъда от правителството в България по онова време, се знае много малко.
Разбира се, ще се озовем и в Прага, след като Стефан Радованов, още един топъл и чаровен български глас, разказва за първото си посещение в Радиото през мрачните 70-те и работата си в Радио Свободна Европа в Прага през 90-те, чиято сграда на централното пражко място Václavské náměstí благодарение на Вацлав Хавел символично сменя функцията си от сграда на марионетен парламент в сграда, приютила радиото на свободна Европа. И един пеещ глас, гласът на Яромир Нохавица, култовия певец на чешките събития, ще ни придружи в нашето пътуване до Прага през 90-те.
Where is the future where is the past / Къде е бъдещето, къде е миналото…
Двама от българските гласове на 13-и епизод дори са се срещали и работили заедно. Прякорът на Петър Увалиев, използван от неговата редакторка Ели Хауърд, е Библията. Опитахме се да запазим спомените на, от и за българските гласове, звучали от тези радиостанции, дори с техния смях и чувство за хумор.
Още – в продължението в 14 епизод.
Роден през 1813 г. в Годелау, Германия, Георг Бюхнер е писател, драматург, лекар и революционер. За краткия си живот (умира на едва 23-годишна възраст) и пишейки десетилетия преди Ибсен, Чехов и Стриндберг, Бюхнер предвещава и чертае пътя на модерната драма в Европа. "Войцек", написана малко преди смъртта му и останала незавършена, е една от..
В чест на 15 септември, първия учебен ден, Радиотеатърът на Българското национално радио предлага на най-любимите си слушатели, децата, постановката "Легенди за буквите" от Тодор Лозанов. Авторът представя със средствата на мерената реч виденията си за буквите – как са създадени във времето на древен Египет, и как са достигнали до българските земи..
В продължение на седем седмици екип "Драматургични форми" представя радиопоредицата "Видрица". Слушайте всеки делничен ден от 1 септември в рубриката "Радиоколекция" – от 0:15 до 0.30 часа на вълните на програма "Христо Ботев". Поп Минчо Кънчев (1836-1904) – свещеник, учител, революционер и обществен деец – оставя едно от най-ценните свидетелства..
Ч.И.П.С. – Частен изследовател на паранормални събития е детска радиопиеса, която изследва побеждаването на страха и създаването на нови приятелства. Историята на пиесата ни среща с малкия паяк Ай, по време на поредния запис на неговото радиопредаване. Ай е частен изследовател на паранормални събития или Ч.И.П.С. Поредната паранормална случка отвежда..
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
От 1 до 7 октомври Варна е домакин на традиционния Международен куклен фестивал "Златният делфин" . Това е най-старият фестивал за куклено изкуство в..
С премиера на спектакъла "Вишнева градина" от Антон П. Чехов открива новия си творчески сезон Драматично-кукленият театър във Враца . Режисьор на..
Невербалното общуване в политиката има сериозна роля в изграждането на цялостната представа за поведение. Може ли да се режисира невербалното, жестовете,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg